پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

۷ فایده مهم استفاده نرم افزار نوبت دهی آرایشگاه ها

0 146

ادامه حیات آرایشگاه به مشتریانش وابسته است و جلب رضایت آن‌ها در اولویت کارهای مدیریت قرار دارد. در کنار ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات با قیمت مناسب، مدیریت زمان کارکنان و مشتریان هم بسیار مهم است. رقابت در صنعت آرایش و پیرایش بسیار بالا است و برای موفقیت در این حرفه در کنار تخصص در حوزه کاری خودتان باید از از جدیدترین ابزارهای مدیریتی هم به بهترین شکل کمک بگیرید. استفاده از یک نرم افزار آرایشگاه برای نوبت دهی خدمات قابل ارائه فایده‌های بسیاری دارد و به مدیریت هر چه بهتر آرایشگاه‌ها کمک می‌کند. در این مطلب شما را با ۷ فایده مهم استفاده از نرم افزار نوبت دهی آرایشگاه‌ها آشنا می‌کنیم در آرایشگاه‌های کوچک و بزرگ کاربرد دارد تا بتوانید کسب‌وکار‌ خود را به بهترین شکل مدیریت کنید و سطح درآمدتان را افزایش دهید.

 

۱. اطلاع رسانی در خصوص خدمات

نرم افزار نوبت دهی آرایشگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات مشتریان را به شکل کاملا حرفه‌ای و منظم گردآوری کنید و بتوانید در آینده از طریق ارسال پیامک یا ایمیل آن‌ها را در جریان آخرین تغییرات ساعت کار آرایشگاه، خدمات جدید و تخفیف‌های احتمالی که برای آن‌ها در نظر می‌گیرید قرار دهید.

برقراری ارتباط هدفمند با مشتریان در وفادارسازی آن‌ها و ترغیب اینکه دفعات بعد هم به شما سر بزنند نقش مهمی دارد. مشتریان راضی که احساس می‌کنند شما برای آن‌ها اهمیت قائل هستید دیگران  را هم به استفاده از خدمات شما تشویق می‌کنند.

۲. صرفه جویی در زمان

شلوغی آرایشگاه‌ها در برخی ساعات روز، آخر هفته‌ها و روزهای پایانی سال یک معضل بزرگ است که روند انجام کارها را مختل می‌کند و بعضا باعث انتظار کشیدن طولانی مدت مشتریان و نارضایتی آن‌ها می‌شود. به کمک یک نرم افزار نوبت دهی شما می‌توانید به بهترین شکل نوبت مراجعه مشتریان را تنظیم کنید تا زمان انتظار آن‌ها به حداقل ممکن برسد و در وقت صرفه‌جویی شود. به این ترتیب کارها نظم پیدا می‌کند و کارکنان هم بدون استرس می‌توانند وظایف خود را انجام دهند. صرفه جویی در زمان مشتریان، کارکنان و حتی مدیران آرایشگاه با استفاده از این نرم افزارها امکان پذیر است.

 

۳. استفاده بهینه از ساعات کاری و فراتر از آن

در هر آرایشگاه زمان‌های خالی وجود دارد که مشتری‌ها کم هستند یکی از دلایل پیش آمدن چنین اتفاقی عدم استفاده بهینه از ساعت‌های کاری است که باعث می‌شود سرمایه شما در آن زمان هدر برود. به کمک سیستم نوبت دهی می‌توانید عملکرد کارکنان خود را منظم کنید و برای ساعت‌های کم مراجعه برنامه ریزی بهتری داشته باشید. با راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی هدفمند این ساعت‌ها سالن مراجعه کننده خواهد داشت و از ساعات کاریتان استفاده بهینه می‌کنید. یکی دیگر از مزایای سیستم‌های نوبت دهی امکان نظارت بر عملکرد کارکنان است که به شما نشان می‌دهد در ساعات اداری چقدر کار می‌کنند تا بتوانید آن‌ها را بهتر مدیریت کرده و بهره‌وری کارکنان را افزایش دهید. در واقع این ابزار به شما کمک می‌کند تقویم کاری آرایشگاه را ساماندهی کنید و حجم نوبت دهی‌ها را کنترل کنید.

سیستم نوبت دهی آنلاین شما را به صورت ۲۴ ساعته در دسترس مشتری قرار می‌دهد تا هر وقت خواست نوبت بعدی مراجعه به شما را رزرو کند.

۴. کاهش نوبت‌های کنسلی و نیامدن مشتری‌ها

نوبت‌های کنسلی و مشتریانی که در زمان مقرر به آرایشگاه مراجعه نمی‌کنند زیان‌های زیادی به کسب‌وکار وارد می‌کند. بسیاری افراد نوبتی که رزرو کرده‌اند را فراموش می‌کنند یا اگر در آن روز کار خاصی برایشان پیش می‌آید فراموش می‌کنند با آرایشگاه تماس بگیرند و زمان دیگری را رزرو کنند. خالی ماندن صندلی آرایشگاه در اثر نوبت‌های کنسلی ضرر و زیان زیادی به کار شما وارد می‌کند. استفاده از سیستم رزرو از یک سو باعث می‌شود مشتری شخصا هر زمانیکه برای او مناسب‌تر است را رزرو کند و از سوی دیگر به کمک ارسال پیامک یادآوری می‌توانید این فرصت را برای مشتری فراهم کنید که برای مراجعه به آرایشگاه برنامه ریزی کند. تعداد نوبت‌های کنسلی به این روش کاهش چشمگیری دارد چرا که پس از کنسل شدن هر نوبت اتوماتیک وقت آزاد شده تا فرد دیگری بتوان آن را رزرو کند که روی سطح درآمد آرایشگاه تاثیر مستقیم می‌گذارد.

۵. مدیریت کارکنان

در آرایشگاه‌های بزرگ کارکنان به صورت شیفتی کار می‌کنند و برخی از کارکنان طرفداران بیشتری نسبت به سایرین دارند. سیستم نوبت دهی اولا به مشتریان این اجازه را می‌دهد که فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند و برای شما هم این امکان را فراهم می‌کند که کارکنان خود را بهتر مدیریت کنید.

در سیستم‌های سنتی بخشی از زمان کارکنان صرف پاسخگویی به تلفن‌ها و ثبت قرار مراجعه بعدی مشتریان می‌شد که به کمک این سیستم این زمان هدر رفته حذف شده و به شما امکان می‌دهد برای آن برنامه ریزی کنید.

گزارش‌های کاربردی سیستم‌های نوبت دهی اطلاعات دقیقی از عملکرد کارکنان ارائه می‌دهند تا بهتر بتوانید قدم‌های آینده را بردارید.

 

۶. بازگشت مشتریان

مشتریان راضی همیشه برای مراجعات بعدی هم وقت رزرو می‌کنند و حفظ آن‌ها برای آرایشگاه بسیار مهم است. به کمک سیستم نوبت دهی می‌توانید رضایتشان را به حداکثر برسانید و بازگشت آن‌ها را تضمین کنید. از آنجا که نوبت اینترنتی توسط شخص مشتری ثبت می‌شود احتمال مراجعه او در زمان مقرر به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند و اگر هم نوبت خود را کنسل کند به صورت خودکار زمان برای رزرو نفر بعدی آزاد می‌شود. بازگشت مشتریان به عوامل مختلفی مثل رضایت از خدمات، برخورد مناسب کارکنان، نظم و رعایت بهداشت بستگی دارد، به کمک سیستم نوبت دهی به کارها نظم بدهید و نرخ بازگشت مشتریان را بیشتر کنید.

 

۷. برتری شما بر رقبا

در فضای پررقابت کار آرایشگاه‌ها و در شرایطی که در هر شهر و محله چندین رقیب توانا دارید باید بین خودتان و دیگران وجه تمایز ایجاد کنید. استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز مثل نرم افزار نوبت دهی آرایشگاه یک وجه تمایز عالی است. اگر مشتری بتواند به کمک اینترنت زمان مراجعه بعدی خود را ثبت کند، هنگام مراجعه به آرایشگاه معطل نشود و خدمات مطلوبی هم دریافت کند یک سروگردان از سایر رقبا پیش می‌افتید و قطعا به انتخاب اصلی مشتریانتان تبدیل می‌شوید.

به کمک استفاده هوشمندانه از امکانات سیستم نوبت دهی می‌توانید تمایز بیشتری با رقبا ایجاد کنید، ارسال پیامک و ایمیل‌های شخصی شده مثل تبریک تولد یا یادآوری زمان مراجعه بعدی خود در دنیای تجارت می‌تواند برای شما یک امتیاز مطلوب باشد.

پلنوین چه خدماتی به آرایشگاه‌ها ارائه می‌کند؟

پلنوین یک نرم افزار نوبت دهی و مدیریت کسب‌وکارهای خدمات محور است که برای آرایشگاه‌ها برنامه ویژه‌ای دارد. به کمک این سامانه می‌توانید سیستم نوبت دهی اینترنتی آرایشگاه خود را راه اندازی کنید و در شبکه‌های اجتماعی یا سایت خود فعال کنید. ایجاد یک تقویم کاری اختصاصی برمبنای ساعت کار آرایشگاه از دیگر امکاناتی است که این سامانه در اختیار شما قرار می‌دهد تا مراجعه مشتریان و عملکرد کارکنان را ساماندهی کنید.

استفاده از این ابزار بسیار ساده است و از آنجا که بر بستر وب قرار دارد برای راه اندازی آن نیاز به نصب نرم افزار خاصی ندارید تنها با یک آموزش ساده تمام کارکنان شما فارغ از اینکه از فناوری سررشته دارند یا خیر می‌توانند از این سیستم استفاده کنند.

این سامانه جامع است و نیاز شما به نصب چندین نرم افزار را برطرف کرده و امکان مدیریت یکپارچه کارها را برایتان فراهم می‌کند. همین الان می‌توانید در سایت پلنوین ثبت نام کنید و ۱۴ روز به صورت رایگان از خدمات آن استفاده کنید تا بیشتر با خدمات ما آشنا شوید. امیدواریم با مطالعه این مطلب با ۷ فایده مهم استفاده از نرم افزار نوبت دهی آرایشگاه ها آشنا شده باشید، اگر تجربه‌ای در این خصوص دارید می‌توانید در بخش نظرها با ما در میان بگذارید.

مشاهده امکانات پلنوین

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.