پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

راهنمای توسعه مراکز زیبایی: چگونه خود از رقبا جدا کنیم؟

0 120

وفادارسازی مشتری در مراکز زیبایی یک فرایند پیچیده است و نیاز به یک برنامه ریزی مدون دارد. تعداد آرایشگاه‌ها همواره در حال زیاد شدن است و رقابت شدیدی برای جلب مشتری بیشتر در بین آن‌ها وجود دارد. برای موفق شدن در این رقابت بهترین کار این است که از اصول حرفه‌ای بازاریابی استفاده کنید و از فناوری‌های روز مثل سیستم نوبت دهی آرایشگاه بیشترین استفاده را ببرید. در این مطلب پلنوین راهکارهای عملی برای اینکه از رقبا پیشی بگیرید را به شما خواهیم آموخت، همراه ما باشید. همچنین با مطالعه مطلب راهنمای جامع انتخاب سامانه نوبت دهی آرایشگاه می‌توانید اطلاعات جامعی در خصوص سامانه‌های تخصصی نوبت دهی آرایشگاه‌ها به دست آورید.

چرا مراکز زیبایی نیاز به تبلیغات و بازاریابی دارند؟

هر چقدر که کادر مجرب و متخصصی در اختیار داشته باشید یا بهترین خدمات را به مشتریان بدهید تا زمانیکه یک برنامه تبلیغاتی مناسب نداشته باشید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید مشتریان شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کنند. بازاریابی و تبلیغات رکن اساسی موفقیت مراکز زیبایی هستند.

استفاده از روش‌های متداول بازاریابی که سال‌ها است مورد استفاده قرار می‌گیرد، اگرچه یک راهکار مفید است اما کامل نیست، احتمال اینکه تبلیغات برای شما بازگشت سرمایه خاصی نداشته باشد زیاد است و ممکن است با یک تصمیم اشتباه سرمایه خود را به هدر بدهید.

راهکارهای مختلفی طی سال‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفته تا به مراکز زیبایی رونق بدهد اما تنها تعداد کمی از آن‌ها به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اند.

مرکز زیبایی به صورت مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط است و مشتریان در انتخاب آرایشگاه خود حساسیت بالایی دارند، برای اینکه به گزینه اول بسیاری از مشتریان تبدیل شوید، نیازمند این هستید که ضمن کار روی کیفیت  و خدماتی که ارائه می‌دهید باید همه جا در دسترس باشید.

البته فراموش نکنید که تبلیغات باید برمبنای سن، جنس و مشخصات مشتری شما آماده شود و استفاده از سامانه‌های نوبت دهی آرایشگاه یکی از راهکارهایی است که اطلاعات بسیاری را در خصوص مشتریان گردآوری کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

حضور در فضای آنلاین یا بازاریابی سنتی کدام بهتر است؟

بسیاری از مدیران مراکز زیبایی بین استفاده از امکانات فضای آنلاین و استفاده از راهکارهای بازاریابی سنتی یا آفلاین مردد هستند. حقیقت این است که در دنیای امروز که اینترنت بخش جدایی ناپذیر زندگی همه ما شده و تلفن همراه هوشمند در اغلب ساعات روز همراه افراد است، غافل شدن از امکانات بازاریابی آنلاین قطعا اشتباه راهبردی بزرگی است. در مقابل بکار بردن اصول حرفه‌ای و بازاریابی آفلاین را هم نباید کنار گذاشت، مشتری باید حضور شما را در دو فضا مشاهده کند تا ضمن جلب اعتمادش بتوانید او را به استفاده از خدمات خود تشویق کنید.

حضور در فضای آنلاین و آفلاین و بازاریابی یک فرایند پیچیده است و نیاز به تدوین یک استراتژی مدون دارد، در غیراینصورت ممکن است با وجود هزینه‌های زیاد تبلیغاتی به نتایج مطلوبی که انتظار آن را دارید دست پیدا کنید.

بارها مشاهده شده ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی با هزینه‌های گران نه تنها بازخورد مثبتی نداشته، بلکه باعث نارضایتی دریافت کنندگان پیامک و مزاحمت برای آن‌ها شده است.

شما تنها مجاز هستید راهکارهایی را بکار ببرید که جامعه هدف شما را نشانه بگیرد و کمک کند با کسانی ارتباط بگیرید که مشتریان احتمالی شما هستند.

هیچگاه از جلب رضایت مشتریان فعلی خود هم غافل نشوید، آن‌ها افرادی هستند که ضمن درآمد زایی ثابت برای شما به تبلیغات دهان به دهان کسب‌وکار شما اقدام کرده و می‌توانند مشتریانتان را بیشتر کنند.

 

برای جذب مشتری به مراکز زیبایی چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

شاید بهترین مزیت رقابتی که می‌توانید نسبت به سایرین ایجاد کنید این است که اصول و روش‌های اختصاصی خودتان را پیدا کنید، به جای تقلید از نمونه‌های موجود سعی کنید ابتکار به خرج دهید و به این ترتیب نظر مشتریان را جلب کنید.

داشتن یک نرم افزار نوبت دهی آرایشگاه می‌تواند راهکارهایی ضمن صرفه جویی در وقت مشتری به جلب رضایت حداکثری او کمک قابل توجهی کند.

کارکنان و متخصصان شما باید بدون اصرار مشتری را به مراجعه بعدی تشویق کنند و آن‌ها را ترغیب کنند نوبت مراجعه بعدی خود را ثبت کنند. اگر سیستم نوبت دهی مناسبی داشته باشید قطعا مشتری استقبال بهتری خواهد کرد.

تمامی خدماتی که به مشتری ارائه می‌دهید باید به شکل واضح و مناسب در معرض دید قرار بگیرد تا در صورت تمایل بتواند از آن‌ها استفاده کند.

ارتباط محترمانه و دوطرفه کلید موفقیت یک مرکز زیبایی است باید به کارکنان خود آموزش دهید که ضمن رعایت اصول حرفه‌ای با مشتریان ارتباط نزدیک برقرار کنند تا بتوانند در طولانی‌مدت با آن‌ها در ارتباط باشند.

 

بازاریابی آنلاین چه کمکی به فروش بیشتر مراکز زیبایی می‌کند؟

شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام فعالیت کنید و با ایجاد کمپین‌های مختلف تبلیغاتی، ارائه تخفیف و تشویق به انتشار سلفی با هشتگ سالن زیبایی خود تعداد بیشتری از افراد را با خدمات خود آشنا کنید. امکان نوبت دهی آرایشگاه به صورت غیر حضوری و به صورت آنلاین هم راهکار خوب دیگری است که ضمن نظم دهی به امور مرکز زیبایی و افزایش بهره‌وری کارکنان کمک می‌کند مشتریان بیشتری را جذب کنید.

سیستم‌های نوبت دهی امکان ارسال پیامک یادآوری نوبت دارند و این امر کمک می‌کند تعداد نوبت‌های کنسلی به حداقل ممکن برسد.

به کمک سامانه نوبت دهی می‌توانید اطلاعات خوبی از مشتری به دست آورید و همچنین در صورت بروز هر گونه تغییر در کار مرکز به راحتی مشتریان را در جریان قرار دهید.

اگر یک وب سایت خوب و حرفه‌ای راه اندازی کنید و با ارائه محتوای جذاب و اثر بخش نیاز مخاطب را برطرف کنید، شانس اینکه به عنوان یک متخصص حرفه‌ای مشهور شوید و افراد بیشتری به مرکز زیبایی شما مراجعه کنند افزایش پیدا می‌کند.

راهکارهای آنلاین می‌تواند مشتری را تا مرکز شما هدایت کند اما اینکه چطور از او پذیرایی می‌کنید و خدمات متنوعی ارائه می‌دهید در وفادار سازی او نقش حیاتی دارد.

 

چرا سامانه نوبت دهی به بازاریابی آنلاین و آفلاین کمک می‌کند؟

بکارگیری سامانه نوبت دهی آرایشگاه می‌تواند از شلوغی مرکز زیبایی و اتلاف وقت مشتری جلوگیری و به همین دلیل به وفادارسازی مشتری کمک می‌کند. همچنین می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعال کنید تا مشتری به راحتی و با چند کلیک بتواند وقت خود را رزرو کند.

تجربه نشان داده هرچه از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی استفاده بیشتری ببرید امکان اینکه تعداد مشتریان وفادار شما افزایش پیدا کند بالا می‌رود.

تبلیغ برای آرایشگاه آن هم در دنیای امروز یک ضرورت است اما روش‌های سنتی دیگر خسته کننده شده و مشتری دوست ندارد به پیام‌های تبلیغاتی گوش بدهند. وقتی یک پیامک با نام برای مشتری ارسال می‌کنید و او را به استفاده از خدمات خود با یک کد تخفیف ویژه می‌کنید، می‌تواند برای او جذاب باشد.

راهکارهای بازاریابی سنتی مثل ارائه تراکت یک محدوده جغرافیایی محدود اطراف مرکز زیبایی شما را پوشش می‌دهد اما راهکارهای آنلاین این قابلیت را دارند که مرزها را شکسته و پیام شما را به گوش تعداد زیادی از مردن برساند.

سامانه نوبت دهی بسیاری از کسب‌وکارها را متحول کرده و فروش آن‌ها را چند برابر کرده است، اگر از قابلیت‌های آن به درستی استفاده کنید امکان اینکه مراجعین شما هم چند برابر شود افزایش پیدا می‌کند.

 

سامانه نوبت دهی چگونه به مدیریت بهتر مرکز زیبایی شما کمک می‌کند؟

امکان مدیریت آنلاین کارکنان و مشتریان تنها یکی از مزایای استفاده از این سیستم است، همچنین دادن حس اختیار به مشتریان یک تجربه ارزشمند است که به مدیران کمک می‌کند از زاویه جدیدی به کسب‌وکار خود نگاه کنند.

شما در هرزمان و شرایطی به راحتی می‌توانید به گزارش‌های کسب‌وکار خود دسترسی داشته باشید و برمبنای رفتار مشتری تصمیمات مدیریتی به موقعی اتخاذ کنید.

استفاده از این سامانه‌ها نیاز به تخصص و دانش خاصی ندارد و همه افراد به راحتی می‌توانند استفاده از آن را یاد بگیرند. نصب و راه اندازی این سامانه‌ها به نرم افزار خاصی هم نیاز ندارد که یکی دیگر از مزایای استفاده از این سامانه‌ها است.

به این ترتیب با یک بیان ساده می‌توان گفت این سامانه اطلاعات ارزشمندی که گردآوری آن پیشتر سخت بود را در اختیار مدیران سالن‌ها و مراکز زیبایی قرار می‌دهد که تصمیم گیری  را برای آن‌ها ساده‌تر می‌کند.

شما به کمک این سامانه می‌توانید از طریق ایمیل و پیامک  با مشتریان خود در ارتباط باشید، این در نوع خود یک مزیت بسیار مهم به شمار می‌آید.

 

پلنوین چه خدماتی را در اختیار مراکز زیبایی قرار می‌دهد؟

پلنوین به عنوان یک سامانه جامع نوبت دهی به شما این امکان را می‌دهد که در خارج از ساعات کار خود هم برای مشتریان وقت ررزو کنید، همچنین از طریق پیامک و ایمیل با آن‌ها در ارتباط باشید.

به این ترتیب قادر خواهید بود مشتریان بیشتری را جذب کنید و درآمد خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید. صرفه‌جویی در زمان و افزاش بهره‌وری کارکنان یکی دیگر از مزایای استفاده از پلنوین است.

اگر قصد استفاده از سیستم نوبت دهی آرایشگاه را دارید همین الان در سایت پلنوین ثبت نام کنید تا ضمن آشنایی هرچه

بیشتر با خدمات یکپارچه این مجموعه به مدت محدود از خدمات رایگان آن استفاده کنید.

اگر تجربه خاصی در خصوص بازار رقابتی مراکز زیبایی دارید یا راهکارهایی می‌شناسید که می‌تواند برای خوانندگان این مطلب جذاب باشد، خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.