پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

با بهترین راه های تبلیغ سالن زیبایی آشنا شوید!

0 127

راه‌ های تبلیغ سالن زیبایی بسیار متنوع و متعدد است. معمولا تبلیغات برای سالن‌های زیبایی در اینستاگرام بیشترین بازدید را دارد. تا پیش از روی کار آمدن اینستاگرام و فعالیت کسب و کارها در آن، سالن‌های زیبایی در پیک برتر آگهی می‌دادند و تراکت در خیابان‌ها پخش می‌کردند. امروزه اگرچه تبلیغات سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها در اینستاگرام فعالیت داشته و بسیار نیز موفق هستند اما هنوز هم پخش تراکت توسط آن‌ها رواج دارد.

 

چرا تبلیغ کردن برای سالن‌های زیبایی مهم است؟

اگر یک آرایشگاه زنانه دارید احتمالاً متوجه شده‌اید که خانم‌ها به سالن‌های آرایش مختلفی می‌روند و یکی از دغدغه‌های‌شان پیدا کردن آرایشگاه خوب است، به همین دلیل هم اکثراً به آرایشگاه‌هایشان وفادار نیستند. این‌طوری مشتری‌های شما به اندازه‌ تمام خانم‌هایی‌اند که مدام دارند در آینه به صورت و موی‌شان نگاه می‌کنند و در این فکرند که ای کاش یک آرایشگاه بهتر پیدا می‌کردم. آن‌وقت شما می‌توانید با تبلیغات برای آرایشگاه زنانه‌ خودتان آن‌ها را به سمت خودتان بکشید، و زمانی که آن‌ها آمدند این شمایید که باید آن‌ها را نسبت به خود وفادار کنید.

حتی اگر آرایشگاه مردانه هم دارید باز قضیه چندان تفاوتی نمی‌کند، با تبلیغات برای آرایشگاه مردانه‌تان مشتری‌های شما هم به اندازه‌ تمام کسانی‌اند که می‌توانند در مدت زمان معقولی به شما دسترسی پیدا کنند یعنی: کل شهر.

اما چگونه باید همه‌‌ این آدم‌ها را روی صندلی‌های آرایشگاه‌مان بنشانیم؟ جواب روشن است باید به‌طور تخصصی رویِ بخش بازاریابی آرایشگاه تمرکز کنیم.

در ادامه چند روش بازاریابی آرایشگاه را که ممکن است شما کم‌تر با آن آشنا باشید و احتمالاً بیش از هر روش دیگری برایِ چنین کسب‌وکارهایی (سالن‌های آرایشگاه) پربازده‌اند را معرفی می‌کنیم.

شبکه‌های اجتماعی، بهترین راه تبلیغات

به طور کلی از بهترین راه‌های تبلیغات سالن زیبایی، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. بهترین روش تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نه تصاویر سالن و پست‌های انگیزشی که عکس‌هایی از کار آرایشگرها و رضایت مشتریانتان است. می‌توانید تصاویری از آرایش، مدل مو، رنگ مو و تغییرات مشتریان پست کنید. این امر موجب عامل بیشتر با مشتریان و لایک، کامنت، اشتراک گذاری و ذخیره پست بیشتر می‌شود.

در واقع پیج آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی مشابه یک سایت عمل می‌کنند. با این تفاوت که بیننده‌های بیشتر و در نتیجه مشتریان بیشتری برای شما به همراه دارند.

این اطلاعات باید در بایو، تصویر پروفایل، استوری، هایلایت‌ها و پست‌ها وجود داشته باشند. حتما شعار تبلیغاتی آرایشگاه زنانه خود را بنویسید، از به روز بودن و درستی مشخصاتتان مطمئن شوید و سعی کنید صداقت داشته باشید. یعنی در تبلیغاتتان به اندازه خدمات و کیفیتی که ارائه می‌دهید، از برندتان تعریف کنید.

اطلاعاتی مثل مکان فروشگاه، نوع خدمت‌رسانی و روش‌های تماس باید به آسانی در دسترس باشند.

می‌توانید لینک محصولات، ورود به سایت و هر لینکی که مشتریان به آن نیاز دارند را در استوری بگذارید. البته برای استفاده از این ویژگی باید بیش از ۱۰ هزار فالوور داشته باشید.

 

تبلیغات در اینستاگرام

بهترین راه برای تبلیغات سالن‌های زیبایی اینستاگرام بوده و در واقع مرسوم‌ترین شیوه، تبلیغات  اینستاگرامی است. بسیاری از آرایشگران، ویدئوهایی از مشتریانشان به اشتراک گذاشته و قبل و بعد آن‌ها را به نمایش می‌گذارند. این امر برای رنگ مو، کوتاهی و کراتینه بسیار معمول است و معمولا موجب جذب مشتریان بسیاری می‌شود. از سویی دیگر می‌توان ترفندهای دیگری نیز برای انتشار محتوای جذاب استفاده کرد. می‌توان فکت‌های جالب، مدل موهای مختلف، نکات و ترفندهای مراقبت از مو و اطلاعات بهداشتی و زیبایی منتشر کرد.

اینستاگرام شبکه اجتماعی است که ۴۰ میلیون کاربر ایرانی در آن فعالیت دارند. بنابراین بهترین مکان برای بازاریابی دیجیتالی است.

 

 

تبلیغات در فیس بوک

از دیگر راه‌های تبلیغات سالن زیبایی، تبلیغات در فیس‌بوک است. اگرچه فیس‌بوک از قدیمی‌ترین و پیشروترین شبکه‌های اجتماعی است اما این روزها دیگر کاربران چندانی از کشورمان در آن حضور ندارند. دلیل آن نیز فیلترینگ است.

اگر همه مخاطبین شما در اینستاگرام نباشند، تعدادی از آن‌ها در فیسبوک، تلگرام یا پینترست حضور دارند. بازاریابی سالن در اینستاگرام و فیسبوک ابزاری عالی برای جذب مشتریان دلخواه شما است. می‌توانید از موضوعاتی مانند مدل‌ موهای مختلف، طرح‌های مانیکور و پدیکور، میکاپ و حتی مسابقات گوناگون برای تولید محتوا استفاده کنید. هدایایی مثل تخفیف ویژه برای استفاده از خدمات سالن زیبایی، هدیه نقدی و لوازم آرایشی و زیبایی عالی هستند.

 

تبلیغات هدفمند

به جز اهمیت راه‌های تبلیغات سالن زیبایی، هدفمند بودن آن نیز بسیار مهم است. چون پست‌های این شبکه‌ها بیشتر از وبسایت‌ها بازدید دارند و ارتباط با مشتریان را راحت‌تر می‌کنند. شما به راحتی می‌توانید مشتریانتان را آنالیز کنید، از برنامه‌های تحلیل مثل insight خود اینستاگرام و سایر ابزارها استفاده کنید. از الزامات داشتن تبلیغات هدفمند، تعیین و شناسایی پرسونای مخاطبان است. زمانی که پرسونای مخاطبان را بشناسید به راحتی می‌توانید تبلیغات هدفمند و موثری انجام دهید. بدون شناسایی پرسونای مخاطبان، امکان تبلیغات هدفمند و موثری وجود ندارد.

 

ایده‌یابی برای تبلیغات

اگرچه راه‌های بسیاری برای تبلیغات سالن زیبایی وجود دارد اما مهم‌تر از شیوه تبلیغات، ایده‌یابی برای آن است. یافتن ایده‌های نو و بکر که در شبکه‌های اجتماعی استفاده نشده باشد و کپی نباشد، تاثیر بسیار بیشتری برروی مخاطب دارد. بیشتر تبلیغات شبکه‌های اجتماعی این روزها کپی هستند. به همین روی تبلیغاتی که ایده‌های ناب و جدیدی دارند، طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند. ایده‌های بکر را می‌توان با هشتگ‌ها به خوبی معرفی کرد.

می‌توان با استفاده از شیوه‌هایی مانند کلیپ‌های موشن گرافیک، ایده‌های نو را مطرح کرد. همچنین ویدئوهایی از نمونه‌های قبل و بعد از حضور در سالن زیبایی، مشتری پیدا کرد.

عکس‌های قبل و بعد از یک کار ترمیمی، آرایشی و درمانی را منتشر کنید و بازخورد زیادی دریافت کنید. این کار باعث جلب مشتریان بیشتر هم می‌شود.

نمایش موقعیت و آدرس سالن زیبایی در گوگل مپ یا از طریق هشتگ، نیز مفید است.

 

 

نظرسنجی از مشتریان

نظرسنجی از راه‌های تبلیغات سالن زیبایی است. نظرسنجی از مشتریان از دیگر شیوه‌های جذب مخاطب و مشتری است. به ویژه انتقادات را باید با صبوری پاسخ داد.

شهرت کسب و کار اینترنتی شما در فضای آنلاین اهمیت زیادی دارد و می‌تواند یک عامل محرک برای افرادی باشد که به دنبال یک سالن زیبایی جدید هستند. همیشه پیدا کردن یک آرایشگر یا خدمات دهنده جدید ترسناک است؛ چون مشتریان از کیفیت نهایی کار می‌ترسند. اما اگر در این زمینه بازخورد مثبت ببینند، راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند.

همچنین انتشار وویس، پیامک و نظرات مشتریان بسیار در جذب مشتری تاثیرگذار است.

 

برندسازی

برندسازی از مهم‌ترین راه‌های تبلیغات سالن زیبایی است. البته برندسازی امری زمان‌بر است. برند تجاری باید پرسونا داشته باشد، لوگو، شعار تبلیغاتی و شعاری مخصوص خود داشته باشد. همچنین باید داستانی در پشت آن باشد. همچنین برندسازی باید استراتژی مشخصی داشته‌باشد.

برند شما زن است یا مرد؟ پیر است یا جوان؟ باید همه این‌ها را برای پرسونای برند مشخص کنید. پرسونای برند که مشخص شد، باید شعاری مخصوص داشته باشد. سپس باید از شعارهای تبلیغاتی مناسبی که خلاقانه ساخته‌اید استفاده کنید.

تمامی این‌ها باید در سایتی معتبر و مناسب درج شوند. با اینکه شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار موثری در بازاریابی دیجیتالی دارد اما وجود یک سایت اینترنتی برای یک کسب و کار، مانند داشتن شناسنامه است. بنابراین وجود آن برای برندسازی کسب و کارها بسیار ضروری است. به یاد داشته باشید که سایت شما علاوه بر زیبایی باید کاربردی هم باشد! به عنوان مثال داشتن یک نرم افزار نوبت دهی آرایشگاه در سایت شما می‌تواند برند شما را به شکل قابل توجهی محبوب و مدرن جلوه دهد!

تبلیغات در گوگل (گوگل ادز)

از راه‌های مهم تبلیغات سالن‌های زیبایی، گوگل ادز است.  اگر قصد دارید سایتتان در صفحه اول گوگل نمایش داده شود، بهترین کار، استفاده از گوگل ادز است. گوگل ادز ابزاری بسیار مهم و حیاتی برای تبلیغات و بهبود سئوی سایت است. در صورت استفاده از آن، سایت شما در جستجوهای کاربران در صفحه نخست گوگل نمایش داده می‌شود و مشتریان بیشتری به سالن زیبایی شما سرازیر می‌شوند. به همین دلیل استفاده از گوگل ادز بسیار مهم است. در صورت استفاده نکردن از گوگل ادز، باید نیرویی استخدام کنید و مدت‌ها زمان بگذارید تا سایت شما به صفحه اول گوگل بیاید. گوگل ادز ابزاری‌ست برای تبلیغ سایت شما در میان انبوه سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل حضور پررنگی دارند. یکی از راه‌ها همین است که تبلیغ سایت‌تان را در صفحه‌ نخست با هزینه‌ مناسبی به عهده‌ گوگل بگذارید.

 

استفاده از سلبریتی ها

یکی از راه‌های تبلیغات سالن‌های زیبایی، استفاده از سلبریتی‌ها، هنرمندان، هنرپیشگان و افراد نامی است. در میان شخصیت های محبوب و مشهور، چذب مشتری کنید و سپس از او برای تبلیغات استفاده کنید . حتی بدون اینکه فرد مورد نظر مشتری شما باشد، با پرداخت هزینه‌ای می‌توانید از او برای تبلیغ استفاده کنید. اما باید مراقب باشید که این امر تبلیغات معکوس نباشد، هنرمندی که از او برای تبلیغات  استفاده می‌کنید محبوب باشد و در زمان تبلیغات، هجمه ای علیه او نباشد. شما می‌توانید در تبلیغات از پیام های دعوت این شخصیت ها برای استفاده از خدمات آرایشگاه شما، استفاده کنید.

 

تبلیغات مویرگی

از راه‌های دیگر تبلیغات سالن‌های زیبایی، برقراری رابطه دوستانه و صمیمی با مشتری است. باید تکنیک وفادارسازی مشتری را به کار ببرید تا مشتریانتان همیشگی باشد. در غیر این صورت هرمیزان هم تبلیغات کنید، مشتریان را از دست می‌دهید و باید مجددا برای جلب مشتری، تبلیغ کنید. اگرچه تبلیغات در سایت و شبکه‌های اجتماعی باید دائمی باشد اما بهترین راهکار جلب مشتری، وفادارسازی آن‌هاست. تبلیغات دهان به دهان یا مویرگی توسط مشتریان بهترین نوع تبلیغ است.

ایجاد یک رابطه‌ی درازمدت با مشتریان، موجب می‌شود که خدمات آرایشی شما برای تمام عمر توسط آن‌ها به‌صورت تبلیغ دهان‌به‌دهان پخش شود. پلنوین در این زمنیه می‌تواند کمک‌های زیادی به شما کند. ما در پلنوین امکاناتی را فراهم کرده‌ایم تا علاوه بر مدیریت نوبت دهی و رزرو مشتریان، ارتباط مناسب و جذابی را هم با آن‌ها برقرار کردن و آن‌ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.