پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

آیا برگزاری وبینار با اسکایپ ممکن است؟

بهترین پلتفرم های آموزش آنلاین

0 260

در دنیای مدرن امروز ارتباطات راه دور یکی از ضرورت‌های هرکسب‌وکاری است که بازارهای شما را گسترش داده و امکان استفاده از نظر کارشناسان در دورترین مناطق را هم فراهم کرده است. برای کاربران قدیمی اینترنت، اسکایپ اولین ابزاری است که برای تماس تصویری، صوتی و ارتباطات ویدئویی از آن استفاده کرده‌اند اما آیا این ابزار برای برگزاری وبینار، ویدئو کنفرانس و دوره آموزشی آنلاین ابزاری مناسبی است. این سوالی است که در این مطلب تلاش می‌کنیم پاسخ آن را بررسی کنیم و ببینیم برگزاری وبینار با اسکایپ چه مزایا و معایبی دارد. اگر با وبینار و کارکردهای آن به خوبی آشنا نیستید پیشنهاد می‌کنیم مطلب وبینار چیست را هم مطالعه کنید.

وبینار چیست و برگزاری آن چه ضرورتی دارد؟

بسیاری سازمان‌ها به دلایل مختلفی مثل وسعت زیاد، پراکندگی داشته و در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف مستقر هستند. برقراری ارتباطات یکپارچه در این سازمان‌ها منوط به برکزاری ویدئو کنفرانس و وبینار است. وبینار همچنین ابزاری برای تبادل نظر و برگزاری انواع کنفرانس به صورت آنلاین است. برگزاری کنفرانس آنلاین یا ویدئو کنفرانس به شما این امکان را می‌دهد که ضمن شناسایی جامعه هدف خود با آن‌ها به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید و پیام خود را به آن‌ها منتقل کنید. برگزار کننده کنفرانس می‌تواند تخصص و مهارت خود را به دیگران نشان داده و با افراد زیادی ارتباط برقرار کند که در آینده می‌توانند مشتری شما باشند.
شما از طریق برگزاری وبینار می‌توانید با بازار هدف خود آشنا شوید و ضمن دریافت اطلاعات این افراد یک ارتباط طولانی مدت را شکل داده و طبق برنامه ریزی، شرکت کنندگان را با اهداف بازاریابی خود همراه کنید.
در کسب‌وکارهایی که تعداد کاربران و مخاطبان زیاد است، برگزاری وبینار باید در بستری انجام شود که توانایی برقراری ارتباط باکیفیت هم‌زمان بین این افراد را داشته باشد.

برقراری ارتباط با اسکایپ چه مزایایی می‌تواند داشته باشد؟

Skype امکان برقراری تماس را به صورت رایگان فراهم کرده است. به کمک این ابزار می‌توانید به صورت همزمان با ۲۵ نفر در ارتباط باشید. برقراری تماس‌های ویدئویی گروهی با ۹ نفر هم وجود دارد. به کمک اسکایپ می‌توان پیام متنی و صوتی منتقل کرد، همچنین امکان اشتراک گذاری صفحه و ارسال آن برای مخاطبان هم وجود دارد.
اسکایپ یک رابط کاربری حرفه‌ای دارد و استفاده از آن بسیار آسان است و به همین دلیل به سرعت در بین عموم مردم محبوبیت پیدا کرده است.
اسکایپ را بیشتر افراد می‌شناسند و به همین دلیل برای برگزاری وبینار از این طریق نیازی نیست به دیگران آموزش خاصی دهید یا از شرکت کنندگان بخواهید کار خاصی را انجام دهند.
وقتی صحبت از ارتباط راه دور و برقراری ارتباط تصویری می‌شود اسکایپ با سابقه چندین ساله و خدمات ارزنده و رایگان بهترین گزینه است اما آیا امکانات این نرم افزار برای برگزاری وبینار هم مناسب است؟ این سوالی است که پاسخ آن را در ادامه مطلب خواهید یافت.

برگزاری وبینار با اسکایپ چه معایبی دارد؟

در نگاه نخست کاملا مشخص است که اسکایپ به صورت تخصصی برای برگزاری وبینار طراحی نشده و به همین دلیل پاسخگوی نیازهای یک برگزار کننده حرفه‌ای وبینار نخواهد بود. اما می‌توان به صورت محدود در آن وبینار برگزار کرد. اما ظرفیت شرکت کنندگان این نرم افزار محدود است و برای کنفرانس‌های آنلاین بزرگ با تعداد بالای شرکت کننده گزینه مناسبی نیست.
همچین اغلب افراد از این نرم افزار برای برقراری ارتباطات خصوصی و روزمره زندگی استفاده می‌کنند به همین دلیل اگر بخواهید جلسات رسمی خود را در این بستر برگزار کنید، شاید متمایز کردن ارتباطات کاری و شخصی سخت باشد و جلسات کاری هم به اندازه‌ای که مطلوب شما است رسمی برگزار نشود.

پلنوین چه امکاناتی را در زمینه برگزاری وبینار ارائه می‌دهد؟

پلنوین نرم افزار ارتباط ویدیویی را برای شما فراهم نمی‌کند اما امکاناتی به شما می‌دهد که می‌توانید مراحل قبل از برگزاری وبینار را به بهترین شکل ممکن برگزار و مدیریت کنید!  شما قبل از برگزاری وبینار باید وبینار خود را معرفی کنید و برای آن مراحل ثبت نام داشته باشید تا مخاطبان شما بتوانند این مرحله را طی کرده و در صورت پولی بودن آن، هزینه وبینار را پرداخت کنند!

پلنوین فکر همه چیز را کرده! نیازی نیست که شما آدرس اینترنتی وبینار خود را برای تک تک مشتریان ارسال کنید! همه چیز در بستر پلنوین انجام می‌شود. ما حتی با ارسال پیامک و ایمیل‌های یادآوری، مشتری‌های شما را از زمان برگزاری وبینار آگاه می‌کنیم!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.