پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

CRM چیست؟

0 174

سی آر ام  سیستمی برای مدیریت ارتباط با مشتری است که روند دستیابی به مشتریان جدید را تسریع می‌کند و در عین حال مراقب است مشتریان کنونی خود را از دست ندهید. بسیاری از مدیران با وجود تلاش بسیار موفقیت چشم گیری به دست نمی‌آورند و به همین دلیل آرامش ندارند، غافل از اینکه در دنیای مدرن تلاش بیشتر به معنای موفقیت نیست. برای موفقیت در یک کسب‌وکار باید از منابع و کارکنان خود به بهترین شکل استفاده کنید، رضایت حداکثری مشتری را به دست آورید و در آخر در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. استفاده از CRM  راهکار نجات بخشی است که  وابستگی شما به افراد را کاهش داده و به فروش بیشتر منجر می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید  CRM چیست؟ و چطور به فروش بیشتر منجر می‌شود، این مطلب پلنوین را با دقت دنبال کنید.

 

فهرست مطالب

CRM مخفف چیست و به چه معنا است؟

Customer Relationship Management یا همان مدیریت ارتباط با مشتری به معنی استفاده بهینه از تمام منابع موجود برای برقراری ارتباطات موثر با مشتری است.  هر کسب‌وکاری با دو گروه اصلی از افراد مرتبط است، گروه نخست کارکنان و همکاران شما هستند و گروه دوم مشتریانی‌ که از طریق آن‌ها کسب درآمد می‌کنید، را در بر می‌گیرد.

ارتباط با کارکنان از جهت سیاست گذاری و هماهنگی عملکرد آن‌ها با استراتژی‌های شما اهمیت دارد و مشتریان هم به جهت گردش مالی کسب‌وکار و تاثیری که در جذب مشتریان جدید دارند، بسیار مهم‌ هستند.

تحقیقات نشان داده که حفظ مشتریان فعلی در مواردی بسیار پر سود و کم هزینه‌تر از جذب مشتریان جدید است به همین دلیل استفاده از هر سامانه‌ای که این هدف را محقق کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

کسب‌وکارها در مراحل مختلف کار خود بخشی از مشتریان احتمالی را هدف می‌گیرند و بکارگیری سامانه‌های سی آر ام، یافتن این افراد و برقراری ارتباط موثر با این گروه را ساده‌تر می‌کنند.

 

نرم افزار crm چیست و به چه کار می‌آید؟

سیستمی که برای مدیریت مکانیزه ارتباط با مشتریان طراحی شده نرم افزار CRM نامیده می‌شود و در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند.

برای اینکه یک کسب‌وکار به حداکثر سود دست یابد، باید امور جاری کارها به بهترین شکل ممکن مدیریت شود و در برخورد با مشتریان هم یک رفتار یکپارچه، هماهنگ و مناسب داشته باشد، اجرای این فرایند با بکارگیری یک نرم افزار کارآمد بسیار ساده‌تر خواهد بود.

هرچه نرم افزاری که شما استفاده می‌کنید جامع‌تر باشد و نیازهای مختلفی را پوشش دهد، قطعا استفاده از آن به افزایش بهره‌وری کار کمک بیشتری می‌کند.

به کمک نرم افزار crm می‌توانید در تمام مراحل فروش همراه مشتری باشید و ضمن افزایش شانس فروش به کارها نظم بیشتری بدهید.

در دنیای امروز سرعت و نظم یک فاکتور بسیار مهم است که موفقیت کسب‌وکارها را به خود وابسته کرده، نرم افزارها با بکارگیری تکنولوژی روز به کمک شما می‌آیند تا به حداکثر سرعت و هماهنگی دست یابید.

 

 نرم افزار سی آر ام به کدام بخش‌های یک سازمان کمک می‌کند؟

نرم افزارهای سی آر ام به بخش‌های مختلف یک کسب‌وکار کمک می‌کنند. مدیریت، منابع انسانی، بازاریابی و پشتیبانی مهم‌ترین بخش‌های یک سازمان است که به کمک سامانه مدیریت ارتباط با مشتری می‌توانید عملکرد آن را ارتقا دهید.

 مدیران با مشاهده گزارش‌های منظمی که نرم افزار در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و تحلیل اطلاعات دریافتی، می‌توانند تصمیم‌های بهتری بگیرند که سازمان را به سمت موفقیت سوق دهد.

کارمندان فروش می‌توانند با پیام‌هایی که از طریق سیستم دریافت می‌کنند، مراحل فروش را با دقت بیشتری پیگیری کنند؛ از سوی دیگر بخش بازاریابی قادر خواهد بود کمپین‌های تبلیغاتی و تصمیماتی که برای فروش بیشتر در نظر گرفته را بررسی کند و برمبنای گزارش عملکردی که از نرم افزار می‌گیرد برنامه‌های بازاریابی و تبلیغاتی خود را ارتقا دهد.

یکی از مهم‌ترین وظایف منابع انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان است، با کمک CRM می‌توانید به دقت عملکرد کارکنان را بررسی کرده و تصمیمات تشویقی و تنبیهی لازم برای بهبود عملکرد آن‌ها را اتخاذ کنید.

ارتباط با مشتریان به ویژه در شرایطی که سامانه خاصی یکپارچه سازی تماس‌ها را انجام ندهد بسیار دشوار می‌شود، پیدا کردن سابقه یک مشتری برای کارکنان سخت است و ممکن است به خوبی از عهده راهنمایی مشتری بر نیایند، اما سی آر ام در لحظه سابقه تماس‌ها و پرونده مشتری را در اختیار کارکنان پشتیبانی قرار می‌دهد که بهترین پاسخ ممکن را به مشتری ارائه کنند.

در استارتاپ‌ها و سازمان‌های متوسط ممکن است بخش‌های مختلف کسب‌وکار هنوز شکل واحدی به خود نگرفته باشد، شما با تهیه یک نرم افزار مناسب مدیریت مشتری می‌توانید حجم کاری کارکنان را کاهش دهید تا بهره‌وری بیشتری داشته باشند. این گفتار به خوبی مشخص می‌کند بر خلاف تصور عموم، نرم افزارهای مدیریت مشتری فقط برای کسب‌وکارهای بزرگ کاربردی نیستند بلکه استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط هم می‌توانند به بهترین شکل از آن استفاده کنند.

 

انواع CRM کدام‌ها هستند و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

انواع سی آر ام
شما باید با توجه به نیاز خود، نوع CRM مورد نیاز را پیاده سازی کنید.

سیستم CRM به اشکال مختلفی در یک سازمان پیاده سازی می‌شود که هر کدام اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند.

 

۱. سی آر ام عملیاتی (Operational CRM)

این بخش از سامانه مدیریت ارتباط با مشتری به اجرای اتوماسیون اداری تمرکز دارد و شامل فروش، بازاریابی و خدمات است. هدف از این سیستم دستیابی به مشتریان جدید، برقراری ارتباط و حفظ آن‌ها است.

تلاش این سامانه این است که فرایند فروش را تا حدامکان اتوماتیک کند، به کمک این سیستم کلیه فرایندهای فروش یکپارچه شده و تعیین قیمت، سفارش و تماس با مشتری در این سیستم اجرایی می‌شود.

فرایندهای بازاریابی هم در این سامانه مدیریت شده و میزان اثر گذاری آن بررسی می‌شود تا در بهترین کانال‌ها تبلیغ کنید.

 

۲. سی آر ام تحلیلی (Analytical CRM)

داده‌هایی که از طریق گزارش‌های  crmگرداوری می‌شوند دسته بندی شده و برای تحلیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بخش از سامانه به کار مدیران ارشد و میانی هر کسب‌وکاری می‌خورد که بر مبنای آن تصمیم‌های اجرایی صحیحی بگیرند. تصمیمات بر اساس بازخوردهایی که داشته‌اند در پایگاه داده‌ها ذخیره شده و ارزیابی می‌شوند. در گذشته دستیابی به این اطلاعات نیازمند صرف وقت و هزینه زیادی بود که سیستم‌های یکپارچه مدیریت مشتری دسترسی به آن‌ها را بسیار ساده کرده است.

 

۳. سی آر ام مبتنی بر همکاری (Strategic CRM)

امکان اشتراک گذاری اطلاعات را بین بخش‌های مختلف یک سازمان اعم از فنی، بازاریابی، فروش و پشتیبانی فراهم می‌کند. در حال حاضر اغلب کسب‌وکارها به صورت تیم‌های مستقل اداره می‌شوند و به اشتراک گذاری اطلاعات در این سازمان‌ها بسیار دشوار است. به کمک یک سیستم یکپارچه می‌توان اطلاعات را به اشتراک گذاشت تا تصمیم سازی‌ها درست و بر اساس داده‌های مناسب انجام شود.

 

هدف از بکارگیری سی آر ام چیست؟

سی ار ام در فروش بیشتر و بازاریابی بهتر کمک زیادی می‌کند.
سی ار ام در فروش بیشتر و بازاریابی بهتر کمک زیادی می‌کند.

کسب‌وکارهایی که از CRM  استفاده می‌کنند در گام اول در پی آن هستند که سیستم ارتباط با مشتریان خود را یکپارچه سازی کنند و در نتیجه سطح خدمات خود را ارتقا دهند. به کمک این سامانه مشتری می‌تواند پاسخ سوالات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و متناسب با نیازهای خود دریافت کند. اگراین سیستم به خوبی پیاده سازی و اجرا شود می‌توان انتظار داشت درآمدهای سازمان از طریق دسترسی به مشتری‌های تازه افزایش پیدا کند. افزایش رضایت مشتری و در نتیجه وفادارسازی او از دیگر دستاوردهایی است که انتظار می‌رود با استفاده از سیستم سی آر ام به دست آید.

استفاده از این سامانه کار بازاریابی را بسیار ساده‌تر می‌کند و به کمک آن می‌توانید کمپین‌های مختلفی را اجرا کنید.

استفاده از سی آر ام به شما کمک می‌کند یک تصویر روشن از کسب‌وکار خود داشته باشید و تصمیمات عاقلانه‌تری بگیرید.

ساده سازی فرایندهای پیچیده از دیگر اهدافی است که کسب‌وکارها با بکارگیری سی آر ام دنبال می‌کنند.

 

کسب‌وکارهایی که از سی آر ام استفاده نمی‌کنند چه چیزی را از دست می‌دهند؟

بدون یک سیستم مدون و یکپارچه کسب و کار شما مثل کشتی‌ای می‌ماند که داخل یک طوفان گیر کرده، کاپتان بیشتر از چند متر جلوتر از خود را نمی‌بینید و هر لحظه ممکن است با صخره‌ای مواجه شوید یا با یک کوه یخ برخورد کنید.

بدون سیستم یکپارچه سی آر ام اطلاعات مشتریان خود را از دست می‌دهید و  ممکن است آن‌ها را فراموش کنید. شرکت‌هایی که سیستمی برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز خود ندارند مجبور هستند برای تحقیقات بازار هزینه‌های زیادی صرف کنند تا شاید بتوانند به شناخت نسبی بازار دست پیدا کنند، بررسی کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی شما باید به آنالیز گوگل محدود شود و به درستی نمی‌توانید ارزیابی کنید که از یک کمپین چند تماس داشتید و چه میزان از این تماس‌ها به فروش منجر شده است.

بدون CRM شناخت دقیقی از مشتری نخواهید داشت و نمی‌توانید مشتریان وفادار و با پتانسیل بالا را از مشتری‌های بد تشخیص دهید.

مجبور خواهید بود شمی عمل کنید و ملاک مشخصی برای ارزیابی روندهای فروش و عملکرد کارکنان در مراحل مختلف قیف فروش در اختیار نخواهید داشت.

سنجش مهارت‌های کارکنان سخت می‌شود و نمی‌توانید در زمینه‌های که نیاز دارند به آن‌ها آموزش دهید. در نهایت نمی‌توانید بفهمید مشتریان چقدر از کار شما راضی هستند یا از عملکرد شما در کدام بخش‌ها ناراضی هستند و باید به اصلاح عملکرد خود بپردازید. این روزها سیستم‌های سنتی فروش و مدیریت کارکنان پاسخگوی نیاز کسب‌وکارها نیست و لازم است از سیستم‌های مدرن مدیریت CRM  استفاده کنید.

 

چرا باید همیشه در کنار مشتریان خود باشید؟

در بازار پر رقابت امروز مشتریان می‌توانند از بین کسب‌وکارهای مختلف دست به انتخاب بزنند، خدمات خوب و با کیفیت مشتری امروز را راضی نمی‌کند، شما باید چیزی فراتر از انتظار به او بدهید تا به شما وفادار باشد. نرم افزارهای CRM برای این طراحی شده‌اند که شما همواره در کنار مشتریان خود باشید و با ارائه راهکارهای هوشمندانه خود را به گزینه اول او تبدیل کنید.

برای همراهی درست با مشتری لازم است تاریخچه فروش، سابقه ارتباطاتی که با او داشتید، علایق، سلایق و حتی اطلاعات فردی او را در اختیار داشته باشید و بر مبنای آن با مشتری تعامل داشته باشید.

این تنها بخشی از یک راه طولانی برای برقراری ارتباط موثر با مشتری و حفظ او است. برای اینکه کسب و کار شما زنده بماند باید قادر باشید همواره مشتریان جدیدی را به لیست مشتریان وفادار خود اضافه کنید و گردش مالی کسب‌وکار خودتان را رونق بدهید.

کارکنان پشتیبانی و فروش باید به نحوی با مشتری ارتباط برقرار کنند که گویی سال‌ها است او را می‌شناسند و خدمات و محصولات شرکت شما برای شخص او طراحی و تولید شده است. بدون در اختیار داشتن اطلاعات کافی، این کار از عهده بهترین کارکنان بخش پشتیبانی و فروش هم بر نمی‌آید، پس لازم است کمی هزینه کنید و با تهیه یک سیستم CRM  مناسب کسب‌وکارتان اطلاعات لازم را در اختیار کارکنان خود قرار دهید.

 

سامانه CRM به درد کدام نوع از کسب‌وکارها می‌خورد؟

دنیای تجارت بسیار پر رقابت است و کسب‌وکارها باید بهترین راهکارها را برای یافتن مشتریان احتمالی آینده بکار ببرند. از سوی دیگر کارکنان دائم در حال تغییر و رفت‌وآمد هستند که برای یک سازمان پویا امری طبیعی است اما باید راهکاری را بکار ببرید که به کمک آن بتوانید دانش و اطلاعات کسب‌وکارتان را حفظ کنید.

همه این موارد در کنار لزوم افزایش بهره وری کارکنان باعث می‌شود، همه کسب‌وکارها به دنبال راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری باشند، نرم افزارهای مختلف CRM که در اختیار کسب‌وکارهای مختلف قرار گرفته است، این فرایند را تسریع می‌کند.

این سیستم‌ها به صرفه جویی در زمان کارکنان کمک می‌کنند و راه را برای انجام بهتر سایر وظایف آن‌ها باز می‌گذارد. همین نکات ساده نشان می‌دهد که مدیریت ارتباط با مشتری متعلق به همه کسب‌وکارها است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

در حال حاضر تنوع این نرم افزارها بسیار زیاد است که هم دست کسب‌وکارها را برای انتخاب بهترین سیستم برای خود باز می‌کند و از سوی دیگر کار انتخاب را دشوار می‌کند.

مهم نیست در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید یا کسب‌وکار شما کوچک، متوسط یا بزرگ باشد، همه به یک سیستم یکپارچه مدیریت ارتباط با مشتری‌ها نیاز دارید، آنچه اهمیت دارد این است که سیستمی را انتخاب کنید که تمام نیازهای شما را برآورده کند و متناسب با نیازهای شما باشد.

 

ملاک های سنجش کیفیت یک سامانه سی آر ام چیست؟

حال که با مزایای بکارگیری سامانه ارتباط با مشتری آشنا شدید و لزوم استفاده از آن را درک کردید، باید این نکته را در نظر داشته باشید خرید هر سیستمی که به شما پیشنهاد شد راهکار عاقلانه‌ای نیست و وعده‌های فریبنده نباید روی تصمیم گیری شما تاثیر گذار باشد.

باید ملاک‌های خاصی را مد نظر داشته باشید که به انتخاب بهترین نرم افزار موجود که نیازهای شما را براورده سازد کمک کند.

قبل از هر چیزی باید مشخص کنید هدف شما از راه اندازی سامانه چیست؟ آیا قصد دارید از آن به عنوان سیستم اتوماسیون اداری استفاده کنید یا اینکه گزارش‌هایی که به شما ارائه می‌کند برای تصمیم گیری‌های استراتژیک اولویت بالاتری دارد.

در اینجا به چند ملاک اصلی اشاره می‌کنیم که می‌تواند در انتخاب بهتر شما را یاری کند.

  • توجه به اندازه شرکت
  • هدف از خرید سی آر ام
  • امکانات فنی و سطح دانش نیروی انسانی که در اختیار دارید
  • بودجه‌ای که در اختیار دارید
  • میزان انعطاف پذیری کارکنان در برابر تغییر
  • زمانی که برای پیاده سازی سیستم در اختیار دارید
  • میزان محرمانگی اطلاعاتی که در اختیار دارید

در کنار ملاک‌هایی که در بالا به آن اشاره شد بسیار مهم است، سیستمی که انتخاب می‌کند از اعتبار، کیفیت و خدمات پس از فروش خوبی برخوردار باشد.

 

چطور یک سیستم سی آر ام مناسب برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید؟

سیستم‌های مدیریت مشتری انواع مختلفی دارند و هر کدام اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند، اگر سیستمی که استفاده می‌کنید فقط کار ذخیره سازه اطلاعات را انجام دهد اما آمار و تحلیل مناسبی در اختیار شما نگذارد، قطعا به درد شما نخواهد خورد.

سیستم سی آر ام باید بتواند اهداف کوتاه مدت و طولانی مدت کسب‌وکار شما را دنبال کند و به تحقق آن‌ها سرعت بدهد. اجرای یک سیستم ارتباط با مشتری ممکن است زمان‌بر باشد، اگر خواستار یک سیستم یکپارچه هستید که به صورت اختصاصی برای شما طراحی شده باشد ممکن است فرایندی یک ساله را تجربه کنید، اما نرم افزارهای از پیش طراحی شده که بر بستر ابری و ( SaaS ) پیاده سازی شده‌اند در مدت کوتاهی قابل اجرا هستند.

فرایندهای فروش ساده که پیچیدگی‌های خاصی ندارند به سادگی پیاده سازی می‌شوند اما سیستم‌های فروش چند لایه نیاز به اجرای دقیق‌تری دارند که زمان بیشتری نیاز دارد.

هر مجموعه یک زیر ساخت‌ها و سخت افزارهایی در اختیار دارد که باید ببینید از آن‌ها برای پیاده سازی سیستم CRM جدید خود می‌توانید استفاده کنید یا اینکه باید ابزارهای جدیدی خریداری کنید.

اگر بتوانید نرم افزاری را پیدا کنید که نیازی به تغییر زیرساخت‌های خود نداشته باشید، قطعا بهترین انتخاب خواهد بود.

اینکه رابط کاربری نرم افزار ساده باشد و کارکنان شما به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند هم اهمیت بالایی دارد.

بعد از نیاز سنجی و تعیین نوع گزارش‌هایی که به آن نیاز دارید می‌توانید از بین نرم افزارهای موجود که خوشبختانه بسیاری از آن‌ها کیفیت مطلوبی هم دارند مناسب‌ترین را برای خود انتخاب کنید.

 

Ecrm چیست و چه تفاوتی با CRM دارد؟

Ecrm راهکارهایی برای مدیریت الکترونیک ارتباط با مشتریان را ارائه می‌دهد و امکان شناسایی، جذب و نگهداری مشتری به صورت یکپارچه را فراهم می‌کند. این سامانه‌ها از بستر فناوری‌های نوین برای مدیریت ارتباط با مشتریان استفاده کرده و سوابق خرید مشتریان و اطلاعات آماری را در یک بستر الکترونیک حفظ می‌کنند.

سی آر ام تمام ابزارهایی که تعامل بین یک کسب‌‌وکار و مشتریان و کارکنان را مدیریت می‌کند را در بر می‌گیرد. این سیستم‌ها تصویر بهتری از کسب‌وکار شما ارائه می‌کنند و به شناخت بیشتر مشتری منجر می‌شوند. هر چه بهتر مشتری را بشناسید حفظ او در دراز مدت ساده‌تر خواهد بود.

سیستم‌های جدید Ecrm از فناوری‌های نوین وام می‌گیرند و کسب‌و کار را از استفاده ابزارهای قدیمی مثل فکس و تلفن که در CRM بکار می‌‌گرفت بی‌نیاز می‌کنند.

سیستم‌های یکپارچه CRM بسیار گران هستند و حفظ و نگهداری آن‌ها مستلزم صرف هزینه‌های زیادی است اما سیستم‌های جدید Ecrm ارزان‌تر هستند و از سوی دیگر حفظ و نگهداری آن‌ها هزینه زیادی را به کسب‌وکار تحمیل نمی‌کند.

در سیستم‌های سی آر ام بیشتر به اجرای روندهای اداری تمرکز می‌شد اما در Ecrm ارتباط با مشتری و افزایش فروش در اولویت کارها قرار دارند.

هزینه کمتر، امکانات بیشتر و استفاده از فناوری‌های نوین باعث شده که طی سال‌های اخیر اغلب کسب‌وکارها تمایل داشته باشند از Ecrm استفاده کنند.

 

 معرفی نرم افزار crm به کارکنان چطور باید باشد؟

برای موفقیت در اجرای سیستم یکپارچه مدیریت مشتری، همراهی و استقبال از آن اهمیت بالایی دارد. سیستم‌های یکپارچه وابستگی شما به کارکنان را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر مدیریت منابع انسانی را ساده‌تر می‌کند.

برخلاف تصور برخی مدیران که به دنبال پیاده سازی سیستم‌های پیچیده و اختصاصی هستند، هر چه سیستم ساده‌تر باشد و کارکنان راحت‌تر بتوانند از آن استفاده کنند، سریع‌تر با تغییرات کنار می‌آیند و از سیستم جدید استقبال بهتری می‌کنند.

کارکنان نباید وقت زیادی را صرف وارد کردن اطلاعات داخل سیستم کنند، هدف از اجرای اتوماسیون اداری ساده سازی کارها است اگر این هدف محقق نشده قطعا در انتخاب سیستم مناسب ناموفق بوده‌اید.

قبل از خرید نرم افزار باید ملاک‌های لازم را در نظر بگیرید که انتخاب بهتری داشته باشید، همچنین باید فضا را برای پیاده سازی سیستم تازه آماده کنید.

مدیران باید قانع شوند که بکارگیری این نرم افزار به تصمیم گیری بهتر آن‌ها کمک می‌کند و کارکنان هم باید احساس کنند این سیستم به انجام کارهای روزانه آن‌ها کمک می‌کند تا استقبال خوبی از آن داشته باشند.

شرکت‌ها و سازمان‌های ارائه دهنده این خدمات باید پشتیبانی خوبی برای سیستم‌های خود داشته باشند که در صورت بروز هر گونه مشکل یا هر سوالی پاسخگوی شما و کارکنانتان باشند.

آموزش هم بسیار مهم است و شرکت ارائه دهنده نرم افزار باید این توانایی را داشته باشد که به اشکال مختلف شیوه صحیح استفاده از آن را به شما و کارکنانتان آموزش دهد.

 

 بهترین نرم افزار crm ایرانی کدام است؟

«بهترین» یک مفهوم نسبی است و برای هر کسب‌وکاری مفهوم اختصاصی خودش را دارد. در ابتدای این مسیر فراموش نکنید که CRM  تنها یک نرم افزار یا سیستم است، این شما هستید که باید به شیوه درست از آن استفاده کنید تا بتوانید ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کنید.

بعد از درک اهمیت استفاده صحیح از ابزار، نوبت انتخاب بهترین نرم افزار برای شما می‌رسد، قطعا بهترین گزینه برای شما یک نرم افزار ایرانی است که پشتیبانی خوب داخلی داشته باشد و امکانات آن برای نیاز کسب‌وکارهای داخلی تعریف شده باشد.

در حال حاضر نرم افزارهای متنوعی در این خصوص به ارائه خدمات می‌پردازند که هر کدام برای برخی از کسب‌وکارها مناسب‌تر هستند و تجربه اجرا در زمینه‌های خاصی را دارند.

سیستمی را انتخاب کنید که قبلا برای کسب‌وکارهای مشابه شما پیاده سازی شده و سازمان‌های مشابه شما در حال استفاده از آن هستند.

با مدیران شرکت‌هایی که از این سیستم استفاده می‌کنند مشورت کنید تا در جریان نقاط قوت و ضعف آن قرار بگیرید.

در نهایت به خدمات پس از فروش و نوع قراردادی که با شرکت پیمانکار می‌بندید دقت کنید.

درست است که بودجه اهمیت زیادی دارد و باید از مراکز مختلف قیمت بگیرید تا بهترین نرخ را پیدا کنید اما این همه چیز نیست، قراردادی که می‌نویسید باید به همه چیز دقت کرده باشد و جزئیات را مکتوب کنید تا در آینده به مشکل بر نخورید.

 

CRM   ابری چیست و چه تفاوتی با سایر سامانه‌های مشابه دارد؟

این سیستم بر بستر ابری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد از این رو بسیار ارزان‌تر از سایر سیستم‌های مشابه است، چراکه هزینه خرید لایسنس، سرور، نصب، نگهداری، پشتیبانی حذف می‌شوند و سیستم در هر زمان و مکانی در دسترس شما قرار می‌گیرد.

برای استفاده از این سامانه نیازی به نصب نرم افزار خاصی نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید در فضای وب از آن استفاده کنید.

پشتیبانی کلیه نرم افزارهایی که بر بستر ابر توسعه یافته‌اند بسیار ساده است و جالب‌تر اینکه به صورت اتومات تغییرات روی آن‌ها اعمال می‌شود به همین دلیل به روز رسانی آن‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود.

امنیت این سیستم هم بسیار بالا است و برای استفاده از آن به سخت افزار خاصی نیاز نخواهید داشت. کاربران بر مبنای سطح دسترسی که برای آن‌ها تعریف شده در هر زمان و مکانی می‌توانند روی دیوایس‌های مختلف به سامانه دسترسی داشته باشند و کار خود را پیگیری کنند.

به این ترتیب نیروهای دورکار و افرادی هم که به مرخصی رفته‌اند می‌توانند به سامانه متصل شده و با مشتریان و همکاران خود در ارتباط باشند.

استفاده از این سیستم‌ها بسیار ساده است و پیاده سازی آن به تیم فنی خاص یا صرف زمان زیادی نیاز ندارد، بسترهای لازم همگی در فضای ابری فراهم شده و شما با یک نام کاربری و پسورد ساده به امکانات بیشمار و متنوع آن دسترسی خواهید داشت.

هزینه استفاده از سی آر ام‌های ابری معمولا به صورت ماهانه محاسبه شده و به صورت پکیج‌های متنوع در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 

استفاده از  نرم افزار crm ارزان یا رایگان چه مضراتی می‌تواند داشته باشد؟

هیچ ارزانی بی حکمت نیست، بنابر این با مشاهده عبارت رایگان در مقابل نرم افزارهای اتوماسیون اداری هیجان زده نشوید و سعی کنید انتخاب مناسبی داشته باشید.

بیشتر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سی آر ام در یک ظرف زمانی محدودی، نرم افزار خود را برای تست به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از این زمان می‌توانید برای بررسی عملکرد سیستم استفاده کنید، اگر ملاحظه کردید که سیستم برای سازمان شما مناسب است می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید.

نرم افزارهایی که کاملا رایگان هستند و در اختیار عموم قرار می‌گیرند از لحاظ امنیتی چندان قابل اعتماد نیستند و اگر به مشکلی بربخورید پشتیبانی مناسبی برای رفع ایراد در اختیار نخواهید داشت.

نرم افزارهای رایگان ضمانت اجرایی خاصی ندارند و در صورتیکه به هر دلیل خدمات خود را از دسترس خارج کنند، بخش بزرگی از اطلاعاتی که مدت‌ها برای گردآوری آن تلاش کرده‌اید از دست خواهند رفت. به همین دلیل نرم افزارهای رایگان در مواردی که ارزش‌های اطلاعاتی و مالی سازمان‌ها را به آن‌ها می‌سپارید چندان قابل اتکا نیستند.

توصیه می‌کنیم از نرم افزارهای وطنی که توسط شرکت‌های معتبر ارائه می‌شوند و خدمات پشتیبانی مناسبی دارند استفاده کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

حتما لازم نیست گران‌ترین نرم افزارهایی که دارای پیچیده‌ترین ماژول‌ها هستند را خریداری کنید، بلکه بر مبنای نیاز و اندازه شرکت، خدماتی را خریداری کنید که برای کسب‌وکار شما مناسب باشد و پیش از هر گونه خریدی سیستم را تست کنید تا اطمینان حاصل کنید منطبق با نیازهای شما طراحی و پیاده سازی شده باشد.

 

پلنوین چه امکاناتی را برای مدیریت ارتباط با مشتری در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد؟

پلنوین کلیه امکاناتی که یک اتوماسیون CRM نیاز دارد را اختیار کسب‌وکارها و کارکنان آن‌ها قرار می‌دهد. به کمک این سامانه شما قادر خواهید بود به یک تقویم کاری آنلاین با امکان ارسال پیامک و ایمیل یادآوری دسترسی داشته باشید. وب سایت نوبت دهی آنلاین داشته باشید تا مشتریان برای رزور زمان مراجعه نیاز به مکالمه تلفنی که ممکن است دردسر ساز باشد، نداشته باشند.

 گزارش‌هایی که این سیستم در اختیار شما قرار می‌دهد بسیار دقیق است و در تصمیم سازی می‌تواند به کار شما بیاید. برای استفاده از خدمات پلنوین به نصب هیچ نرم افزاری نیاز نخواهید داشت و  افراد با دانش فنی محدود هم می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

این روزها همه کسب‌وکارها برای حفظ بازار و جذب مشتری‌های تازه باید در اینترنت حضور داشته باشد، پلنوین این امکان را به شما می‌دهد که ضمن حضور در فضای وب امکان خرید آنلاین را هم برای مشتریان خود فراهم کنید.

مدیران میانی و ارشد هر کسب‌وکاری به کمک این سامانه می‌توانند به عملکرد کارکنان خود نظارت داشته باشند و به راحتی عملکرد آن‌ها را ارزیابی کنند.

رونق کسب‌وکار تنها با تصمیمات مدیریتی درست امکان پذیر است و پلنوین سامانه‌ای است که استفاده از آن می‌تواند نخستین گام برای رونق بخشی به کسب‌وکار شما باشد. همین الان عضو سایت شوید و به مدت محدود از خدمات رایگان ما استفاده کنید تا بیشتر با خدمات این محصول آشنا شوید.

اگر تجربه استفاده از CRM  را دارید یا نکته‌ای به ذهن شما می‌رسد که فکر می‌کنید خوب است با خوانندگان این مطلب در میان بگذارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید و به ما در خدمات رسانی هر چه بهتر به شما کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.