پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

راهنمای توسعه مراکز پزشکی: چگونه خود از رقبا جدا کنیم؟

0 60

دریافت مجوزهای لازم و تاسیس یک مرکز پزشکی تنها آغاز مسیر است، برای اینکه بتواند کلینیک خود را پر کنید، باید یک سری تکنیک‌ها و روش‌های بازاریابی آنلاین و آفلاین را بشناسد و بکار ببرید. استفاده از راهکارهای نوبت دهی آنلاین پزشکان یکی از کارهایی است که برای جذب تعداد بیشتر بیمار می‌توانید از آن استفاده کنید. در دنیای پر رقابت امروز تخصص و خدمات با کیفیت کافی نیست باید در دسترس بیمار باشید و چیزی بیشتر از نیازهای او را برآورده سازید. در این مطلب پلنوین به شما نکاتی را برای اینکه از رقبا پیشی بگیرید آموزش می‌دهیم.

دکوراسیون یک مرکز پزشکی چه تاثیری در جذب بیماران دارد؟

برای اینکه بتوانید بیماران بیشتری را به مرکز خود جذب کنید نخستین گام انتخاب مکان مناسب برای تاسیس کلینیک است، جایی که انتخاب می‌کنید باید امکان دسترسی‌های مختلفی داشته باشد. نزدیکی به ایستگاه مترو، اتوبوس و تاکسی  به بیماران کمک می‌کند راحت‌تر به مرکز شما مراجعه کنند و دغدغه مسیر را نداشته باشند. در کلان شهرها بهتر است از گرفتن دفتری در محل طرح ترافیک پرهیز کنید.

گام بعد انتخاب دکوراسیون مناسب است به نحوی که بیمار زمان‌هایی که در اتاق انتظار می‌گذراند احساس راحتی داشته باشد. بسته به اینکه مراجعه کنندگان شما بیشتر در چه رده سنی و جنسیتی هستند می‌توانید دکوراسیون متناسبی را انتخاب کنید.

رنگ‌های آرامش بخش که استرس بیماران را کاهش دهد یکی از راهکارهای مناسبی است که به جلب رضایت مراجعین کمک می‌کند و خوب است به آن توجه داشته باشید.

به طور کلی حس و حال مطب باید معرف شخصیت تخصصی شما باشد و در عین حال زمینه آرامش روحی بیمار را هم فراهم کند.

چرا باید پرسنل و کارکنان مناسبی برای مرکز خود انتخاب کنید ؟

علاوه بر محیط، همکاران شما و پرسنلی که انتخاب می‌کنید هم در جلب رضایت بیمار و افزایش تعداد مراجعان تاثیر زیادی دارد، پس باید در انتخاب آن‌ها دقت کنید. استفاده از اعضای خانواده یا افرادیکه تجربه و تخصص لازم را ندارند می‌تواند برای شما تبعاتی به همراه داشته باشد.

افراد متخصص، آگاه و صبور می‌توانند ضمن درک شرایط بیمار، بهترین خدمات را به او ارائه دهند و کمک کنند در مواجه با پزشکان آرامش خاطر داشته باشند. به این ترتیب شما راحت‌تر می‌توانید علائم بیمار را بررسی کنید و اطلاعات لازم را دریافت کنید و ضمن اینکه تشخیص ساده‌تر می‌شود بیمار هم علاقه‌مند می‌شود باز هم به مرکز شما مراجعه کند.

آراسته و منظم بودن پرسنل هم مهم است، بهداشت محیط مطب باید رعایت شود و در عین حال آراستگی کارکنان به جلب اعتماد مراجعه کننده کمک می‌کند.

راهکارهای آفلاین جذب بیمار به مطب کدام است؟

بعد از فراهم کردن محیط مناسب تازه کار پزشکان شروع می‌شود، فراموش نکنید شخص پزشک بیشترین تاثیر را در جذب حداکثری تعداد بیماران ایفا می‌کند. قطعا پزشکان شما از تخصص و دانش کافی برخوردار هستند اما طرز برخوردها هم مهم است.

اگرچه جذب بیمار جدید همیشه باید در اولویت کارهای شما باشد اما حفظ مراجعان فعلی هم بسیار مهم است. همیشه به افرادیکه به شکل مرتب به شما مراجعه می‌کنند توجه ویژه داشته باشید و ضمن ثبت سابقه پزشکی آن‌ها خوب است نامشان را هم به خاطر داشته باشید.

برای هر بیمار وقت بگذارید و سعی کنید ضمن دادن اطلاعات کامل پاسخگوی تمام سوال‌های احتمالی او هم باشید. در صورت بروز مشکل و مراجعه اضطراری بیمار حتما به او توجه ویژه داشته باشید و ضمن تشخیص و درمان او را از نظر روانی حمایت کنید تا احساس آرامش کند. افراد همیشه قدردان کسانی هستند که در موقع سختی در کنارشان بوده‌اند.

خوب است برای بیماران کم سن و سال به ویژه کودکان و نوجوانان هدایایی در نظر بگیرید، این کار در آن‌ها و والدینشان تاثیر زیادی دارد.

برای بزرگسالان هم می‌توان هدایای تبلیغاتی‌ای در نظر گرفت تا همیشه چیزی از مرکز شما همراه خود داشته باشند و به یادتان باشند.

مثبت اندیش بودن شما و کارکنان مرکز پزشکی به همراه شاد کردن بیمار می‌تواند در جذب هر چه بیشتر آن‌ها تاثر گذار باشد.

آیا بکار بردن راهکارهای آفلاین جذب بیمار به تنهایی کافی است؟

در دنیای مدرن که بخش مهمی از زندگی همه افراد در فضای اینترنت می‌گذرد، بکار بردن راهکارهای آنلاین به یک ضرورت تبدیل شده است. در کنار بکار بردن اصول بازاریابی در فضای کلینیک لازم است از راهکارهای آنلاین هم استفاده کنید.

حتی مراکز پزشکی که با قشر مسن جامعه سر و کار دارند هم دیگر نمی‌توانند خدمات آنلاین را نادیده بگیرند. شما باید در همه جا در دسترس مشتری باشید. حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که در دایرکتوری‌ها و سایت‌های تخصصی که بیماران به آن مراجعه می‌کنند حضور پررنگ داشته باشید.

هر کسی که دنبال مرکز تخصصی می‌گردد باید به راحتی بتواند شما را در فضای وب پیدا کند و آدرس و راه‌های تماس شما در در دسترس باشد.

سیستم‌های سنتی قابلیت پرداخت آنلاین و استفاده از شیوه‌های نوین پرداخت را در اختیار ندارند و از این جهت بیماران برای پرداخت هزینه‌ها هم با دشواری‌های روبه‌رو هستند که با کمک شیوه‌های نوین آنلان می‌توان این مشکل را برطرف کرد و همراه نوبت دهی به بیمار هزینه را به صورت آنلاین دریافت کرد.

خدمات دیجیتال مارکتینگ چه کمکی به مراکز پزشکی می‌کنند؟

امروزه راهکارهای سنتی مثل پخش تراکت و انجام تبلیغات آفلاین نمی‌تواند به جذب بیماران کمک کند. مردم از تبلیغات خسته شده‌اند و پیام‌های تبلیغاتی دیگر مثل گذشته روی آن‌ها تاثیری نخواهد داشت. مراکز پزشکی تنها از طریق معرفی مهارت‌ها و توانایی‌های خود می‌توانند نظر دیگران را جلب کنند. اغلب افراد پیش از مراجعه به مراکز پزشکی به سراغ اینترنت می‌روند، سرچی در فضای وب می‌کنند و در نهایت پس از مطالعه نظر سایر کاربران پزشک و مرکز مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

بخش عمده‌ای از جستجوهای فضای اینترنت به مسائل مرتبط به پزشکی و سلامت اختصاص دارد، این فرصت خوبی است که به معرفی هر چه بیشتر شما کمک می‌کند. اگر یک سامانه نوبت دهی آنلاین مطب در اختیار داشته باشید از این طریق می‌توانید مراجعه کنندگان خود را چند برابر کنید.

سامانه‌های نوبت دهی بدون نیاز به سخت افزار یا دانش فنی خاصی به شما کمک می‌کنند بیماران و کارکنان خود را به راحتی در فضای اینترنت مدیریت کنید.

سامانه نوبت دهی پلنوین یکی از سیستم‌های جامع موجود است که به شما کمک می‌کند امکان نوبت دهی در شبکه‌های اجتماعی را هم فعال کنید درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. مدیریت هوشمند زمان تاثیر زیادی در عملکرد کارکنان و و شیوه مدیریت شما خواهد داشت.

راهکارهای آنلاین جذب حداکثری بیماران کدام‌ها هستند؟

نخستین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک وب سایت راه اندازی کنید و ضمن اینکه رزومه، سوابق کاری و تحصیلی مرکز و پزشکان را در معرض دید بیماران قرار می‌دهید اطلاعات مناسبی را هم در اختیار آن‌ها بگذارید.

مطالب ارائه شده باید هدفمند باشند و ضمن افزایش آگاهی، بر مبنای کلمات کلیدی‌ای که بیماران جستجو می‌کنند تهیه شوند.

به این ترتیب در نتایج جستجو جایگاه نخست را از آن خود می‌کنید و به شکل فزاینده‌ای تعداد مراجعه کنندگان هم افزایش پیدا می‌کند.

سیستم نوبت دهی آنلاین پزشکان هم راهکار مناسبی است که لازم است برای سهولت کار و پیشگیری از ازدهام جمعیت در مرکز پزشکی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنند.

سیستم نوبت دهی آنلاین پزشکان چه تاثیری در جلب رضایت بیماران و مراجعه مجدد آن‌ها دارد؟

این سیستم‌ها قابلیت یادآوری زمان مراجعه به مشتری را در اختیار دارند که ضمن کمک به افزایش بهره‌وری کارکنان باعث می‌شوند تعداد نوبت‌های کنسلی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کنند.

مشغله و دغدغه‌های روزانه گاهی باعث می‌شود بیمار زمان مراجعه بعدی به مرکز را فراموش کند، یک پیام کوتاه یاداوری یا ایمیل کمک می‌کند برنامه ریزی کرده و در زمان مقرر در مطب حاضر شود.

برای بیمار سخت است که  هر بار برای گرفتن نوبت به مرکز درمانی مراجعه کند یا ساعت‌ها منتظر بنشیند. استفاده از این سیستم‌ها به شما کمک می‌کند، زمان انتظار را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.  در گذشته تصور بر این بود که کلینک شلوغ نشانه پزشکان متخصص و کاربلد است اما این روزها مرکز درمانی شلوغ نشان دهنده بی‌نظمی و مدیریت نامناسب مرکز است.

در حال حاضر سیستم‌های نوبت دهی متنوعی مثل سیستم نوبت دهی پیامکی، اینترنتی و تلفنی وجود دارند که شما باید از بین آن‌ها بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. وجود سامانه‌ای که تلفیقی از این خدمات را در اختیار شما قرار دهد بهترین راهکاری است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

پلنوین چه خدماتی را برای جذب بیماران در اختیار پزشکان قرار می‌دهد؟

پلنوین یک راه حل ساده برای سیستم نوبت دهی آنلاین است که راهکارهای بسیار مناسبی را برای مراکز درمانی در نظر گرفته است. شما می‌توانید با بیماران ارتباط تصویری آنلاین داشته باشید و به آن‌ها مشاوره‌های لازم را بدهید.

زمان مراجعه به مطب را از طریق پیامک یا ایمیل یاداوری کنید و همچنین این اختیار را به بیمار بدهید که زمان بعدی مراجعه را خودش به صورت آنلاین مشخص کند.

بیماران می‌توانند خارج از زمان‌های اداری هم وقت رزرو کنند، ۵۲ درصد رزروها خارج از ساعات اداری انجام می‌شوند و استفاده از این سیستم به جذب حداکثری بیماران کمک بسیاری می‌کند.

اگر قصد دریافت سیستم نوبت دهی آنلاین پزشکان را دارید، همین الان به سایت پلنوین مراجعه کنید و ضمن ثبت نام به مدت محدودی از خدمات آن استفاده کنید تا بیشتر با امکانات متنوع آن آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.