پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

آیا نوبت دهی اینترنی مناسب دندانپزشکان است؟

0 74

مراجعه به دندانپزشکی برای بسیاری از بیماران تجربه خوشایندی نیست و در جامعه با افراد زیادی برخورد می‌کنیم که دوست ندارند به مطب دندانپزشکی مراجعه کنند، این در حالی است که ویزیت مستمر برای حفظ سلامت دهان و دندان و پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف ضروری است. این وظیفه متخصصان دندانپزشکی است که محیط مناسبی را فراهم کنند تا بیماران با استرس کمتری به مراکز درمانی مراجعه کنند. با فراهم ساختن یک محیط مناسب خود را از سایر پزشکان و مراکز درمانی متمایز کنید و بیماران بیشتری را جذب کنید. راه اندازی سیستم نوبت دهی اینترنتی یک راهکار عالی برای ایجاد تمایز با سایر مراکز دندانپزشکی و رقبا است در این مطلب پلنوین شما را با مزایای بکارگیری این سیستم در مطب، کلینیک و مراکز درمانی تخصصی دندانپزشکی آشنا می‌کنیم.

 

مهمترین چالش‌هایی که دندانپزشکان با آن مواجه هستند کدام است؟

بسیاری از مشکلات دهان و دندان مثل پوسیدگی بی علامت هستند و به همین دلیل موارد اورژانسی مراجعه به متخصصان دندان پزشکی بسیار زیاد است. فرد بدون علامت و راحت مشغول زندگی است و ناگهان یک درد نفس گیر کیفیت زندگی او را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید هرچه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کند.

علاوه براین نوع دیگر مراجعه‌ها برای چکاب دوره‌ای است که هر چند ماه یک‌بار باید انجام شود و بسیاری از بیماران با وجود گرفتن وقت قبلی فراموش می‌کنند به موقع به مطب مراجعه کنند، این امر نوبت‌های کنسلی دندانپزشک را افزایش می‌دهد و ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات جدی برای بیمار شود.

سومین چالش پیش روی دندانپزشکان مطب‌های شلوغ و زمان انتظار بالای بیماران است، برخی از خدمات مراقبتی و درمانی بیماران مثل عصب کشی، پرکردن دندان و انواع جراحی‌ها بسیار وقت‌گیر هستند و این امر زمان انتظار بیماران دیگر را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. آیا راه حلی وجود دارد که این چالش‌ها را به حداقل برساند و میزان رضایت بیماران از پزشک و مراکز دندانپزشکی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد؟

 

سیستم‌های سنتی نوبت دهی دندانپزشکان به چه صورت بود و چه مشکلاتی داشت؟

متداول‌ترین روشی که برای رزرو نوبت دندانپزشکی وجود دارد و از گذشته مرسوم بوده مراجعه به مطب در ساعت‌های اداری است. بیمار وقتی که به دندانپزشک نیاز پیدا می‌کند یا دچار مشکل اورژانسی می‌شود به مطب می‌رود تا خدمات لازم را دریافت کند. در این زمان باید منتظر بنشیند تا بیماران قبلی که پیش از مراجعه او به مطب آمدند یک به یک پزشک را ببینند و درمان شوند تا نوبت به او برسد. اگر دندانپزشک مشغول یک جراحی یا کار طولانی مدت باشد به این معنا است که بیمار با دندان درد باید تا رسیدن نوبت بعدی منتظر بنشیند که حتما انتظاری سخت و طولانی خواهد بود.

طی سال‌های اخیر برای رفع این مشکل سیستم‌های نوبت دهی تلفنی در دندانپزشکی‌ها مرسوم شده است که البته خالی از ایراد هم نیستند. اشغال ماندن طولانی مدت تلفن، ایجاد اختلال‌های متعدد به دلیل مشکلات خطوط مخابرات و خرابی متعدد سیستم نوبت دهی تلفنی از مشکلات اصلی بکارگیری این سیستم‌ها است.

یک راهکار دیگر سیستم نوبت دهی پیامکی است که وابستگی مستقیم به خطوط اپراتورهای تلفن همراه دارد و همچنین ارسال کدهای رزرو نوبت کار ساده‌ای نیست و گاهی بیماران را از گرفتن وقت پشیمان می‌کند.

سیستم نوبت دهی اینترنتی راهکار جدیدی است که به کمک دندانپزشکان آمده و هیچ یک از مشکلات سیستم‌های سنتی و پیشین نوبت دهی را ندارد.

 

سیستم نوبت دهی اینترنتی چه خدماتی را به دندانپزشکان می‌دهد؟

نوبت دهی اینترنتی یک سامانه آنلاین است که به کمک بستر جهانی وب شما را به صورت ۲۴ ساعته در دسترس بیماران قرار می‌دهد تا بتوانند هر زمانی که برایشان مناسب است را برای مراجعه به مطب دندانپزشک رزرو کنند. در صورت کنسل شدن یک رزرو به صورت خودکار زمان آزاد شده تا فرد دیگری بتواند آن را به نام خود ثبت کند. در اینجا به سایر مزایای سیستم‌های نوبت دهی آنلاین به صورت فهرست‌وار اشاره می‌کنیم.

 

۱. صرفه جویی در زمان و افزایش رضایت بیماران

سیستم‌های نوبت دهی در وقت شما و بیماران صرفه‌جویی می‌کند و یک بازی برد-برد برای دو طرف به شمار می‌آید. شما با بکارگیری این سیستم به بیماران اورژانسی این فرصت را می‌دهید که در هر ساعت شبانه روز بتوانند وقت مراجعه خود را ثبت کنند و در اسرع وقت بدون نیاز به معطل ماندن پشت در مطب از خدمات دندانپزشکی شما استفاده کنند.

از سوی دیگر وقت کارکنان هم بیشتر می‌شود و نیاز نیست بخشی از کارهای روزانه خود را برای ثبت نوبت بعدی مراجعه کنندگان صرف کنند، بلکه می‌توانند به کارهای مهم دیگر بپردازند. حتی اگر فرد مراجعه کننده مشکل اورژانسی هم نداشته باشد حتما خوشحال می‌شود وقتی در خانه یا محل کار خود نشسته با کامپیوتر شخصی، لپ تاپ یا تلفن همراه خود نوبت بعدی دندانپزشکی خود را رزرو کند و دیگر نیازی نیست در ترافیک شلوغ مناطق شهری برای رزرو وقت به مطب مراجعه کرده یا از سیستم‌های پر اشکال تلفنی و پیامکی استفاده کند.

 

۲. کاهش نوبت‌های کنسلی مراجعه کنندگان

نوبت دهی اینترنتی امکانات متنوعی را در اختیار دندانپزشکان قرار می‌دهد یکی از آن‌ها ارسال پیامک یا ایمیل یادآوری است که از طریق آن می‌توانید زمان مراجعه بعدی بیمار را به او یادآوری کنید. این کار تعداد نوبت‌های کنسلی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و بسیاری افراد که زمان مراجعه بعدی خود را فراموش کرده‌اند، این فرصت را پیدا می‌کنند که از محل کار خود مرخصی بگیرند یا شرایطی را فراهم کنند تا بتوانند در زمان مقرر ویزیت شوند.

 

۳. مدیریت بهتر ساعت‌های کاری کلینیک و مطب

شما در مواردی که کار بیمار بیشتر از حد معمول طول می‌کشد این فرصت را پیدا می‌کنید تا زمان نوبت بعدی را بهتر مدیریت کنید و سایر مراجعه کنندگان دیرتر مراجعه کنند تا کمتر انتظار بکشند. به کمک سیستم نوبت دهی آنلاین مشکل عدم استفاده درست از زمان کاری حل می‌شود و شما می‌توانید برای روزها و ساعت‌های کم مراجعه برنامه بهتری تنظیم کنید. سیستم‌های نوبت دهی امکان ایجاد یک تقویم کاری مدون و منظم به شما می‌دهند که با یک نگاه سریع به آن بتوانید از برنامه‌های روزانه خود مطلع شوید.

همچنین می‌توانید کارکنان را بهتر مدیریت کنید و بهره‌وری کل کلینیک و مطب را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. زمان گنجی است که راحت به دست نمی‌آید پس باید از آن حداکثر استفاده را ببرید. بسیاری از دندانپزشکان به کمک کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی در فضای وب ضمن مدیریت بهتر زمان کاری خود موفق شده‌اند مراجعان را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. این امکان برای شما هم وجود دارد به شرط آنکه کاملا هدفمند و برنامه ریزی شده در فضای وب حضور پیدا کنید.

 

۴. خود را متمایز کنید

شما به عنوان یک دندانپزشک بخشی از قشر تحصیلکرده جامعه هستید و مراجعین انتظار دارند از جدیدترین تکنولوژی‌ها بهره بگیرید با بکارگیری سیستم‌های نوبت دهی علاوه بر اینکه به صورت ۲۴ ساعته در دسترس هستید از سایر رقبا متمایز شده و مراجعین با رغبت بیشتری به مطب شما مراجعه می‌کنند، چون اطمینان دارند بهترین خدمات را دریافت می‌کنند و در عین حال معطل نمی‌شوند. بیماران یا کودکانی هم که به هردلیل فوبیای مراجعه به دندانپزشک دارند از اینکه خیلی منتظر نمی‌مانند خوشحال هستند و قدردان شما خواهند بود.

 

سامانه نوبت دهی آنلاین چگونه عمل می‌کند و چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

سامانه نوبت دهی به مشتریان برای تعیین زمان مراجعه بعدی حق انتخاب می‌دهد و پس از رزرو زمان مراجعه از طریق ارسال پیامک به بیمار اطاع رسانی می‌شود که نوبت ویزیت بعدی او چه زمانی است به کمک این سیستم امکان رزرو هم‌زمان نوبت برای همیشه از بین می‌رود و خطای انسانی کارکنان شما به صفر می‌رسد. منشی در مطب هم می‌تواند برای بیمار وقت رزرو کند و از طریق پیامک زمان را به بیمار اطلاع دهد. برای هر بیمار یک پروفایل اختصاصی تهیه می‌شود که به تکمیل آن می‌توانید با یک کلیک به سوابق مراجعه کننده هم دسترسی داشته باشید. مهمترین مشخصاتی که یک سیستم نوبت دهی اینترنتی اختصاصی برای دندانپزشکان باید داشته باشد عبارت است از:

  • مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری کارکنان
  • استفاده ساده کارکنان بدون نیاز به دانش فنی
  • ارسال ایمیل و پیامک یادآوری وقت مراجعه بعدی
  • امنیت بالا و دسترسی سریع
  • هم‌خوانی با سایت و شبکه‌های اجتماعی
  • عدم نیاز به نصب نرم افزار خاص و به‌روزرسانی دائم
  • ثبت ساعت کاری مطب و نوبت دهی براساس آن
  • امکان انتخاب بیمار بر حسب نیاز و علاقه
  • سیستم گزارش دهی دقیق و جامع
  • بانک اطلاعاتی قوی و قابل استفاده

پلنوین چه خدمات ویژه‌ای به دندانپزشکان ارائه می‌کند؟

پلنوین یک سامانه اینترنت نوبت دهی است که به صورت اختصاصی به دندانپزشکان این امکان را می‌دهد که یک سامانه نوبت دهی پزشکان راه اندازی کرده و در سایت و شبکه‌های اجتماعی خود فعال کنند. اگرسایت اختصاصی ندارید نگران نباشید ما یک پروفایل در اختیار شما قرار می‌دهیم که سئو شده است و شما را در فضای اینترنت به بهترین شکل در دسترس بیمارانتان قرار می‌دهد. هر آنچه را که برای حضور در فضای اینترنت به آن نیاز دارید در این سامانه فراهم شده تا ضمن صرفه جویی در زمان بهره‌وری خود و کارکنانتان را به حداکثر برسانید.

همین الان عضو پلنوین شوید و به مدت ۱۴ روز از خدمات سیستم نوبت دهی ما رایگان استفاده کنید تا بیشتر بتوانید با امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.