پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

راهنمای جامع انتخاب سامانه نوبت دهی اینترنتی

0 351

هدایت و رهبری درست و با برنامه، پیچیده‌ترین بخش شروع کسب‌وکاری است که به استراتژی مدون و بکارگیری ابزارهای مناسب نیاز دارد. فرقی نمی‌کند کسب و کار شما چقدر بزرگ است یا چند مشتری دارید، شما باید ضمن ارائه بهترین خدمات به مشتری، در وقت و هزینه‌ها صرفه جویی کنید. سامانه نوبت دهی اینترنتی راهکار هوشمندانه‌ای برای مدیریت بهتر کسب‌وکارها است که کمک می‌کند، ضمن گسترش کار خود در فضای اینترنت، گامی هم در مسیر جلب رضایت مشتری و وفادار سازی او بردارید. در این مطلب پلنوین راهنمای نوبت دهی اینترنتی کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید یک سامانه مناسب نوبت دهی برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید و فروش خود را افزایش دهید.

 

فهرست مطالب

سامانه نوبت دهی اینترنتی چیست؟

سامانه نوبت دهی یکی از جدیدترین امکاناتی است که فناوری در اختیار بشر قرار داده تا ضمن صرفه جویی در وقت و انرژی مشتری به ساماندهی بهتر کسب‌وکارها کمک کند.

در این سامانه که به شکل‌های مختلفی از جمله سایت‌های اینترنتی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، این امکان را به مراجع می‌دهد که پیش از مراجعه زمان حضور خود را رزر کرده و در زمان مقرر در محل حضور یابد.

این سامانه مورد استقبال تعداد زیادی از کسب‌وکارها مثل پزشکان، وکلا،  آرایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها قرار گرفته است. در این سامانه‌ها امکانات مختلفی مثل تعیین زمان حضور در مرکز، تعریف زمان آغاز و پایان کار، ارسال پیامک و ایمیل یاداوری به مشتری و… در نظر گرفته شده است.

سامانه‌ای که ما به عنوان سیستم نوبت دهی اینترنتی می‌شناسیم در ایران با نام‌های مختلف دیگری مثل سیستم مدیریت صف یا سیستم نوبت دهی آنلاین هم شناخته می‌شود و در طول دوره حیات خود از تکنولوژی‌های نوین برای ارتقای خود بهره‌ زیادی برده است.

سامانه نوبت دهی اینترنتی به بازاریابی بهتر کسب‌وکار و همچنین فروش بیشتر کمک می‌کند. این سامانه‌های برای کسب‌وکارهای مختلفی که در اندازه‌های متفاوت در حال انجام وظیفه هستند مناسب است و امکان نوبت دهی در شبکه‌های اجتماعی و فضای وب را در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

سامانه نوبت دهی اینترنتی چه نقشی در مدیریت ارتباط با مشتری ایفا می‌کند؟

Customer Relationship Management که به اختصار (CRM) هم نامیده می‌شود با هدف مدیریت بهتر ارتباط با مشتری شکل گرفت و به همین دلیل سامانه‌های نوبت دهی اینترنتی هم بخشی از خدمات این بخش به شمار می‌آید.

سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری به خدمت کسب‌وکارها می‌آیند تا درک بهتری از نیاز مشتری ایجاد کنند. CRM و سامانه نوبت دهی اینترنتی هر دو تابع استراتژی‌های سازمان‌ها هستند و قبل از انتخاب هر سیستمی در این راستا باید شناخت دقیقی از استراتژی کلان شرکت و سیاست‌های بازاریابی آن داشته باشید.

هردو این سیستم‌ها که کارشان مکمل یکدیگر است در تلاش هستند روابطی که با مشتریان دارید را توسعه دهند و از آن‌ها نگهداری و مراقبت کنند اما در پاره ای از موارد هم عملکرد آن‌ها با یکدیگر تفاوت‌هایی را دارد.

جمع آوری اطلاعات وجه مشترک هر دو این سیستم‌ها است اما یکی بر ارائه خدمات رزرو زمان تمرکز دارد و دیگری به عنوان یک بازوی بازاریابی ارتباط با مشتری، ارائه خدمات و پیگیری خدمات پس از فروش را انجام می‌دهد. به زبان ساده سامانه نوبت دهی اینترنتی و CRM از نظر هدف گذاری و عملکرد متفاوت هستند، اگرچه یکدیگر را تکمیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: CRM چیست؟

مزایای سیستم مدیریت صف کدام است؟

این سامانه‌ها مزایای فراونی هم دارند که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. رضایت مشتری و وفادار سازی او

در اختیار داشتن یک سامانه نوبت دهی اینترنتی به آن معنا است که شما برای مشتری و وقت او ارزش قائل شده‌اید. به این ترتیب قطعا او هنگام نیاز مجدد به خدمات مشابه، باز هم شما را انتخاب خواهد کرد.

۲.فاصله گذاری اجتماعی و حفظ سلامت مراجعه کننده‌ها

ازدحام مشتری در محل کار شما، چه مشغول ارائه خدمات درمانی باشید یا هر خدمت دیگری را ارائه دهید، ریسک انتقال انواع بیماری‌های ویروسی را افزایش می‌دهد و با اصل رعایت فاصله اجتماعی منافات دارد. سیستم نوبت دهی با سامان دادن به زمان مراجعه مشتری می‌تواند از از دحام جمعیت جلوگیری کند.

۳. دادن قدرت انتخاب به مشتری

سیستم نوبت دهی آنلاین به مشتری حق انتخاب می‌دهد تا زمانیکه برای مراجعه مناسب‌تر است را برای خودش انتخاب کند و از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند.

۴. بازاریابی راحت‌تر کسب‌وکار

به کمک این سامانه شما یک منبع اطلاعاتی خوب از مشتریان در دسترس خواهید داشت که برای اجرای برنامه‌های بازاریابی مورد نیاز است.

 

۵. کاهش هزینه‌ها

با کمک این سامانه نیاز شما به کارکنان کاهش می‌یابد و به این ترتیب هزینه‌های شما کاهش پیدا می‌کند و مشتری‌ هم می‌تواند برنامه ریزی بهتری داشته باشد و هزینه‌هایش کاهش پیدا می‌کند.

مزایای این سیستم بسیار زیاد است که در اینجا فقط به بخشی از آن‌ها اشاره کردیم، در نتیجه استفاده از این سیستم مشتری‌های شما افزایش پیدا می‌کنند و مدیریت سیستم اجرایی ساده‌تر می‌شود.

۶. صرفه جویی در وقت

حتی زمانی که از سیستم وقت دهی تلفنی استفاده می‌کنید، ممکن است مشتری پشت خط معطل شود اما در سیستم نوبت دهی اینترنتی این مشکل وجود ندارد و با راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری ۲۴ ساعته در دسترس مشتری خواهید بود.

استفاده از سیستم‌های اتوماسیون اداری چه کمکی به کسب‌وکارها می‌کند؟

سیستم‌های اتوماسیون اداری از بستر ایترنت و کامپیوتر برای جمع آوری اطلاعات، برقراری ارتباطات بهتر بین کارکنان و ارتباط موثرتر با مشتری استفاده می‌کنند، در واقع نرم افزارهای متنوعی هستند که انجام فرایند‌های متداول سازمان را الکترونیک می‌کنند.

سیستم نوبت دهی یکی بخش‌های اتوماسیون اداری است که کمک می‌کند مشتریان در هر زمانی و مکانی حتی در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل بتوانند با کسب‌وکار شما ارتباط برقرار کنند و نوبت خود را برای مراجعه حضوری رزرو کنند.

راه حل‌های ارائه شده از سوی این سیستم‌ها بسیار متنوع هستند و از اتلاف وقت و هزینه زیاد پیشگیری می‌کنند. خطای انسانی بخش طبیعی از ریسک‌ هر کاری است که  با بکارگیری سیستم‌های اینترنتی به کمترین میزان ممکن کاهش می‌یابد.

چه کسب‌وکارهایی می‌توانند از سامانه نوبت دهی اینترنتی استفاده کنند؟

نوبت دهی آنلاین
هر کسب و کاری با داشتن ک نرم افزار نوبت دهی آنلاین، می‌تواند کاراها را همه ساده‌ کند.

این سامانه تقریبا برای تمام کسب‌وکارهایی که مراجعه کننده حضوری دارند و توانسته‌اند تعدادی مشتری ثابت و متغییر جذب کنند قابل استفاده است.

شما با کمک این سیستم می‌توانید یک تقویم کاری منظم طراحی کنید و ضمن مشخص کردن زمان حضور هر کدام از کارکنان امکان دسترسی راحت‌تر مشتری به خدمات مختلف خود را فراهم کنید.

برخی مشتری‌ها معمولا دوست دارند با یک فرد ثابت در ارتباط باشند و از خدمات او استفاده کنند، به کمک این سامانه به آن‌ها این امکان را می‌دهید تا در زمان‌هایی که فرد مورد نظرشان مشغول کار است نزد شما مراجعه کنند.

تا کنون کسب‌وکارهای مختلفی از این سیستم استفاده کرده‌اند اما برای آرایشگاه‌ها و پزشکان خدمات این سیستم شناخته شده‌تر است.

کلینکیک‌های زببایی، سالن‌های آرایشی،ماساز و اسپا، دندان پزشکان، آتلیه‌های عکاسی، مشاوران تحصیلی، روانشناسان و روانپزشکان و حتی وکلا می‌توانند سامانه نوبت دهی آنلاین داشته باشند.

اگر خدماتی را به مشتریان خود ارائه می‌کنید و به صورت روزانه ارباب رجوع به محل کسب‌وکار شما مراجعه می‌کنند، استفاده از سامانه نوبت دهی اینترنتی می‌تواند یکی از گزینه‌های استراتژیک شما برای افزایش سهم بازار باشد.

شیوه پیاده سازی سامانه نوبت دهی و مجموعه‌ای که برای همکاری انتخاب می‌کنید، نقش مهمی در موفقیت پیاده سازی این سیستم ایفا می‌کند. برای آگاهی بهتر از امکانات سیستم‌های نوبت دهی این مطلب را تا آخر مطالعه کنید.

آیا استفاده از خدمات سامانه نوبت دهی آنلاین مخصوص کسب‌وکارهای بزرگ است؟

بسیاری تصور می‌کنند که سامانه‌های نوبت دهی اینترنتی برای کسب‌وکارهای بزرگ طراحی شده‌اند و مجموعه‌های متوسط و کوچک نمی‌توانند یا نباید از آن استفاده کنند، این درحالی است که استفاده از این خدمات برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مزایای بسیاری دارد.

منابع کسب‌وکارهای کوچک محدود است و امکان استخدام کارکنان زیادی را ندارند این سامانه کمک می‌کند کارکنان خود را بهتر مدیریت کنید و وقت آزاد بیشتری در اختیار آن‌ها قرار دهید تا کارهایی که اولویت بالاتری دارند را انجام دهند.

همچنین به کمک نوبت دهی اینترنتی می‌توانید از تمام فرصت‌های فروش استفاده کنید و درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

با فراهم آوردن یک بانک اطلاعاتی دقیق و  جامع از مشتریان خود که به کمک سیستم نوبت دهی فراهم می‌شود، می‌توانید برنامه‌های بازاریابی بهتری را پیاده کنید و به این ترتیب مشتریان وفاداری برای خود داشته باشید.

مشتریان به کمک این سامانه می‌توانند در جریان ساعت‌های کار شما قرار بگیرند و افرادیکه بیشتر از کارشان راضی هستند را به عنوان کارشناس تخصصی خود انتخاب کنند، این حق انتخابی که به مشتری می‌دهید در جلب رضایت او نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

یک سامانه نوبت دهی اینترنتی خوب باید چه امکاناتی داشته باشد؟

سامانه نوبت دهی اینترنتی باید امکان ثبت زمان رزرو مراجعه کننده را داشته باشد و پس از ثبت زمان مراجعه باید از طریق پیامک و ایمیل به مشتری یاداوری کند که برای دریافت خدمات وقت رزرو کرده است.

یک سامانه نوبت دهی خوب امکان تعریف سیستم نوبت دهی جدید داشته باشد و شما باید بتوانید انواع خدمات را برای ارائه روی آن تعریف کنید.

فرم رزو باید انعطاف پذیر باشد و این امکان را به کارفرما بدهد که تمامی خدمات خود را به بهترین شکل در دسترس مشتری قرار دهد تا بهترین را بر مبنای نیاز خودش انتخاب کنید.

این پلت فرم باید برای بازاریابی کسب‌وکار برنامه داشته باشد و یک گزارش عملکرد مناسب در اختیار کارفرما قرار دهد که به کمک آن بتواند خدمات خود را ارتقا دهد.

سامانه‌های خدمات نوبت دهید باید یک رابط کاربری ساده داشته باشند که اپراتور شرکت و مشتریان به سادگی بتوانند از آن استفاده کنند.

در ضمن باید فایل‌های آموزشی مناسبی در اختیار کارکنان قرار بگیرد تا به سادگی بتوانند از سامانه استفاده کنند. این محصول هم باید از خدمات پس از فروش و پشتیبانی خوبی برخوردار باشد تا خریدار در صورت بروز مشکل به راحتی بتواند آن را برطرف کند.

سامانه نوبت دهید اینترنتی چطور به افزایش تعداد مشتری می‌انجامد؟

بازاریابی دهان به دهان یکی از راهکارهای مهم افزایش تعداد مشتریان شما است. اگر خدمات شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد و اصول مشتری مداری را رعایت کنید، قطعا مشتریان کنونی خود را حفظ می‌کنید و خود آن‌ها شما را به دوستان و خویشاوندان خود معرفی می‌کنند.

سامانه نوبت دهی یکی از خدماتی است که به مشتری کمک می‌کند زمان خود را مدیریت کرده و از خدمات شما رضایت بیشتری داشته باشد.

در طولانی مدت انتخاب‌های مشتری به شما کمک می‌کند از سلایق و علایق آن‌ها بیشتر آگاه شوید و سعی کنید اقدامات لازم را برای جلب رضایت حداکثری آن‌ها به کار ببندید.

خطای انسانی و پرسنلی در نوبت دهی  حذف می‌شود و دلیلی برای ناهمانگی کارکنان باقی نخواهد ماند. این روزها استفاده مردم از تلفن همراه هوشمند، تب لت و کامپیوتر بسیار زیاد شده و کمتر کسی پیدا می‌شود که از آن‌ها استفاده نکند، در این شرایط مدیران هوشمند سعی می‌کنند از این ابزارها برای دسترسی ۲۴ ساعته مشتریان به خدمات خود استفاده کنند. در نتیجه مشتری بیشتری جذب شما می‌شود و می‌توانید کسب‌وکار خود را توسعه بدهید.

چرا مشتریان شما از سامانه نوبت دهی آنلاین استقبال می‌کنند؟

زمان طلا است و مشتریان شما برای کسانیکه برای وقت آن‌ها ارزش قائل باشند، احترام می‌گذارند. هرچه زمانی که مشتری منتظر دریافت خدمات می‌ماند کاهش پیدا کند بهتر می‌تواند برای انجام کارهای روزمره برنامه ریزی کند، وجود سامانه نوبت دهی آنلاین قدم مهمی در این مسیر است.

این روزها اکثر مردم از تلفن همراه هوشمند و بسته‌های اینترنت همراه استفاده می‌کنند، به همین دلیل اگر بدانند کار آن‌ها توسط یک سامانه آنلاین، اپلیکیشن یا سایت سریعتر راه می‌افتد به شدت از آن استقبال می‌کنند.

در بازار رقابتی امروز مشتری ترجیح می‌دهد از خدماتی استفاده کند که در دسترس‌تر باشد و رضایت بیشتری از خدماتی که در بستر وب به آن‌ها دسترسی دارند می‌کنند.

قدرت انتخاب یکی دیگر از عواملی است که باعث می‌شود مشتریان از سیستم نوبت دهی استقبل کنند. شما به مشتری این قدرت را می‌دهید بهترین زمانی را که برایش مناسب است را انتخاب کند و این امر باعث می‌شود از این سامانه استقبال کند.

دریافت گزارش کار منظم سامانه نوبت دهی چطور به افزایش بازدهی منجر می‌شود؟

شما اطلاعات خوبی از مشتری را در سیستم خود ثبت می‌کنید و به کمک آن می‌توانید ضمن مشخص شدن زمان‌های رزرو نشده برنامه ریزی منظمی برای اجرای برنامه‌های بازاریابی خود داشته باشید.

پیگیری گزارش‌های سیستم کمک می‌کند بودجه بازاریابی خود را در کانال‌های بهتری صرف کنید و برای زمان‌های کم رزرو برنامه ریزی داشته باشید.

کارکنان را بهتر مدیریت کنید و در نهایت به فرایندها نظم دهید که خودبه‌خود به افزایش بازدهی منجر می‌شود.

در عصر اطلاعات هر سیستمی که کمک کند آگاهی شما از خواست مشتری افزایش پیدا کند یک مزیت رقابتی اساسی است که به افزایش بازدهی شما کمک می‌کند. گزارش کار ارسالی از سامانه‌های نوبت دهید باید به دقت تحلیل شوند و از اطلاعات آن‌ها نهایت استفاده را برای افزایش بازدهی کرد.

سیستم نوبت دهی آنلاین چه نقشی در مدیریت یک کسب‌وکار ایفا می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که کسب‌وکارها به سراغ سیستم‌های آنلاین می‌رود نقشی است که در مدیریت بهتر کسب‌وکار ایفا می‌کنند. سیستم‌های نوبت دهی هوشمند این توانایی را دارند که مشتری را جذب کنند. به شناسایی نقاط ضعف و قدرت شما کمک کنند که در جهت تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خود گام بردارید به شرط اینکه در فواصل زمانی مشخص گزارش‌های سیستم را دریافت کرده و برای تحلیل آن‌ها وقت بگذارید.

کاهش زمان خدمات رسانی به مشتریان از دیگر مزایای مدیریتی این سیستم است که حتی می‌تواند به مدیریت بهتر کارکنان و ساماندهی فرایند‌های اجرایی کسب‌وکار هم کمک کند.

شما به عنوان مدیر در هر زمان و مکانی که بخواهید به اطلاعات سیستم دسترسی دارید و حتی بر روی تبلت یا تلفن همراه خود می‌توانید وضعیت را بررسی کرده و در صورت لزوم تصمیمات مدیریتی جدیدی بگیرید.

پیگیری وضعیت خدمات دهید از زمان رزرو نوبت تا پس از دریافت خدمات از دیگر مزایای استفاده از این سامانه‌های آنلاین است. بسیاری از مشاغل سنتی به دلیل این مزایا به فکر آنلاین کردن سیستم‌های قدیمی خود هستند.

سامانه نوبت دهی اینترنتی چطور کار می‌کند؟

بسته به عملکرد سازمان و نیازهای آن سامانه نوبت دهی به صورت اختصاصی طراحی و اجرا می‌شود به عنوان مثال سیستم نوبت دهی آرایشگاه با مطب پزشک و بیمارستان‌ها بسیار متفاوت است. اما به صورت کلی باید به نحوی طراحی و اجرا شود که بتواند متقاضی را از ابتدای مسیر انتخاب زمان، مکان و فرد مناسب تا یاداوری زمان مراجعه راهنمایی کند.

مراحل کار معمولا به این ترتیب است که فرد شخصا (از طریق سایت یا سامانه هوشمند تلفنی) به سامانه آنلاین مراجعه می‌کند یا از طریق تماس تلفنی از کارکنان شرکت می‌خواهد وقت دلخواه را برای او رزرو کنند.

  1. به عنوان مثال در یک سایت اینترنتی بخش گرفتن نوبت طراحی شده و متقاضی بر روی آن منو کلیک می‌کند
  2. پس از ثبت نام و تکمیل اطلاعات فرد به صفحه رزرو وقت هدایت می‌شود.
  3. نوبت‌های مختلف اعم از رزرو شده و قابل رزرو در صفحه نمایشگر ظاهر می‌شوند که به کمک طراحی خوب نوبت‌های قابل انتخاب مشخص شده‌اند.
  4. فرد نوبت دلخواه خود را مشخص می‌کند و در صورت در نظر گرفته شدن پرداخت آنلاین به بخش مورد نظر هدایت می‌شود و پرداخت خود را انجام می‌دهد.
  5. پس از تکمیل مرحله پرداخت به صفحه رزرو مراجعه می‌کند و می‌تواند ببیند که زمان مورد نظر او رزرو شده است.

توجه کنید که بخش پرداخت آنلاین برای تمام کسب‌وکارها مورد نیاز نیست و می‌تواند برای سازمان‌هایی که هزینه‌ها را پس از تکمیل خدمت دریافت می‌کنند حذف شود یا هزینه به صورت دریافت مبلغ پیش پرداخت تنظیم شود.

سیستم نوبت دهی آنلاین چه معایبی دارد؟

شاید مهم‌ترین ایرادی که سیستم نوبت دهی آنلاین داشته باشد وابستگی کار به اینترنت است. اگر به هر دلیلی اینرنت شما قطع شود یا دسترسی شما به آن با مشکل مواجه شود در ارائه خدمات به مشکل بر می‌خورید و ممکن است روند کار شما مختل شود.

به همین دلیل اغلب کسب‌وکارها با وجود استفاده از روش‌های نوین سیستم‌های قدیمی خود را هم حفظ می‌کنند که در صورت بروز اختلال اینترنتی کسب‌وکار آن‌ها متضرر نشود.

البته اگر زیرساخت‌های خوبی برای اینترنت محل کار خود فراهم کرده باشید و از سامانه‌های معتبر نوبت دهی که پشتیبانی کاملی دارند استفاده کنید احتمال بروز خطا و مشکل به میزان قابل توجهی کاهش می‌یاد.

حقیقت این است که امروزه بخش مهمی از زندگی همه ما به اینترنت وابسته شده و نوبت دهی کسب‌وکارها هم از این مورد مستثنی نیستند.

مشکل دیگری که ممکن است بروز کند این است که هنگامی که مشتری از سیستم نوبت دهی سنتی استفاده می‌کرد اگر در زمان مد نظر او فرد مورد نظرش حضور نداشت یا خدماتی که او می‌خواست با برنامه زمانی او مطابقت نداشت کارکنان برنامه‌های جایگزین به او پیشنهاد می‌دادند یا فرد دیگری را که کیفیت کار مناسبی داشت به او معرفی می‌کردند.

در سیستم آنلاین اگر شرایط مورد نظر مشتری فراهم نباشد ممکن است از رزرو نوبت منصرف شود، با اجرای یک برنامه دقیق هدایت مشتری و شناخت قیف فروش می‌توانید این مورد را مدیریت کنید.

افراد مسن و کسانیکه استفاده زیادی از فضای وب نمی‌کنند ممکن است در مقابل استفاده از سامانه‌های آنلاین مقاومت کنند یا طرز کار آن را ندانند، اگر بخش عمده‌ای از مشتریان در این گروه قرار دارند لازم است سیستم‌های سنتی خود را حفظ کنید و در کنار آن تلاش کنید با فرهنگ سازی مناسب شیوه‌های استفاده از سامانه آنلاین را به آن‌ها آموزش دهید.

چطور یک سامانه نوبت دهی اینترنتی مناسب را انتخاب کنید؟

شاید اولین گام این است که در مورد شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات تحقیق کنید و ببینید کدام یک در حوزه کسب‌وکار شما قبلا فعالیت داشته و سیستم نوبت دهی آنلاین همکاران و رقبای شما را طراحی و پیاده سازی کرده‌اند. گام بعدی می‌تواند این باشد که با چند نفر که پیشتر این سیستم را خریداری کرده و استفاده می‌کنند مشورت کنید و مزایا و معایب آن را از زبان آن‌ها بشنوید.

مواردی مثل استفاده از سامانه رایانش ابری، جدیدترین تکنولوژی‌های روز و قابلیت شخصی سازی سیستم هم از مواردی است که باید در نظر داشته باشید.

خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسب هم از مواردی است که هنگام تهیه این سیستم‌ها باید مد نظر قرار دهید. قیمت خدمات هم بسیار مهم است از چند منبع مختلف پیش فاکتور بگیرید و در مورد قیمت صحبت کنید تا دید بهتری نسبت به قیمت‌های خریداری این سیستم‌ها داشته باشید.

قطعا استفاده از این خدمات در دراز مدت به صرفه جویی هزینه‌ها منجر می‌شود اما قیمت تمام شده هم کم اهمیت نیست و در آخر پیش از تصمیم گیری نهایی یک قرارداد مناسب دوطرفه امضا کنید که تمام شرایط مد نظر شما در آن درج شده باشد. با کمی بررسی و دقت در انتخاب یک سامانه مناسب می‌توانید به رونق کسب‌وکار خود کمک کنید.

سامانه نوبت دهی پزشکان چه تفاوتی با سایر سیستم های نوبت دهی دارد؟

خدمات پزشکی با سلامت جسمی و جان انسان‌ها سر و کار دارد و سامانه نوبت دهی پزشکان باید به صورت تخصصی برای این کار طراحی شده باشد و تمام شرایط و حالت‌های احتمالی را در نظر بگیرد.

دراختیار داشتن یک رویکرد مناسب کمک می‌کند با بیشترین امنیت اطلاعات بیماران را ذخیره کرده و پرونده‌های پزشکی مناسبی برای آن‌ها تشکیل دهید.

سیستم یاداوری زمان مراجعه، داروهای مصرفی و مواردی از این دست به کادر درمانی کمک می‌کند بهترین شرایط را برای مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی بیمار فراهم کنند.

دقت بالای سیستم‌های نوبت دهی ضریب ثبت اطلاعات غلط را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و به همین دلیل جذاب هستند.

نیازهای سامانه نوبت دهی پزشکی بسیار ویژه هستند و به همین دلیل لازم است ماژول‌های خاصی برای این کار طراحی و اجرا شده باشد تا تمام نیازهای یک مرکز درمانی یا پزشک را به صورت ۳۶۰ درجه پوشش دهند.

سامانه‌های تخصصی که سابقه اجرای پروژه‌های مشابه را داشته باشند، بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال یک سامانه نوبت دهی تخصصی در حوزه پزشکی هستند.

آیا سامانه‌های نوبت دهی به کاهش وقت‌های کنسلی بیماران کمک می‌کند؟

کنسلی وقت در کسب و کارهای
یکی از مهم‌ترین فواید داشتن نرم افزار نوبت دهی اینترنتی، کاهش کنسلی است.

یک سامانه آنلاین به راحتی در دسترس بیماران و مراجعه کنندگان است، او هر زمان که اراده کند می‌تواند نوبت خود را کنسل کند و نوبت به صورت اتوماتیک برای متقاضیان دیگر آزاد خواهد شد.

تجربه نشان داده افرادیکه نوبت خود را به صورت آنلاین رزو می‌کند بسیار کمتر از سایر مراجعان نوبت خود را کنسل می‌کنند.

پزشکان حسابدار نیستند و مراقبت‌های تخصصی اولویت آن‌ها است، از طرفی استخدام حسابدار خود هزینه‌های زیادی به همراه دارد. شما با سامانه نوبت دهید می‌توانید جریان نقدی خود را زیر نظر داشته باشید و حتی پیش بینی مناسبی نسبت به آینده مالی خود به دست آورید.

به کمک سامانه‌های نوبت دهی می‌توانید برای کنسلی نوبت قوانین مشخصی وضع کنید که تعداد کنسلی‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به کمک یک سیستم مدون می‌توانید محدوده زمانی نوبت‌ها را مشخص کنید و این امر علاوه بر مدیریت زمان به کاهش تعداد نوبت‌های کنسل شده کمک می‌کند.

سیستم نوبت دهی کمک می‌کند مدیریت بهتری روی مراجعانی که برای اولین بار از خدمات درمانی شما استفاده می‌کنند داشته باشید و روی آن‌ها اثر مثبتی بگذارید که به جلب رضایت آن‌ها و مراجعه مستمر برای دریافت خدمات درمانی و بهداشتی کمک می‌کند.

چرا سیستم نوبت دهی آرایشگاه با استقبال خوبی مواجه شده است؟

مراجعه کننده‌هایی که همگی توقع دارند در اسرع وقت بهترین خدمات را دریافت کنند، دغدغه همیشگی آرایشگاه‌ها هستند. برای سال‌ها مدیریت مناسب آرایشگران و مشتریان یک دغدغه اصلی مدیران سالن‌های آرایشی بود که با سیستم نوبت دهی آرایشگاه به مقدار زیادی امکانات مورد نیاز آن فراهم شده است.

سیستم‌های نوبت دهید به مدیران این امکان را می‌دهند که خدمات مختلف خود را در سیستم تعریف کرده و قیمت گذاری کنند. مدیریت مالی آرایشگاه را ساده‌تر می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که هنگام رزرو وقت پیش پرداخت دریافت کنید.

در سال‌های اخیر بسیاری از آرایشگاه‌ها به دیجیتال مارکتینگ روی آوردند و در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند یا سایت دارند، به کمک سامانه‌های نوبت دهی در شبکه‌های اجتماعی یا سایت آرایشگاه می‌توانید برای مشتریان وقت رزرو کنید.

در روزهای پر مراجع سال مثل روزهای قبل از عید یا در زمان‌های خاص مثل این روزها که فاصله گذاری اجتماعی یک اولویت است مدیریت بهتر رفت و آمدها تنها با یکی سیستم نوبت دهی اینترنتی امکان پذیر است. استقبال خوب از خدمات این سامانه‌ها امری طبیعی است که از خدمات مناسب و مورد نیاز سالن‌های آرایشی ناشی می‌شود.

آیا سامانه‌ نوبت دهی آنلاین به کسب درآمد بیشتر کمک می‌کنند؟

بسیاری بر این باور هستند که وقتی سیستم‌های سنتی نوبت دهی یک مجموعه به خوبی کار می‌کنند و مجموعه در مرحله سودآوری قرار دارد تهیه یک سیستم نوبت دهی ایترنتی نه تنها نظم موجود را بر هم می‌زند بلکه هزینه‌ای را هم به سیستم تحمیل می‌کند.

حقیقت این است که بسیاری افراد در مقابل تغییر مقاومت می‌کنند، اما گاهی پافشاری به حفظ وضع موجود عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت. دنیا به سمت نو شدن در حال حرکت است و افرادیکه در مقابل فناوری‌های نو مقاومت می‌کنند، فرصت‌های فروش بیشتر و درنتیجه کسب درآمد بالاتر را از دست می‌دهند، این خود یک ریسک بزرگ است.

سامانه‌های آنلاین کمک می‌کند به بازارهای جدید راه پیدا کنید و در نتیجه مشتریان تازه‌ای را به دست آورید که به افزایش درآمد شما منجر می‌شود از سوی دیگر استفاده از خدمات رزرو آنلاین با یاداوری به موقع به مشتریان باعث می‌شود هیچ فرصت فروشی را از دست ندهید و در نتیجه حداکثر فروش ممکن حاصل شود.

هر ساعتی که کارکنان و دستگاه‌های شما بی‌فعالیت بمانند هزینه‌ای به شما تحمیل می‌شود که به کمک یک سیستم نوبت دهی دقیق و هوشمند می‌توانید از هدر رفت سرمایه خود پیشگیری کنید.

پلنوین چه خدماتی را در خصوص نوبت دهی اینترنتی ارائه می‌کند؟

پلنوین یک سامانه نوبت دهی اینترنتی است که به صورت تخصصی به کسب‌وکارهای مختلف این امکان را می‌دهد که یک سامانه آنلاین رزرو نوبت داشته باشند. شما به راحتی و در هر شبکه اجتماعی که فعال هستنید می‌توانید سیستم نوبت دهی خود را فعال کنید.

کسب‌وکارهایی که حتی وب سایتی هم در اختیار ندارند، می‌توانند از پلنوین یک سایت نوبت دهی اینترنتی دریافت کنند. وکلا، پزشکان، آرایشگاه‌ها، مشاوران کسب‌وکارها، کلینیک‌های زیبایی و دیگر کسب‌وکارهای تخصصی به راحتی می‌توانند بر اساس نوع خدمات و نیازهای نوبت دهی یک پلتفرم اختصاصی دریافت کنند.

تقویم کاری آنلاین، پایگاه داده مشتریان، خدمات پرداخت آنلاین، امکان ارسال پیامک و ایمیل یاداوری و یک گزارش کامل و قابل تحلیل تنها بخشی از امکاناتی است که این سامانه در اختیار شما قرار می‌دهد.

سیستم آنلاین نوبت دهی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در روزهای تعطیل هم مشغول فعالیت باشید و این امکان را به مشتریان خود بدهید که زمان بعدی مراجعه به شما را تعیین کنند.

اگر به ضرورت آنلاین کردن کسب‌وکار خود پی برده‌اید و قصد دارید

سیستم نوبت دهی خود را اینترنتی کنید، همین الان بدون نیاز به دانش فنی خاص یا تهیه سخت افزار ویژه‌ای، می‌توانید از خدمات این مجموعه استفاده کنید و کسب‌وکار خود را رونق دهید.

افرادیکه تجربه استفاده از سامانه‌های نوبت دهی اینترنتی را دارند یا نکته‌ای به ذهن‌شان می‌رسد که دوست دارند با خوانندگان این مطلب در میان بگذارند می‌توانند در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارند تا سایرین هم از آن استفاده کنند.

مشاهده امکانات پلنوین

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.