پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

نوبت دهی اینترنتی چیست و چگونه کار می کند؟

0 969

نوبت دهی اینترنتی نرم افزاری است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد، بدون در نظر گرفتن محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهند نوبت مراجعه بعدی را به صورت اینترنتی به مشتری ارائه دهند. این روزها همه کسب‌وکارها به سمت اینترنتی شدن پیش می‌روند و بی‌توجهی به ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های روز برای جلب رضایت مشتری می‌تواند برای هر کسب‌وکاری خطرناک باشد. پلنوین یک سامانه جامع نوبت دهی اینترنتی است که تمام نیاز شما به سیستم نوبت دهی آفلاین و آنلاین برطرف می‌کند. اگر کنجکاو شدید تا با این راهکار جامع آشنا شوید این مطلب را تا آخر دنبال کنید.

نوبت دهی اینترنتی به چه معنا است و چه مشکلی را رفع می‌کند؟

کسب‌وکارهایی که مراجعه کننده حضوری دارند، همواره با چالش نظم دهی به مراجعات و ساماندهی کارکنان مواجه هستند. ازدهام جمعیت در محل کسب‌وکار شما یا بی‌توجهی به زمان انتظار مشتری ممکن است باعث نارضایتی و عدم مراجعه مجدد او شود.

بی‌نظمی بهره‌وری کارکنان را هم کاهش داده و باعث نارضایتی آن‌ها می‌شود. گاهی یک کارمند ناراضی می‌تواند خطرناک‌تر از مشتری ناراضی باشد چراکه دید تمام مشتریان را نسبت به شما منفی می‌کند.

سیستم نوبت دهی اینترنتی این امکان را فراهم می‌کند که مشتری هر زمان و مکانی که ارائه کند حتی در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل هم به شما دسترسی داشته باشد و بسته به انتخاب خود زمان بعدی مراجعه را مشخص کند. با استفاده از این سامانه ساعت کار کارکنان هم نظم بیشتری داشته و ضمن افزایش بهره‌وری رضایت آن‌ها از کار را هم افزایش می‌دهد.

درحال حاضر نرم افزارهای نوبت دهی مختلفی در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند که هرکدام با هدفی طراحی و اجرا شده‌اند.

مهم‌ترین کاربردهای نوبت دهی اینترنتی کدام است؟

اولین کارکرد سامانه‌های نوبت دهی این است که شما را به صورت ۲۴ ساعته در دسترس مشتری قرار می‌دهد، به این ترتیب شما در ساعات غیر اداری هم می‌توانید مشتری تازه جذب کنید و درآمد خود را افزایش دهید. کاربرد دیگر این سیستم افزایش بهره‌وری کارکنان است، دیگر لازم نیست یک نفر دفترچه به دست منتظر بنشیند و وقت بعدی مراجعه مشتریان را ثبت کند. سامانه نوبت دهی اینترنتی همچنین به مشتری قدرت انتخاب می‌دهد که بر مبنای وقت‌های آزاد خود بهترین زمان را انتخاب کرده و نوبت خود را ثبت کند.

این قدرت انتخاب به افزایش رضایت مشتری کمک می‌کند، همچنین نقش مهمی در کاهش تعداد نوبت‌های کنسلی و افزایش عملکرد سازمان ایفا می‌کند.

نوبت دهی اینترنتی گزارش‌های خوب و جامعی از عملکرد کارکنان در زمان حضور و وقت‌های رزرو شده هر روز در اختیار مدیران سازمان قرار می‌دهد تا تصمیمات استراتژیک هوشمندانه‌تری بگیرند. پلنوین یک سیستم گزارش دهی جامع در اختیار دارد که تمام اطلاعات مورد نیاز مدیران را با چند کلیک ساده در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

عملکرد سیستم نوبت دهی اینترنتی چگونه است؟

هر سامانه و نرم افزار سازوکار مخصوص به خودش را دارد اما بطور کلی زمان‌های فعالیت سازمان در سامانه تعریف شده و بر اساس استاندارد زمانی به مشتریان وقت داده می‌شود. از طریق ارسال پیامک یادآوری زمان مناسب حضور مشتری به او اطلاع داده می‌شود.

سیستم به صورت کاملا هوشمند عمل می‌کند و امکان بروز خطای انسانی در آن به صفر می‌رسد. در سیستم‌های سنتی و دستی ثبت نوبت، این امکان وجود داشت که یک زمان به اشتباه برای دو مشتری ثبت شود یا اینکه در روزهای نامناسب وقت مراجعه داده شود. سیستم نوبت دهی بسیار دقیق است و چه کارکنان و چه مشتریان نمی‌توانند یک نوبت را برای دونفر ثبت کنند.

برخی سیستم‌های نوبت دهی که بر بستر ابری و اینترنت مشغول فعالیت هستند، همه‌جا در دسترس مدیران هستند و آن‌ها در هر زمانی می‌توانند عملکرد سازمان و کارکنان را بررسی کنید.

امکان ثبت سابقه مراجعه هر شخص و دریافت اطلاعات مشتری برای ایجاد پروفایل اختصاصی مشتریان هم وجود دارد. پلنوین یک سامانه هوشمند است که قابلیت ارسال پیامک و ایمیل یادآوری را هم برای کارفرما در نظر گرفته است.

استفاده از این سامانه‌ها برای کسب‌وکار و مشتریان عملکرد برد برد دارد و در زمان و هزینه‌های آن‌ها صرفه‌جویی می‌کند. با ارتقای سطح نوبت دهی کسب‌وکار شما منعطف شده و با نیازهای مشتری سازگار می‌شود و سرعت پیشرفت شما افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

سیستم نوبت دهی اینترنتی برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

سیستم‌های نوبت دهی تقریبا برای همه کسب‌وکارهایی که مراجع حضوری دارند از پزشکان و مراکز درمانی تا آرایشگاه‌ها و مراکز خدماتی قابل استفاده است. فرقی نمی‌کند کسب‌وکار شما کوچک باشد یا بزرگ این سامانه برای همه قابل استفاده و سودمند است. یک کسب‌وکار کوچک که تنها ۲ نفر در آن مشغول فعالیت هستند برای سامان دهی نوبت‌ها و ایجاد وقت آزاد برای کارکنان می‌تواند از این سامانه استفاده کند و یک کسب‌وکار بزرگ با چندصدنفر پرسنل هم می‌تواند برای نظم بخشی به کارها و پیشگیری از ازدهام جمعیت مراجعه کنندگان از سیستم نوبت دهی آنلاین استفاده کند.

البته سامانه نوبت دهی اینترنتی که یک شرکت کوچک خریداری می‌کند با سامانه‌ای که یک شرکت بزرگ خریداری می‌کند با وجود مشابهت در عملکرد بسیار متفاوت هستند و هنگام خرید سامانه باید دقت لازم به عمل آید که آنچه تهیه می‌کنید متناسب با نیاز و حجم کارها باشد.

یک سیستم نوبت دهی قوی بانک جامع و کامل اطلاعاتی از مشتریان را در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانید پیام‌های مناسبی برای مشتریان ارسال کرده و آن‌ها را به مراجعه مدجدد تشویق کنید.

پلنوین سامانه خود را به نحوی طراحی کرده که همه کسب‌وکارها بتوانند به راحتی از آن استفاده کرده و به بانک اطلاعاتی قوی مشتریان دسترسی پیدا کنند.

نوبت دهی اینترنتی چگونه به افزایش فروش کمک می‌کند؟

مدیران برخی کسب‌وکارها معمولا در برابر تغییر مقاومت می‌کنند و این سوال را می‌پرسند که چرا با وجودیکه سیستم سنتی درحال کار کردن است، ریسک یک تغییر جدید را به جان بخرند و برای نوبت دهی اینترنتی هزینه کنند. حقیقت این است که تهیه این سامانه برای کسب‌وکارها هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری سودمند است.

با نوبت دهی اینترنتی شما می‌توانید از روش‌های بازاریابی جدید برای افزایش فروش خود استفاده کنید. در دنیای جدید در اختیار داشتن یک وب سایت و حضور در شبکه‌های اجتماعی برای هر کسب‌وکاری ضرورت است. سامانه‌های نوبت دهی به راحتی به سایت‌ها متصل شده و همچنین حضور شما در شبکه‌های اجتماعی را هدفمند و قدرتمند‌تر می‌کنند.

استفاده از این سامانه‌ها به برندینگ یا شناخته شدن شما کمک قابل توجهی می‌کند که به صورت مستقیم به افزایش فروش منجر می‌شود. از طرفی به کمک سامانه نوبت دهی می‌توانید بخشی یا تمام هزینه ارائه خدمت را آنلاین دریافت کنید.

تسریع پذیرش مشتریان به افزایش تعداد آن‌ها و فروش بیشتر منجر می‌شود. همچنین مشتریان راضی به مشتریان وفادار تبدیل می‌شوند و شما می‌توانید از مزایای وجود مشتریان وفادار استفاده کنید.

هنگام خرید سیستم نوبت دهی اینترنتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

درحال حاضر به دلیل وجود سامانه‌های نوبت دهی مختلف انتخاب مناسب‌ترین راهکار بسیار دشوار شده است. به همین دلیل قبل از هر اقدامی لازم است لیست کاملی از نیازهای خود را آماده کنید تا بتوانید سامانه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.

سیستم نوبت دهی اینترنتی که خریداری می‌کنید باید خوش سابقه باشد و در زمینه کاری فعالیت شما قبلا پروژه‌های موفقی را ثبت کرده باشد. همچنین هنگام انتخاب سیستم مناسب باید این نکته را در نظر داشته باشید که رابط کاربری آن ساده طراحی شده باشد و همه کارکنان با هر سطح دانش فنی به‌راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

پشتیبانی هم امر مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید یک سامانه مناسب از پشتیبانی قوی برخوردار است و در زمان بروز هرگونه مشکل پاسخگوی شما است و تا برطرف شدن مشکل شما را همراهی می‌کند. در نهایت استفاده از این سامانه نیاز به تهیه سخت افزار یا نرم افزارهای بسیاری نداشته و هزینه به‌روزرسانی زیادی را به شرکت تحمیل نمی‌کند.

هنگام خرید سیستم نوبت دهی اینترنتی بودجه‌ای که در اختیار دارید هم بسیار مهم است، شما باید از چند سیستم مختلف پیش فاکتور دریافت کنید و بر مبنای امکاناتی که ارائه می‌دهند لیست قیمت‌ها را مقایسه کنید. همیشه گران‌ترین و معروف‌ترین لزوما بهترین نیست. زمانی می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید که معیارها مناسبی داشته باشید و امکان مقایسه را برای خود فراهم کرده باشید.

پلنوین چه خدماتی را در زمینه نوبت دهی اینترنتی ارائه می‌دهد؟

اگر قصد خرید یک سامانه نوبت دهی اینترنی را دارید، پلنوین یک انتخاب مناسب برای شماست که بر بستر ابری فعالیت می‌کند به این ترتیب هرگونه به‌روزرسانی در آن به صورت اتوماتیک انجام شده و نیاز به کار خاصی ندارد. برای استفاده از این سامانه نیازی به نصب نرم افزارخاصی ندارید و همه کارها بر بستر اینترنت انجام می‌شود.

این سامانه امکان ارسال پیامک و ایمیل را برای مشتریان فراهم کرده تا بتوانید برای آن‌ها پیام یادآوری ارسال کنید. به کمک پلنوین هر زمانی در دسترس مشتریان قرار دارید و همچنین می‌توانید بر عملکرد کارکنان نظارت دقیقی داشته باشید. به کمک این سامانه می‌توان برای کارکنان بخش‌های مختلف سطح دسترسی تعریف کرد تا بر حسب نیاز به سامانه دسترسی داشته باشند.

برای استفاده از سامانه نوبت دهی اینترنتی به پلنوین مراجعه کنید تا بتوانید ۱۴ روز به‌صورت رایگان از خدمات آن استفاده کنید و با امکانات این مجموعه به صورت کامل آشنا شوید.

مشاهده امکانات پلنوین


این مطالب را هم حتما بخوانید:

۷ فایده مهم استفاده از سامانه نوبت دهی پزشکان

راهنمای جامع انتخاب سامانه نوبت دهی آرایشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.