پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

بهترین راههای جذب مشتری در ارایشگاه مردانه

0 123

چگونگی جذب مشتری در آرایشگاه‌های مردانه امری بسیار مهم است. این روزها رقابت نه فقط در آرایشگاه‌های زنانه که در آرایشگاه‌های مردانه نیز بسیار شدت گرفته‌است. هرروزه شاهد افتتاح یک آرایشگاه جدید هستیم. از طرفی میزان تقاضا و نوع درخواست خدمات مشتریان آرایشگاه‌های مردانه نیز تغییر یافته است. دیگر آقایان به اصلاح ریش و کوتاهی ساده مو بسنده نمی‌کنند. مدل‌های مختلف ریش، خط ریش، کوتاهی‌های مختلف و حتی درخواست برای مدل دادن به مو برای مهمانی‌ها از تقاضاهای جدید مشتریان مرد است. از سویی دیگر خدماتی مانند کراتین مو تنها مختص به آقایان نیست. این روزها حتی درخواست کراتین ریش نیز افزایش یافته است. به هرروی هم خدمات متنوع شده و هم رقابت میان آرایشگاه‌های مردانه. برای دیده شدن و مشتری پیدا کردن، آرایشگاه‌ها باید به روش‌های نوین برای جذب مشتری روی بیاورند و البته که تبلیغات را فراموش نکنند.

برای تبلیغات موفق باید شیوه‌های نوین، ایده‌های جذاب و ارائه راهکارهای مناسب را در پیش بگیرید. باید تفاوت خدمات خود با دیگر مشتریان را گوشزد کنید. همچنین باید تلاش کنید برتری خود را ثابت کنید. بر اساس بودجه خود باید نوع تبلیغات خود را انتخاب کنید. به طور مثال، تبلیغات در صدا و سیما گران‌ترین نوع تبلیغات است. با اینهمه بازدید بسیار زیادی دارد و در نتیجه مشتریان بیشتری را روانه کسب و کار شما می‌کند.

جذب و وفادارسازی مشتری

برای جذب مشتری در آرایشگاه‌های مردانه باید تبلغیات هدفمند را در پیش بگیرید. برخی مدیران نیز همچنان به تبلیغات دهان به دهانی اعتقاد دارند و با اینکه هرروزه شاهد افت تعداد مشتریان خود هستند، کاری انجام نمی‌دهند. حتی اگر مشتریان بالایی داشته باشید، ممکن است تبلیغات جذاب دیگر آرایشگاه‌ها، آن‌ها را از دست شما بگیرد. از طرفی دیگر ممکن است مشتریان انتقاد یا پیشنهادی داشته باشند. باید همواره راهی برای گوش دادن و امکان اظهار نظر مشتریان وجود داشته باشد. همواره گفته می‌شود، مشتری که انتقاد می‌کند، وفادارترین مشتری است. اگر مشتریان قصد نداشته باشند دیگر به آرایشگاه شما سر بزنند، انتقاد هم نمی‌کنند.

 

مشتریان ناراضی

برای جذب مشتری در آرایشگاه‌های مردانه باید این حقیقت را در نظر بگیرید که همواره تعداد مشتریان ناراضی از مشتریان راضی بسیار بیشتر است. به همین منظور است که مشتریان تمایل دارند انتقادات، شکایات و پیشنهادات خود را به گوش مدیر آرایشگاه برسانند. همواره یک خدمات یا مشکلی وجود دارد که مشتریان از آن شکایت داشته باشند. به ویژه در میان ایرانیان که شکایت کردن و ناراضی بودن از خدمات آرایشگاه‌ها یک روال معمول است. برخی آرایشگاه‌ها حتی تا این‌جا پیش می‌روند که از مشتریان ناراضِی هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند.

معمولا افراد آخرین اتفاق را بیشتر در ذهن خود نگه می دارند و اگر آخرین رویداد این باشد که سازمان برای حل مساله دریغ نکرده است، این اقدام میتواند موجب حفظ و تقویت ارتباط با مشتری شود.

 

راه‌های جلب مشتری

یکی از راه‌های جذب مشتری در آرایشگاه‌های مردانه، معرفی آرایشگاه‌ها به دوستان است. باید ارتباط با مشتری و خدماتتان به حدی مطلوب باشد که مشتریانتان، آرایشگاه شما را به دوستان و همسایه‌ها معرفی کنند. این امر همان تبلیغات دهان به دهان است که مرسوم‌ترین و تاثیرگذارترین نوع تبلیغات است. بسیاری از آرایشگاه‌های قدیمی همچنان از این شیوه از تبلیغات استفاده می‌کنند. اما تبلیغات دهان به دهان به تنهایی کافی نیست.  از طرفی دیگر زمانی که مشتریان جدید خود را به همین شیوه جذب کردید، باید به آن‌ها ثابت کنید که گفته‌های مشتریان سابق در مورد شما درست بوده و بهترین خدمات خود را به آن‌ها ارائه دهید.

ارائه انواع تخفیفات و خدمات رایگان به عنوان هدیه ویژه به مشتریان می‌تواند در وفادارسازی آن‌ها موثر باشد.

 

ارزش دادن به وقت مشتری

اگر قصد دارید در جذب مشتری در آرایشگاه‌های مردانه موفق باشید، باید به وقت و زمان مشتری احترام بگذارید. حتی اگر سرتان شلوغ است و وقت ندارید، نباید به گونه‌ای رفتار کنید که گویی زمان مشتری کوچکترین اهمیتی برایتان ندارد. داشتن یک نرم افزار نوبت دهی آرایشگاه مشتری کمترین معطلی را داشته باشد. در هنگام انتظار مشتری برایشان قهوه یا چای سرو کنید. تنظیم کنید تا اگر درخواست دیگری دارد و کارمند مربوطه می‌تواند آن‌را انجام دهد، در هنگام انتظار، خدمات دیگر مشتری برایش ارائه شود. به طور مثال اگر مشتری در انتظار برای اصلاح مو است و دیگری می‌تواند در این زمان، صورت وی را اصلاح کند، این کار را انجام دهد تا نوبت کوتاهی مویش برسد. می‌توان در زمان انتظار به مشتری پیشنهادهایی برای خدمات بیشتر ارائه داد تا هم درآمدزایی بیشتری انجام شود و هم خدمات متنوعی در زمان انتظار به مشتری عرضه شود. شاید مشتری، خواهان خدمات جانبی باشد که در این حین انجام می‌شودذ. به ویژه فراموش نکنید که کودکان را زیاد معطل نکنید.

 

کودکان، مشتریان پرطرفدار

از دیگر راه‌های جذب مشتری در آرایشگاه‌های مردانه، خدمات‌رسانی به کودکان است. بسیاری از آرایشگاه‌های مردانه، صندلی‌های خاصی برای کودکان در نظر گرفته‌اند و انواع صندلی‌های مدل ماشین‌های اسباب‌بازی و صندلی‌های ننویی را تعبیه کرده‌اند. خدمات‌رسانی مناسب به کودکان شما را در خانواده کودک محبوب می‌کند و همین امر به جذب مشتری بیشتر در میان والدین کودکان منجر می‌شود. از طرفی دیگر اگر کودکی به آرایشگاه شما علاقمند شود دیگر محال است که آرایشگاه دیگری را جایگزین شما کند. کودکان، وفادارترین مشتریان شما هستند.

 

خدمات پوست

برای جذب مشتری در آرایشگاه‌های مردانه همواره تغییرات و تحولات زمانه را در نظر بگیرید. دیگر دوره اینکه مردان تنها به اصلاح ریش و موهایشان اهمیت می‌دادند گذشته است. علاوه بر خدمات مختلف مو و ریش، بسیاری از آقایان به سلامت پوست نیز اهمیت می‌دهند و خواهان انواع خدمات سلامت پوست هستند. اگر این خدمات را ارائه دهید از دیگر رقیبان خود پیشی می‌گیرید. بنابراین ارائه انواع خدمات پوست را نیز در نظر بگیرید.

 

توجه به نظر مشتری

جذب مشتری در آرایشگاه‌های مردانه دیگر مانند سابق نیست. زمانی بود که آرایشگران مرد، کاسه‌ای بر سر آقایان می‌گذاشتند و موهایشان را کوتاه می‌کردند. دوره زمانه که تغییر کرد، تنها مدل مو یا کچلی بود و یا مدل آلمانی. اگر مشتری درخواست کوتاهی مو داشت، آرایشگر هر مدلی را که صلاح می‌دید، می‌زد. اما اکنون آقایان هرکدام سلیقه متفاوتی دارند، قصددارند استایل متفاوتی داشته باشند و حاضر نیستند همگی به یک شکل و شمایل و با یک مدل موی مشابه باشند. بنابراین گوش سپردن به سخنان مشتریان، توجه به خواسته آن‌ها و انجام درخواست مشتری به شیوه‌ای که میخواهد از واجبات است. همچنین باید خدمات را طبق سلیقه مشتری انجام دهید نه سلیقه خودتان، حتی اگر مشتری بسیار بدسلیقه باشد.

علاوه بر این‌ها خدمات جانبی مانند سرو قهوه یا چای برای مشتریان می‌تواند به جذب هرچه بیشتر مشتری کمک کند.

 

توجه به ظاهر کارمندان

جذب مشتری در آرایشگاه‌های مردانه تنها به تبلیغات ختم نمی‌شود. باید ویترین کسب و کار خود را در نظر بگیرید. کارمندان آرایشگاه‌ها مانند ویترین مغازه شما هستند. کارمندان هستند که با مشتریان شما ارتباط برقرار کرده و خدمات ارائه می‌دهند. بنابراین اگر ظاهر، خدمات و برخورد کارمندان مناسب نباشد، نمی‌توانید در جذب مخاطب موفق عمل کنید. بنابراین فرم و روپوش‌های رسمی و ویژه آرایشگاه خود طراحی کرده و در اختیار کارمندان قرار دهید و به آن‌ها تاکید کنید، موها و ظاهر خود را آراسته نگه دارند.

 

انتظارات خود را معقولانه کنید

در هنگام تلاش برای جذب مشتری در آرایشگاه‌های مردانه باید انتظارات خود را معقول کنید. اگر تازه کسب و کار خود را تاسیس کرده‌اید نمی‌توانید انتظار داشته باشید که مشتریان پشت درهای آرایشگاه شما صف بکشند. بنابراین باید تبلیغات کنید، خوشرو باشید، تراکت پخش کنید و یک پیج اینستاگرامی ایجاد کنید.

بسیاری از آرایشگاه های قدیمی تنها روی مشتری های همیشگی خود تمرکز می کنند و اصلا در فکر جذب مشتری های بیشتر نیستند. برای جذب مشتری های بیشتر تبلیغات کنید و خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید اما هرگز مشتری های قبلی آرایشگاه را فراموش نکنید.

 

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

برای جذب مشتری در آرایشگاه‌های مردانه باید شبکه‌های اجتماعی را مد نظر قرار دهید. اگر در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام حضور فعال نداشته باشید، نمی‌توانید مشتری جذب کنید. در واقع محل اصلی رقابت آرایشگاه‌ها اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی محبوب، محلی برای جذب مشتری، تبلیغات و بازاریابی دیجیتالی است. اینستاگرام پلتفرمی که به گفته وزارت ارتباطات، بیش از ۴۰ میلیون نفر کاربر ایرانی در آن حضور فعال دارند. برخی دیگر بر این باورند که اینستاگرام بیشتر از وزارت کار، کارآفرینی کرده است. اگر هم قصد نداشته باشید که در اینستاگرام درآمدزایی کنید، می‌توانید برای جذب مشتری و تبلیغات از آن استفاده کنید. البته تبلیغات در اینستاگرام کم خرج هم نیست. باید فردی را استخدام کنید که به شبکه‌های اجتماعی تسلط کامل داشته باشد، توانایی تولید کلیپ و تدوین آن‌را داشته باشد و بتواند محتوای جذاب تولید کند.

البته پیش از راه‌اندازی یک پیج تخصصی در زمینه کاری خود، کمی در اینستگرام وقت بگذرانید، بررسی کنید که رقبایتان چگونه از این پلتفرم استفاده می‌کنند و سپس نسبت به راه‌اندازی یک صفحه تخصصی، اقدام کنید.

 

به روزرسانی اطلاعات و مهارت‌ها

برای جذب مشتری در آرایشگاه‌های مردانه باید مهارت‌های خود را به روز کنید. مسلما رقبای شما نیز دست روی دست نمی‌گذارند و همواره در حال آموزش و ارتقای مهارت‌های خود هستند. بنابراین لازم است که شما هم آموزش‌های نوین و دوره‌های جدید را بگذرانید و مهارت‌هایتان را به روزرسانی کنید. همانگونه که پیش از این نیز عنوان شد، دیگر خدمات مورد نیاز تنها به اصلاح سر و صورت محدود نمی‌شود بلکه درخواست‌ها برای خدمات جدید همواره رو به فزونی است. بنابراین نیاز است که شما هم مهارت‌های تخصصی خود را ارتقا دهید. از سویی دیگر باید از کارکنانی بهره ببرید که مهارت‌های نوین و تخصصی را می‌دانند و آموخته‌اند. این‌روزها درخواست‌ها برای خدمات رو به فزونی است. درخواست‌هایی مانند گریم، متعادل سازی چهره، پاکسازی پوست، ماساژ صورت و بدن و بسیاری از دیگر خدمات، مورد استقبال بازار قرار گرفته است.


این مطالب را هم بخوانید:

با بهترین راه های تبلیغ سالن زیبایی آشنا شوید!

۷ فایده مهم استفاده نرم افزار نوبت دهی آرایشگاه ها

چگونه بهترین سیستم نوبت دهی آنلاین را برای آرایشگاه ها انتخاب کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.