پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

چطور یک سایت آتلیه بسازیم؟

0 52

در عصر مدرن یک عکاس و مجموعه عکاسی برای اینکه بتواند هنر خود را در معرض دید عموم قرار دهد و مشتری پیدا کند به یک سایت آتلیه نیاز اساسی دارد. فردی که می‌خواهد از خدمات یک آتلیه استفاده کند می‌خواهد نمونه‌های مختلف کار شما را ببیند و تنها یک سایت جذاب و خلاقانه است که می‌تواند بیشترین تاثیر را روی او بگذارد. شما باید در دسترس باشید و بازدید کننده به راحتی بتواند با هنر و خدمات شما آشنا شود. برای راه اندازی یک سایت تخصصی راهکارهای مختلفی وجود دارد اما اینکه انتخاب کنید کدامیک برای شما بهتر است نیاز به شناخت این راهکارها و مزایا و معایب هر یک دارد.  

برای راه اندازی سایت آتلیه چه مراحلی وجود دارد؟

برای راه اندازی یک سایت آتلیه باید مراحل زیر طی شود و این امکانات در سایت وجود داشته باشد:

۱. ثبت دامنه اختصاصی

آدرس وب سایت بر تعداد بازدید، در دسترس قرار گرفتن و نتایج جستجوهای گوگل تاثیرگذار است بنابراین باید خیلی هوشمندانه انتخاب شود. اینکه برای وب سایت خود دامنه داخلی ثبت کنید یا دامنه بین الملل انتخاب بهتری است همگی به استراتژی کسب و کارتان بستگی دارد و تصمیم گیری در این خصوص باید با مشورت متخصص انجام شود.

۲. انتخاب قالب متناسب با کاربرد

قالب و طراحی سایت باید کاملا خلاقانه و جذاب باشد، در حال حاضر هزاران قالب زیبای پرتال در دسترس هستند که انتخاب مورد مناسب را کمی پیچیده می‌کند، مخصوصا اینکه قالب‌ها هم انواع و اقسام مختلفی دارند، قالب پولی و رایگان هرکدام مشخصات خاص خود را دارند و باید در جای مناسب خود بکار گرفته شوند.

۳. تولید محتوا

در این مرحله باید محتوای مرتبط با آتلیه انتخاب شود و در دسترس بازدیدکننده قرار بگیرد. اینکه در مورد چه چیزهایی باید محتوا تولید شود به استراتژی نیاز دارد و متخصص سئو باید در انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان به شما کمک کند. تولید محتوای بدون برنامه و سلیقه‌ای اثرگذاری کمی داشته و تنها هزینه زیادی را به شما تحمیل می‌کند.

۴. ایجاد گالری تصاویر

باید بستری آماده شود که شما بتوانید نمونه آلبوم‌های عکاسی، ویدئوها و کارهای برجسته خود را به بهترین و زیباترین شکل در معرض دید عموم قرار دهید. وجود چندین قالب برای ایجاد گالری تصاویر به شما کمک می‌کند متناسب با نوع کار و فضای عکاسی شده قالب متناسب را انتخاب کنید و به نمایش نمونه‌کارهایتان روح بدهید.

۵. راه اندازی فروشگاه آنلاین

در سایت باید امکان رزرو نوبت آنلاین وجود داشته باشد تا مشتری بتواند برحسب نیاز خود و بعد از تصمیم گیری نهایی نوبت آتلیه رزرو کند. به این ترتیب علاوه براینکه در وقت مشتری صرفه جویی می‌شود شما هم می‌توانید بدون دردسر و راحت‌تر برای کار خود برنامه ریزی کنید. در فروشگاه سایت باید امکان پرداخت آنلاین وجود داشته باشد تا بازدید کننده بدون دردسر و صرف زمان بتواند پیش پرداخت یا هزینه کامل آتلیه را پرداخت کند.

۶. راه‌اندازی نوبت دهی آنلاین

سایت شما باید به خوبی نشان دهد که شما که هستید و چه کاری را انجام می‌دهید! همین‌طور بستری مناسب و جذاب برای فروش محصولات شماست! اما برای خدماتی که ارائه می‌دهید چه برنامه‌ای دارید؟ مخاطبان و مشتریان شما باید بتوانند در سایت شما خدمات شما را مشاهده و آن را رزور کنند! راه‌اندازی یک بستر برای ارائه نوبت دهی آنلاین علاوه بر این‌که جذابیت سایت شما را دو چندان می‌کند، کار شما را ساده‌تر هم خواهد کرد و دیگر نیازی نیست که تلفنی یا حضوری به مشتریان خود وقت بدهید!

۷. فراهم کردن امکان گزارش گیری

سایت باید گزارش فروش، بازدید، رزو و نیازهای هر مشتری  را ثبت کرده و به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار شما قرار دهد. گرفتن تصمیمات مدیریتی و بازاریابی با کمک این گزارش‌ها ساده‌تر شده و ضریب اشتباه در تصمیم‌گیری را به حداقل می‌رسد.

روش‌های ساخت سایت آتلیه ارزان کدام است؟

حال که در مورد مراحل راه اندازی سایت آتلیه اطلاعات کامل را دریافت کردید حتما این فکر به ذهنتان خطور کرده، کار خیلی حرفه‌ای است و حتما هزینه زیادی دارد. باید این مژده را به شما بدهیم که راهکارهای ساده و ارزان قیمتی هم وجود دارد که می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن یک وب سایت تخصصی در اختیار شما قرار دهد. در اینجا به دو روش اصلی اشاره می‌کنیم و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم:

۱. راه اندازی سایت آتلیه از طریق CMS های رایگان

CMS سیستم مدیریت محتوا یا پنل مدیریت یک سایت است که استفاده از آن را برای کاربران عادی و غیربرنامه نویس امکان پذیر می‌کند.  CMS به دو دسته رایگان و اختصاصی تقسیم می‌شوند، راه اندازی سیستم‌های مدیریت محتوای اختصاصی نیازمند استخدام برنامه نویس حرفه‌ای است و گران تمام می‌شود.

راه اندازی سایت با CMS‌های رایگان همانطور که از نامش مشخص است چندان هزینه‌بر نیست و به متخصصان زیادی هم نیاز ندارد. وردپرس، جوملا و دروپال معروفترین CMS‌های رایگان هستند که قالب‌های متنوعی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

مهمترین مزایای استفاده از این سیستم‌های طراحی سایت عبارتند از:

سرعت بالا

سایت‌هایی که با این CMS‌ها راه اندازی می‌شوند خیلی سریع قابل استفاده بوده و می‌توانید از آن‌ها کسب درآمد کنید.

هزینه پایین

به کمک این سیستم‌ها می‌توان یک سایت را با کمترین هزینه راه اندازی کرد و در این حالت بدون پرداخت هزینه از طریق افزونه‌های رایگان می‌توان سایت را طراحی و کاربری آن را تعریف کرد.

امنیت بالا

این سامانه‌های مدیریت سایت بسیار حرفه‌ای و تخصصی هستند به همین دلیل امنیت بالایی دارند و خیال شما موقع استفاده از سایت راحت خواهد بود.

کارکرد ساده و مدیریت حرفه‌ای

سایت‌ آتلیه که با این روش راه اندازی شده است کارکرد بسیار ساده‌ای دارد و مدیریت آن را یک فرد غیربرنامه نویس هم می‌تواند انجام دهد.

۲.راه اندازی سایت آتلیه از طریق پلنوین

ساخت سایت آتلیه از طریق CMS‌های رایگان خالی از اشکال هم نیست به عنوان مثال پشتیبانی بسیار ضعیفی دارد که باعث می‌شود در صورت روی دادن یک اشتباه و اشکال در سایت، بازیابی و رفع آن بسیار دشوار و زمان‌بر ‌شود. بسیاری از امکاناتی که شما برای راه اندازی سایت آتلیه به آن نیاز دارید در این سیستم‌های مدیریتی یافت نمی‌شود و تجربه کاربری خوبی برای کاربر نخواهد داشت.

سرعت این سایت‌ها چندان بالا نیست و انعطاف پذیری زیادی هم ندارند، فروشگاه‌های اینترنتی راه اندازی شده با سی ام اس‌ها هم چندان امن نیستند و فرد با خیال راحت نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند. بکاربردن خلاقیت در طراحی این سایت‌ها دشوار خواهد بود و برای منظورهای هنری مثل آتلیه راه اندازی چنین سایت‌های چندان اثرگذار نخواهد بود.

پلنوین یک سیستم مدیریت آنلاین است که امکانات مناسبی که برای راه اندازی یک سایت آتلیه به آن نیاز دارید را به صورت یکجا در اختیار شما قرار می‌دهد. پلنوین علاوه بر امکان نوبت دهی آنلاین امکان پرداخت آنلاین پیش پرداخت و رزور آتلیه را برای شما فراهم می‌کند. این سامانه برنامه دقیقی برای بازاریابی آتلیه دارد و امکان فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام را برای آتلیه‌ها فراهم آورده است. شما می‌توانید در صفحه خود  لینک پرداخت اختصاصی راه اندازی کنید همچنین شرایطی فراهم شده که می‌توانید بازدیدکنندگان صفحه را به مشتری تبدیل کنید.

شما می‌توانید از پلنوین به عنوان یک سایت آتلیه یا بخشی از سایت خود استفاده کنید و از طریق پلنوین مشتریان و نوبت دهی آن‌ها را مدیریت کنید!

مشاهده امکانات پلنوین

آنچه باید در مورد راه اندازی سایت آتلیه بدانید

راه اندازی سایت آتلیه برای مجموعه‌های کوچک و بزرگ یک امر ضروری است و بدون فعالیت در اینترنت و فضای آنلاین نمی‌توان انتظار داشت که به فروش حداکثری برسید. پلنوین یک ابزار کاربردی و همه جانبه است که ضمن راه اندازی خدمات نوبت دهی آنلاین هرآنچه برای راه اندازی یک سایت آتلیه نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. با پلنوین نیازی به خرید دامنه اختصاصی و بکارگیری برنامه نویس برای راه اندازی سایت اینترنتی نخواهید داشت. سایت آتلیه شما با چند کلیک و به سادگی در دسترس قرار می‌گیرد همچنین می‌توانید در نتایج جستجوهای گوگل رتبه خوبی به دست آورید. امکان پرداخت آنلاین، نوبت دهی اینترنتی، بازاریابی آنلاین و حضور در شبکه‌های اجتماعی با این سامانه امکان پذیر می‌شود. پلنوین نسبت به

CMS‌های رایگان امنیت بالاتری دارد و بسیار جامع‌تر است. با کمک این سامانه سایت آتلیه خود را راه اندازی کنید و به جامعه گسترده‌تری از مخاطبان دسترسی داشته باشید به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که خیلی زود افزایش فروش را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.