پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

فواید استفاده از کد تخفیف

0 75

کد تخفیف یک راهکار تبلیغاتی عالی است که می‌تواند به افزایش آگاهی افراد از کسب و کار شما کمک کند و به وفادار سازی مشتریان منجر شود. کسب و کارهای آنلاین برای جلب اعتماد مشتری و افزایش فروش چالش‌های زیادی دارند، استفاده از این راهکار به شما کمک می‌کند راحت‌تر به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید. اگر تا امروز در مورد مزایای استفاده از آن در کسب و کار خود چیزی نمی‌دانستید یا تردید داشتید توصیه می‌کنیم این مطلب را تا آخر دنبال کنید، سعی کردیم موضوع را به طور کامل برای شما شفاف سازی کنیم.

کد تخفیف چیست و به چه کار می‌آید؟

یک راهکار بازاریابی آنلاین است که به افزایش فروش، برند سازی و جلب اعتماد مشتری کمک می‌کند. این کد از مجموعه‌ای عدد و حرف تشکیل شده که مشتری در کادر مخصوص فروشگاه اینترنتی وارد می‌کند و می‌تواند مقدار مشخصی تخفیف دریافت کند.

نرم افزارهای فروشگاه‌ ساز معمولا این امکان را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، افرادی که فروشگاه اینترنتی اختصاصی دارند باید از برنامه نویس خود بخواهند که راهکارهای استفاده از این سیستم را با برنامه نویسی در سایت راه اندازی کنند و در آخر برخی سیستم‌های نوبت دهی آنلاین این ویژگی را در اختیار شما قرار می‌دهند که باشگاه مشتریان و سیستم تخفیف مشتری راه اندازی کنید.

تخفیف از نظر روانی حس خوبی در مشتری ایجاد می‌کند، همه ما به دنبال خرید بهترین کالاها با پایین‌ترین قیمت هستیم و از کمی پس انداز بیشتر لذت می‌بریم پس ارائه کد تخفیف در جلب رضایت مشتری و خشنودی او از خرید بسیار تاثیرگذار است.

فرقی نمی‌کند کسب و کار خود را تازه راه اندازی کردید یا مدت‌هاست که مشغول کار هستید، حتی کسب و کارهای بسیار بزرگ هم از طریق کد تخفیف بسیاری از اهداف بازاریابی خود را محقق می‌کنند.

هدف از ارائه کد تخفیف چیست؟

برای ارائه کد تخفیف می‌توان اهداف مختلفی تعریف کرد، یکی از متداول‌ترین آن‌ها ایجاد انگیزه در افرادی است که تا به حال محصولات شما را نخریدند به این ترتیب شرایطی را فراهم می‌کنید که با برند شما آشنا شوند و حداقل یک خرید کوچک داشته باشند تا با پروسه خرید فروشگاه شما را بشناسند. معمولا بیشترین کد تخفیف به محصولات جدید و چیزی که قصد ورود آن به بازار را داریم تعلق می‌گیرد.

فروشگاه‌ها برای جلب رضایت مشتریان ویژه که بالاترین خرید را دارند و حفظ آن‌ها هم گاهی کد تخفیف‌های ویژه ارائه می‌دهند. حفظ مشتریان وفادار بسیار مهم است و فروشگاه‌ها برای راضی نگه داشتن آن‌ها برنامه‌های مختلفی تدوین می‌کنند ارائه کد تخفیف یکی از بهترین این راهکارهاست که می‌توانید به آن فکر کنید.

چند نوع کد تخفیف داریم؟

تخفیف دادن با راهکارهای مختلفی امکان پذیر است، در اینجا به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

تخفیف ارسال رایگان

کد تخفیف ارسال رایگان انگیزه خوبی برای خرید است، به ویژه اگر برای تعداد خرید بالا باشد. بسیاری افراد خریدهای خود را جمع می‌کنند و یکباره ثبت می‌کنند که از این کد استفاده کنند.

تخفیف نقدی

مبلغ مشخصی تعیین می‌شود و به ازای خرید هر کالا به فرد اختصاص داده می‌شود.

تخفیف درصدی

درصد خاصی برای خرید هر کالا یا خدمت ارائه می‌شود که روی هر محصول محاسبه خواهد شد.

هدیه و اعتبار

در ازای هر خرید به فرد هدیه یا اعتباری تعلق می‌گیرد که در پنل کاربری خود می‌تواند از آن استفاده کند. برای راه اندازی این تخفیف‌ها به کیف پول الکترونیک نیاز است.

چرا مشتریان عاشق کد تخفیف هستند؟

استفاده از کد تخفیف برای مشتریان مزایای زیادی دارد به همین دلیل حتی افرادی که مشکل مالی ندارند و به اصطلاح ثروتمند هستند هم به دنبال این کدها هستند.

هنگام خرید یک کالا وقتی تخفیفی به فرد تعلق می‌گیرد از خرید کردن لذت بیشتری خواهد برد، دقیقا به همین دلیل است که هنگام خرید چانه می‌زنیم تا خرید ارزان‌تری را تجربه کنیم.

 هر خرید تخفیف‌دار به معنی آن است که مبلغی در جیب مشتری باقی می‌ماند و این پس انداز هرچند کوچک می‌تواند برای او ارزشمند باشد.

چگونه از کد تخفیف برای موفقیت اهداف بازاریابی استفاده کنیم؟

در مراحل مختلف قیف فروش می‌توان از کد تخفیف استفاده کرد. بسته به شرایط کسب و کار می‌توان از یک یا چند مرحله برای ارائه این کدها استفاده کرد. ارائه این کدها در شبکه‌های اجتماعی شما یا اعضای خبرنامه ایمیلی کسب و کار یک راهکار قدیمی است که خیلی برندها از آن استفاده می‌کنند.

به افرادی که تازه به مشتریان سایت می‌پیوندند هم می‌توان کد تخفیف داد. ارائه تخفیف روی محصولات مکمل چیزی که مشتری خریداری کرده هم انتخاب هوشمندانه‌ای است که به فروش بیشتر شما کمک می‌کند. برخی تصور می‌کنند که کد تخفیف به زیان کسب و کار منجر شده درآمد را کاهش می‌دهد اما در واقع برای برند سازی و افزایش فروش بسیار مفید است. کسب و کارهایی که از کد تخفیف به شکل درست استفاده می‌کنند می‌توانند کسب و کار خود را رونق بیشتری داده افزایش فروش را تجربه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.