پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

معرفی ۵ نرم افزار رایگان CRM

0 229

مدیریت مشتریان نیازمند صرف وقت و برنامه ریزی است، اگر مدیر یک کسب‌وکار کوچک هستید که بودجه کافی برای خرید یک نرم افزار CRM ندارید باید به فکر راهکارهای جایگزین باشید. نداشتن بودجه بهانه خوبی برای بی‌نظمی و درست کردن چندین فایل اکسل بی‌نظم و برنامه نیست، چراکه با این وضعیت نمی‌توان انتظار داشت بتوانید به سوی توسعه و پیشرفت گام بردارید. استفاده از نرم افزارهای رایگان CRM راهکاری است که شاید بتواند به شما کمک کند، در این مطلب پلنوین ۵ نرم افزار که احتمالا به کار شما بیاید را معرفی می‌کنیم.

 

نرم افزارهای رایگان CRM چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

قبل از اینکه به معرفی بهترین نرم افزارهای رایگان موجود بپردازیم، کمی در مورد مشخصات یک CRM خوب و کاربردی صحبت می‌کنیم تا بهتر بتوانید تشخیص دهید.

یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بیش از چیز باید اطلاعات ارزشمندی به شما بدهد به همین دلیل ارائه گزارش‌های کاربردی و منظم یکی از مشخصات اصلی هر نرم افزار CRM باید باشد. سرنخ‌ها و اطلاعات جمع آوری شده باید ارزیابی شده و میزان اهمیت آن مشخص شود. استفاده از آن ساده باشد و کارکنان شما با کمترین دانش فنی بتوانند از آن استفاده کنند.

امکان برنامه ریزی و تدوین استراتژی فروش را به شما بدهد. با استفاده از آن قادر باشید ایمیل‌ها را ردیابی و بررسی کنید.

با سایر نرم افزارهای کاربردی شما مثل حسابداری هم‌خوانی داشته باشد. بتوانید آن را به صورت اپلیکیشن روی تلفن همراه خود نصب کنید.

در نهایت بتوانید نیازهای شخصی کسب‌وکار خود را در آن تعریف کنید و در هر زمان و مکان به آن دسترسی داشته باشید.

فراموش نکنید اگر سازمان شما متوسط یا بزرگ است استفاده از نرم افزارهای رایگان احتمالا برای شما مناسب نیست و باید به سراغ نرم افزارهای تخصصی و پولی بروید تا تمام نیازهای شما را برآورده سازد. اگر می‌خواهید همه چیز را در مورد سیستم ارتباط با مشتری بدانید حتما مطلب CRM چیست؟ را هم مطالعه کنید.

 

بهترین نرم افزارهای رایگان CRM موجود در بازار کدام‌اند؟

نرم افزارهای بسیاری به صورت رایگان در حوزه مدیریت ارتباط به مشتری خدمات رسانی می‌کنند، بسیاری از این ابزار به دلایل مختلف مثل تحریم‌ها به روی کاربران ایرانی مسدود است یا خدمات جامعی ارائه نمی‌کنند. در این لیست به ۵ نرم افزار که نسخه رایگان قابل قبولی دارند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

 

۱. HubSpot

یکی از مشهورترین نرم افزارهای رایگان مدیریت ارتباط با مشتری که ایرانیان با آن آشنایی دارند هاب اسپات است. این نرم افزار بر بستر ابری فعالیت می‌کند و تمام کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

این نرم افزار نسخه پولی هم دارد که امکانات تخصصی و کامل‌تری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد اما به کمک نسخه رایگان آن می‌توانید، جلسات خود را مدیریت کرده، تماس‌های خود را برنامه ریزی کنید و با سایر همکاران خود چت آنلاین داشته باشید. نظارت بر ایمیل‌ها و بررسی آن‌ها هم در این نرم افزار امکان پذیر است.

 

۲. Britix24

در این نرم افزار به هر تعداد که بخواهید می‌توانید مخاطب تازه و مبادله ثبت کنید. امکان ارسال پیام به صورت آنلاین وجود دارد، همچنین ارتباط با شبکه‌های اجتماعی از طریق Britix24 امکان پذیر است. حتی می‌توانید کاتالوگ محصولات خود را در این نرم افزار ثبت کنید و برای خود یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید به ارتباطات درون سازمانی خود سروسامانی بدهید و ارتباط با مشتری را طولانی مدت و هدفمند کنید، این نرم افزار رایگان برای شما گزینه بسیار مناسبی است.

این نرم افزار برای کسب‌وکارهای کوچک یا تیم‌های کوچک با افراد محدود کمک می‌کند چابک‌تر از قبل عمل کنند و کارها را پیش ببرند.

 

۳. Really Simple Systems CRM

این یک نرم افزار بسیار عالی است که به راحتی با نرم افزارهایی دیگری که در شرکت خود استفاده می‌کنید ادغام می‌شود. خبر خوش دیگر برای شما اینکه استفاده از نسخه رایگان آن اغلب نیازهای دو کاربر را برآورده می‌سازد که برای یک تیم کوچک بسیار کاربردی است و گزارش‌های خوبی ارائه می‌کند.

برای مدیریت تماس، اسناد و فروش قابل استفاده است و رابط کاربری بسیار حرفه‌ای دارد که کار با آن را برای کاربران ساده می‌کند.

 

۴. Flowlu CRM

این نرم افزار مستقر بر بستر ابری برای کسب‌وکارهای مختلف اعم از کوچک، متوسط و بزرگ قابل استفاده است.  نسخه رایگان آن قابلیت صدور پیش فاکتور را هم دارد و برای مدیریت تماس‌ها، سرنخ‌های موجود، مدیریت پروژه و صدور صورت‌حسات نهایی کاملا کاربردی است.

به کمک این نرم افزار به تنهایی می‌توانید ارتباط با مشتریان، امورمالی و فروش خود را هدایت کنید. به کمک Flowlu CRM می‌توانید بدون نیاز به تهیه نرم افزارهای مختلف حسابداری و فروش تنها با یک سیستم کار خود را به صورت یکپارچه پیش ببرید و مدیریت کنید.

 

۵. Zoho CRM

استارتاپ‌ها و شرکت‌های روبه‌رشد به کمک این سامانه به راحتی می‌توانند سیر صعودی روند کسب‌وکار خود را بررسی کنند. این نرم افزار نسخه پولی هم دارد اما تقریبا هر آنچه که یک کسب‌وکار نیاز دارد در نسخه رایگان هم در دسترس است و با نصب آن نیازی به خرید نسخه پولی نخواهید داشت.

در این سامانه می‌توانید پرتال خود را سفارشی کنید و سپس برای مدیریت چرخه کاری خود از آن استفاده ببرید. امکان مدیریت ارتباط با مشتری و پیشبرد روال اتوماسیون اداری هم در این سامانه وجود دارد.

این نرم افزار خاصی از نقص و ایراد نیست اما یکی از بهترین نسخه‌های رایگان موجود در بازار را دارد که بسیاری افراد و شرکت‌ها در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.