پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

چگونه وبینار رایگان ایجاد کنیم؟

0 1,407

اهمیت برگزاری وبینار برای بخش بزرگی از جامعه به ویژه فعالان دنیای کسب‌وکار آشکار شده و افزایش تعداد وبینارهایی که برگزار می‌شود این امر را تایید می‌کند، اما سوالی که این روزها ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده چگونگی برگزاری یک سمینار آنلاین با کیفیت است که مخاطب را به خود جلب کند. قطعا برگزاری بهترین وبینار با ارزنده‌ترین مطالب اگر با استقبال خوبی مواجه نشود هیچ بازخوردی نخواهد داشت. یک راهکار ساده جذب مخاطب بیشتر برگزاری وبینار رایگان است، اگر می‌خواهید اولین وبینار خود را برگزار کنید و نمی‌دانید چه باید کرد، این مطلب که پاسخ سوال چگونه وبینار رایگان ایجاد کنیم را می‌دهد تا آخر دنبال کنید.

 

چرا برگزاری وبینار رایگان لازم است؟

برگزاری وبینار رایگان یک راهکار عالی برای توسعه هر کسب‌وکار است که با یک وبینار مارکتینگ هوشمندانه به افزایش آگاهی از برند و فروش شما کمک می‌کند. برگزاری یک وبینار آن هم به صورت رایگان کمک می‌کند بدون نیاز به هزینه زیاد با مشتریان احتمالی خود تعامل برقرار کنید و ضمن تبدیل آن‌ها به مشتری وفادار خود را به عنوان متخصص و کاربلد حوزه کاری‌تان به دیگران معرفی کنید.

وبینار رایگان به این معنی است که در فضای اینترنت یک سمینار، جلسه آموزشی یا ارائه برگزار کنید و به زبانی ساده مخاطب را به خرید محصولات و خدمات خود ترغیب کنید.

شما می‌توانید جلسه وبینار را ضبط کنید و آن را از طریق راه‌های گوناگون با مخاطبان جامعه هدف خود به اشتراک بگذارید.

در ضمن به کمک برگزاری وبینار می‌توانید با ذائقه و خواست مشتریان خود بیشتر آشنا شوید و ببینید چه چیزهایی برای آن‌ها اهمیت دارد به این ترتیب می‌توانید به اطلاعات ارزشمندی که به موفقیت بازاریابی شما می‌انجامد دست پیدا کنید.

بسیاری از کسب‌وکارها از فرصت برگزاری وبینار رایگان استفاده می‌کنند و با دادن کد تخفیف و امکان استفاده محدود از خدمات خود به صورت رایگان، شرکت کنندگان کنفرانس آنلاین را هر چه بیشتر با خدمات خود آشنا می‌کنند و به آن‌ها این فرصت را می‌دهند که از نزدیک با خدمات و محصولات‌شان آشنا شوند.

از آنجا که وبینار شکل تبلیغاتی ندارد مخاطب معمولا به راحتی جذب آن می‌شود و به برگزار کنندگان یک وبینار راحت‌تر از صاحبان تبلیغات اطمینان می‌کنند.

برگزاری وبینار رایگان چطور به رونق کسب‌وکارها کمک می‌کند؟

برگزاری هر جلسه و سمیناری مستلزم صرف هزینه‌های مختلفی مثل حمل و نقل، اجاره محل برگزاری و پذیرایی است، اما هزینه یک وبینار بسیار کمتر از چنین نشست‌هایی است. بستری که در آن به برگزاری وبینارهای تبلیغاتی و آموزشی می‌پردازید برای برگزاری جلسات از راه دور هم بسیار مناسب است و می‌تواند از صرف هزینه‌های زیاد برای برگزاری جلسات مختلف پیشگیری کند.

کسب اطلاعات و راه‌های تماس با افرادیکه در یک کنفرانس شرکت می‌کنند به مراتب سخت‌تر از شرکت کنندگان یک وبینار است. هنگام ثبت نام آنلاین به راحتی می‌توانید اطلاعات مختلفی را ثبت کنید و بعد از وبینار به کمک آن اطلاعات ارتباط پایداری را با شرکت کنندگان جلسه برقرار کنید.

معمولا شرکت کنندگان یک وبینار به آن موضوع علاقه‌مند هستند یا به فکر استفاده از خدماتی مرتبط با آن جلسه هستند به این ترتیب اطلاعات شرکت کنندگان وبینار به شما این امکان را می‌دهد که با یک استراتژی درست بازاریابی آن‌ها را به استفاده از خدمات و محصولات خود ترغیب کنید.

زمان یک پیام تبلیغاتی یا جلسه کاری بسیار محدود است و امکان معرفی کامل یک محصول در آن بسیار کم است اما وبینارها به دلیل ماهیت و شکل برگزاری فرصت کافی را در اختیار شما قرار می‌دهند که به معرفی محصولات خود بپردازید.

به کمک وبینار می‌توانید مرزهای جغرافیایی و محدودیت‌های ارتباطی را پشت سر بگذارید و به بازارهای جدیدی که دستیابی به آن‌ها پیشتر دشوار به نظر می‌رسید به راحتی دست پیدا کنید.

با برگزاری یک وبینار آموزشی می‌توانید یک بار خدمات، مزایا و کاربردهای آن را آموزش دهید و بارها محتوا را در اختیار مخاطبان جدید قرار دهید.

برای برگزاری وبینار رایگان به چه چیزهایی نیاز داریم؟

یکی از مهم‌ترین نیازهایی که برای برگزاری یک وبینار رایگان باید به آن پاسخ داد انتخاب بستر مناسبی برای برگزاری سمینار آنلاین است. در حال حاضر امکانات مختلفی برای برگزاری یک رویداد آنلاین وجود دارد که لازم است از بین آن‌ها مناسب‌ترین را برای خود انتخاب کنید.

دسترسی به اینترنت مناسب، تولید محتوای ارزشمند و انتخاب موضوعی که مورد توجه مخاطبان شما باشد هم از دیگر نیازهای شما است.

یک میکروفن با کیفیت، لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی و بلندگوی با کیفیت از دیگر امکاناتی است که در طول برگزاری یک وبینار رایگان به آن نیاز خواهید داشت.

از آنجا که کلمه رایگان گاهی با وجود برانگیختن احساسات افراد و ترغیب آن‌ها به خرید، این احساس را در فرد ایجاد می‌کند که محصول ارائه شده از کیفیت لازم برخوردار نیست، شما باید محتوای ارزشمندی را به مخاطب ارائه کنید تا این تصور در او ایجاد نشود که هدف شما از برگزاری وبینار دسترسی به مخاطبان بوده و چیز تازه‌ای به دانسته‌های آن‌ها اضافه نکرده‌اید.

همچنین برای برگزاری یک وبینار موفق رایگان باید با اصول بازاریابی آشنا باشید و بتوانید از همه ابزارهای موجود برای بازاریابی جامع و موفق استفاده کنید.

در کنار دانش بازاریابی و مدیریت به فن بیان، شناخت جامعی از زبان بدن و تسلط نسبی به استفاده از ابزارهای الکترونیک هم نیاز پیدا می‌کنید.

شما نباید یک مهندس کامپیوتر باشید که از پس برگزاری یک وبینار بر بیایید اما تسط نسبی شما به ابزارهای الکترونیک و اینترنت می‌تواند سرعت شما را افزایش داده  و به موفقیت در امر بازاریابی و دعوت مشتریان به خرید محصولات شما منجر شود.

بهترین راه برگزاری وبینار رایگان کدام است؟

در حال حاضر نرم افزارها  و سامانه‌های مختلف داخلی و خارجی برای برگزاری یک وبینار در اختیار شما قرار دارد. برای اینکه هرچه بیشتر بتوانید به اهداف برگزاری وبینار دست پیدا کنید باید راهی را انتخاب کنید که بیشتری بهره‌وری را برای شما داشته باشد.

اگر وبینار خود را به همراه یک شریک برگزار کنید موفق شدن در آن راحت‌تر خواهد بود، بنابراین برای برگزاری وبینار خود باید بستری را انتخاب کنید که این امکان را در اختیار شما قرار داده باشد. در اینجا به معرفی چند نرم افزار برگزاری وبینار که برای برگزاری سمینار آنلاین رایگان مناسب است و سامانه‌های داخلی که برای این کار مناسب هستند خواهیم پرداخت.

نرم افزارهای برگزاری وبینار به صورت تخصصی برای برگزاری وبینار، ویدئو کنفرانس و جلسات راه دور طراحی شده‌اند و همه امکاناتی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهند اما به دلیل عدم پشتیبانی زبان فارسی توسط بسیاری از آن‌ها انتخاب مناسبی برای برگزاری وبینار رایگان نیستند.

امکانات آن‌ها برای برگزای یک رویداد آنلاین رایگان محدود است و تنها در صورت استفاده از نسخه‌های پولی آن می‌توانید امید داشته باشید تمام نیازهای شما را برآورده ‌کنند. افرادیکه که از طریق برگزاری وبینار به صورت مستقیم کسب درآمد نمی‌کنند کمتر به استفاده از نرم افزارها تمایل دارند.

چه نرم افزارهایی  امکان برگزاری وبینار رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهند؟

برخی از نرم افزارهایی که امکان برگزاری وبینار رایگان  را به صورت محدود در اختیار کار بران ارائه می‌دهند را در اینجا به شما معرفی می‌کنیم.

Google Meet

برگزاری وبینار در گوگل میت
گوگل میت محیطی ساده و کاربردی دارد.

این نرم افزار کاملا رایگان است و به همین دلیل ابزار مناسبی برای برگزاری سمیناری است که شرکت در آن برای عموم مردم آزاد است و منبع کسب درآمد آشکاری ندارد. خوبی این نرم افزار این است که هر شخصی با در اختیار داشتن یک اکانت گوگل به راحتی می‌تواند از آن استفاده کند.

به کمک این نرم افزار می‌توانید برای خود گروه‌های مختلف تشکیل دهید و برای آن‌ها وبینار رایگان برگزار کنید.

AnyMeeting

این نرم افزار هم رایگان است و همه افراد به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. AnyMeeting برای برگزاری وبینارهای رایگان با حداکثر ۲۰۰ شرکت کننده گزینه بسیار مناسبی است. امکاناتی که این نرم افزار برای برگزاری وبینار رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد محدود است اما به راحتی نیازهای شما را برآورده می‌سازد.

هر سه این نرم افزارها کاملا رایگان هستند و با وجود امکانات محدودی که در اختیار عموم کاربران قرار می‌دهند برای برگزاری یک رویداد آنلاین رایگان گزینه مطلوبی به شمار می‌آیند.

در کنار این ابزار سایت‌های فارسی زبان داخلی هم هستند که دیتا بیس و کلیه اطلاعات آن‌ها بر روی سرورهای داخلی قرار داد و استفاده از آن‌ها به مراتب ساده‌تر و امن‌تر است.

Zoom

اپلیکیشن زوم
زوم هم محیطی حرفه‌ای دارد و نسخه‌ رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

این نرم افزار هم رایگان است و به این ترتیب همه علاقه‌مندان می‌توانند از آن استفاده کنند. امکاناتی که زوم برای برگزاری وبینار رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد بسیار محدود است و تنها برای برگزاری یک وبینار رایگان ۴۰ دقیقه‌ای می‌توانید از آن استفاده کنید. افرادیکه بودجه کمی در اختیار دارند به سرعت جذب این نرم افزار می‌شوند و از آن برای دستیابی به اهداف خود به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند.

سایت برگزاری وبینار چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

انتخاب بهترین راه برگزاری وبینار به عوامل مختلفی بستگی دارد که در اینجا سعی می‌کنیم به برخی از آن‌ها اشاره کنیم. در حال حاضر چندین سایت خوب داخلی برای برگزاری وبینار وجود دارند که شما بسته به نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید به برخی از مشخصاتی که یک سایت حرفه‌ای برگزاری وبینار باید در اختیار داشته باشد اشاره می‌کنیم.

یک سایت با کیفیت برگزاری وبینار باید موضوعات مختلفی را پوشش دهد و همچنین امکان برگزاری وبینار رایگان و پولی در آن وجود داشته باشد.

امکانات اولیه مورد نیاز برای برگزاری وبینار مثل اشتراک گذاری مانیتور، چت آنلاین، ارسال پیامک و ایمیل، تعامل مستقیم برگزار کنندگان و شرکت کنندگان و انتقال باکیفیت صدا و تصویر باید در این سایت‌ها وجود داشته باشد.

در نهایت برای شرکت علاقه‌مندان حضور در وبینار نباید محدودیتی وجود داشته باشد و سامانه باید این توانایی که از هر تعداد مخاطب استقبال کند را داشته باشد.

در سامانه‌های برگزاری وبینار معمولا می‌توان جلسات آنلاینی با جدیدترین موضوعات روز و در حوزه‌های مختلف را مشاهده کرد.

این سامانه‌ها به دلیل بومی سازی، پشتیبانی از زبان فارسی و استقبال خوب کاربران معمولا گزینه اول افراد برای برگزاری یک وبینار رایگان به شمار می‌آیند.

استفاده از این سایت‌ها بسیار ساده است و با زدن یک تیک ساده می‌توانید وبینار را به صورت رایگان برگزار کنید و از شرکت کنندگان برای حضور در وبینار هزینه‌ای دریافت نشود.

هزینه برگزاری وبینار رایگان چقدر است؟

پیشتر گفتیم که هزینه برگزاری وبینار به نسبت سمینارهای حضوری بسیار کمتر است. شاید مهم‌ترین هزینه‌هایی که برای برگزاری یک وبینار رایگان موفق باید صرف شود تولید محتوای اثر گذار است که معمولا با ابزارهایی مثل پاورپوینت، عکس، ویدیو، نمودار و نظر سنجی امکان پذیر است.

 پلتفرم‌ها برای برگزاری رویدادهای رایگان هزینه زیادی را دریافت نمی‌کنند و بسته به نرم افزار انتخابی، افزونه‌های مورد نیاز برگزاری وبینار و دریافت خدمات پشتیبانی مبلغی را برای برگزاری رویداد دریافت می‌کنند.

هزینه برگزاری وبینار معمولا با افزایش تعداد شرکت کنندگان به دلیل پهنای باندی که مصرف می‌کنند افزایش پیدا می‌کند. هر سامانه بسته به کیفیت خدماتی که ارائه می‌کند و تعداد کاربران هزینه‌های مختلفی را از برگزار کنندگان وبینار دریافت می‌کند.

برای برگزاری یک وبینار رایگان موفق پس از انتخاب موضوع و تولید محتوای مناسب لازم است در پلتفرم برگزاری وبینار ثبت نام کنید و دوره خود را به راحتی و با چند کلیک برگزار کنید.

در حال حاضر سایت‌های مختلفی مثل ایسمنیار، ایوند، اسکای روم و ویدومیت در کشور امکان برگزاری وبینار رایگان را در اختیار کاربران قرار داده‌اند. برای انتخاب بهترین سامانه برای برگزاری وبینار رایگان خوب است در همه این سایت‌ها ثبت نام کنید و با یک تست ساده با امکانات مختلف آن‌ها برای برگزاری یک وبینار رایگان با کیفیت مطلع شوید.

حتما بخوانید: 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.