پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

۷ فایده مهم استفاده از سامانه نوبت دهی پزشکان

0 327

استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز می‌تواند کیفیت زندگی افراد را ارتقا داده و ضمن راحت‌تر کردن انجام کارها دقت عمل ما را افزایش دهد. پزشکان بیش از فرد دیگری طی سال‌های اخیر تاثیرات پیشرفت علم را در کارشان دیده‌اند و از مزایای آن برای ارتقای کیفیت کار خود و بهبود هرچه سریع‌تر بیماران استفاده کرده‌اند. شما می‌توانید از پیشرفت سیستم‌های کامپیوتری و اینترنت در انجام کارهای روزمره مطب و کلینیک خود هم  بهره ببرید و عملکردتان را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشید. نرم افزارهای نوبت دهی یکی از ابزارهایی هستند که روند کار کارکنانتان و ملاقات بیماران را متحول می‌کنند، در این مطلب شما را با ۷ فایده مهم استفاده از نرم افزار نوبت پزشکان که باید بدانید آشنا می‌کنیم.

 

۱. صرفه جویی در زمان

نرم افزارهای نوبت پزشکان امکان رزرو وقت را به صورت ۲۴ ساعته در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌دهند و به میزان قابل توجهی در وقت شما و آن‌ها صرفه جویی می‌کنند.

در گذشته تنها راه ثبت نوبت مراجعه به مطب یا تماس با شما بود که باعث می‌شد منشی مطب یا دستیاران شما بخش زیادی از وقت خود را صرف پاسخگویی به سوالات و ثبت زمان مراجعه بعدی کنند. این مشکل را با نصب یک نرم افزار نوبت دهی مناسب برای همیشه برطرف کنید و با امکان خطای انسانی در ثبت نوبت یا ارائه نوبت همزمان به دو نفر برای همیشه خداحافظی کنید.

۲. استفاده بهینه از ساعات کاری

به کمک این نرم افزار می‌توانید برنامه ریزی دقیق‌تری برای ساعات کاری خود داشته باشید. به این ترتیب لازم نیست یک روز برای آمدن مراجعه کننده بعدی منتظر بمانید در حالیکه در برخی زمان‌ها با ازدهام بیماران پشت در مواجه می‌شوید. ساعت مراجعه بیماران به کمک نرم افزار نوبت پزشکان نظم و ترتیب پیدا می‌کند و به بهینه‌ترین شکل ممکن می‌توانید از زمان خود استفاده کنید.

برخی از ساعات شبانه روز هستند که افراد کمتر برای مراجعه به مطب پزشک داوطلب می‌شوند و همیشه در آن زمان کلینیک و مطب خالی است، درحالیکه همه امکانات برای خدمات رسانی فراهم است و درست در زمان پیک مراجعه همه چیز به هم می‌ریزد و شما نمی‌دانید که به چه کاری اولویت بدهید. به کمک یک سیستم پیشرفته کامپیوتری که در بستر اینترنت فعالیت می‌کند همه چیز شکل بهتری به خود می‌گیرد و این لحظه‌های شلوغی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

۳. کاهش نوبت‌های کنسلی و بدون اطلاع

وقتی مراجعه کننده خودش و بر اساس اختیاری که به او می‌دهید زمان مراجعه بعدی را در اینترنت ثبت می‌کند احتمال کنسل شدن نوبت ویزیت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. همچنین نرم افزار نوبت پزشکان به شما این امکان را می‌دهد که از طریق ارسال پیامک یا ایمیل یادآوری زمان مراجعه بعدی را به بیمار اطلاع دهید تا برای آمدن به موقع برنامه ریزی کند.

پیشتر برخی از کلینیک‌های پزشکی برای کاهش نوبت‌های کنسلی فردی را مامور می‌کردند که چند روز پیش از مراجعه با تک‌تک افراد تماس بگیرد و زمان ویزیت را به او یادآوری کند، این کار وقت و انرژی زیادی می‌گرفت اما این روزها به کمک سیستم‌های نوبت دهی این کار به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و نیازی نیست فرد خاصی در طول روز زمانی را برای انجام این کار صرف کند.

 

۴. مدیریت زمان کارکنان

به عنوان کادر درمان اولویت اصلی شما نجات بیماران و رسیدگی به وضعیت مراجعه کنندگان است اما شما در عین حال مسئولیت مدیریت کارکنان و نظارت بر عملکرد آن را هم برعهده دارید. انجام همزمان هر دو این مسئولیت‌ها کار ساده‌ای نیست و هرکسی از عهده آن بر نمی‌آید. نرم افزار نوبت دهی یک ابزار مفید است که به کمک شما می‌آید که مدیریت زمان کارکنان را سامان دهی کنید و بر عملکرد آن‌ها نظارت بیشتری داشته باشید.

به این ترتیب حتی وقتی در مطب حضور ندارید می‌توانید از ورود و خروج کارکنان و شیوه کار آن‌ها مطلع باشید و در صورت نیاز تصمیمات مدیریتی لازم را اتخاذ کنید.

زمان رفت و آمد کار کارکنان هم نظم بهتری به خود می‌گیرد و راندمان کاری آن‌ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. در عین حال وقت آن‌ها کمتر برای ثبت نوبت بعدی و مجادله با بیماران برای رعایت نوبت ورود به مطب تلف می‌شود.

 

۵. افزایش رضایت مراجعه کنندگان و وفادار سازی آن‌ها

انتظار کشیدن گاهی می‌تواند کشنده باشد آن هم نشستن پشت در مطب پزشک تا زمان ویزیت فرا برسد. بسیاری افراد از محیط مراکز درمانی گریزان هستند و این انتظار استرس زیادی به آن‌ها تحمیل می‌کند. با تهیه نرم افزار نوبت پزشکان می‌توانید زمان انتظار مراجعه کنندگان را به حداقل برسانید و رضایت حداکثری آن‌ها را جلب کنید.

این افراد قطعا برای مراجعات بعدی خود شما را به دیگران ترجیح می‌دهند و به طرفدارانی تبدیل می‌شوند که شما را به دیگران هم معرفی می‌کنند.

۶. خود را از رقبا متمایز کنید

رسالت پزشکی درمان بیماران است اما شما در عمل یک بنگاه تجاری را هم مدیریت می‌کنید و با سایر افراد درحال رقابت هستید. استفاده از سیستم‌های نوین و امکانات مدرن یک وجه تمایز شما با رقبا است که به موفقیت هر چه بیشترتان کمک می‌کند. مهم نیست یک مطب کوچک شخصی را اداره می‌کنید، مدیریت یک کلینیک با شما است یا مسئولیت یک بیمارستان بزرگ را دارید، استفاده از نرم افزار نوبت دهی به موفقیت شما کمک بسیاری می‌کند و شما را به‌روز نشان می‌دهد. همچنین با تهیه نرم افزار نوبت پزشکان به مراجعان ثابت می‌کنید برای وقت آن‌ها ارزش قائل هستید و در کنار سلامت جسمشان برای کرامت آن‌ها هم ارزش قائلید.

 

۷. در اختیار داشتن گزارش کامل فعالیت‌ها

یکی از مهم‌ترین ایرادات سیستم‌های سنتی نوبت دهی این بود که گزارش دقیقی از عملکرد خود نداشتید و این تصمیم‌گیری‌های مدیریتی را بسیار دشوار می‌کرد. دفاتر نظم مشخصی نداشت و گاهی هر چقدر هم که آن‌ها را بررسی می‌کردید به اطلاعات مفیدی دست پیدا نمی‌کردید.

سیستم نوبت پزشکان یک گزارش کامل و جامع در اختیار شما قرار می‌دهد که بسیار دقیق است و در عین حال ساده طراحی شده که برای تحلیل آن به وقت زیادی نیاز نداشته باشید. این سیستم یک بانک اطلاعاتی قوی هم در اختیار شما می‌گذارد که بتوانید سابقه مراجعه بیماران و مراحل کار آن‌ها را ردیابی کنید یا با در اختیار داشتن اطلاعات تماس افراد به صورت کاملا هدفمند با آن‌ها در ارتباط باشید.

 

پلنوین چه خدماتی را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد؟

استفاده از یک سامانه نوبت دهی پزشکان چند سالی است رونق بسیاری یافته و بیشتر پزشکان سعی می‌کنند آن را تهیه کنند. این ابزار مفید ثبت نوبت را بسیار ساده کرده و یک فرآیند طولانی و پر خطا را به یک کار ساده چند ثانیه‌ای تبدیل کرده است. مراجعان شما به صورت ۲۴ ساعته و هر زمان که اراده کنند می‌توانند وقت مراجعه بعدی که برای آن‌ها مناسب‌تر است را رزرو کنند و در زمان مقرر درمطب حاضر شوند.

پلنوین یک نرم افزار نوبت دهی اینترنتی و مدیریت کسب‌وکارهای خدمات محور است که برای استفاده از آن به نرم افزار خاصی نیاز ندارید چرا که این سیستم بر بستر اینترنت فعالیت می‌کند و حتی افرادی که کمترین آشنایی با فناوری و اینترنت را دارند به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

این نرم افزار هر آنچه شما نیاز دارید حتی ابزار بازاریابی را به صورت یکجا گردآوری کرده تا شما دیگر نیازی به نصب نرم افزارها و ابزارهای مختلف نداشته باشید. مدیریت کسب‌وکارتان را به پلنوین بسپارید و خودتان روی درمان بیماران، ارتقای دانش و پیشرفت فردی خودتان و کارکنانتان تمرکز کنید. پیشرفت شما آرزوی همکاران ما است و در این مسیر تلاش می‌کنیم همراه خوبی برای شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.