پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

چرا پزشکان به نوبت دهی آنلاین نیاز دارند؟

0 70

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و کابرد بیشتر اینترنت در زندگی روزمره، بسیاری از مشاغل و کارها به سمت اینترنتی شدن به پیش رفته‌اند. در این بین گرفتن نوبت دهی پزشکان نیز یکی از این موارد هستند که در حال حاضر در بسیاری از موارد به صورت اینترنتی انجام می‌شود. استفاده از نوبت دهی آنلاین برای پزشکان مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است و با رونق گرفتن کرونا این موضوع بیش از پیش نیز شد.

اگر برای شما سوال است که چرا این موضوع نیاز ضروری و واجبی است و پزشکانی که تا به امروز به این جمع نپوسته‌اند نیز مجبور هستند تا مدتی دیگر سامانه نوبت دهی آنلاین خود را فعال کنند، در این مقاله همراه ما باشید.

در این فرصت قرار است تا از مزایا و اهمیت استفاده از نوبت دهی پزشکان به صورت آنلاین صحبت کنیم و نکات مهمی را با یکدیگر مرور کنیم. نکاتی که ممکن است بتواند برای شما نیز موثر واقع شود. امید است این مقاله را تا پایان همراهی کنید و بتوانید به جواب سوال‌های خود برسید.

۱. عدم انتظار طولانی برای مراجعان و بیماران و صرفه‌جویی در زمان

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در نوبت دهی آنلاین برای پزشکان و بیماران اتفاق می‌افتد، صرفه‌جویی در زمان است. به این ترتیب افراد همگی به خوبی می‌دانند که در چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنند و به این ترتیب بیماران زمان کمتری را پشت در اتاق پزشک معطل می‌شوند.

 

۲. سلامت بیشتر برای بیماران

کاهش زمان معطل شدن در پشت در اتاق پزشک سبب می‌شود تا بیماران مدت کمتری را در مطب دکتر باشند و به این ترتیب از ازدحام جمعیت در مطب دکتر جلوگیری می‌شود. این موضوع سبب می‌شود تا سلامت بیشتری برای بیماران فراهم شود و بیماران وضعیت بهتری را داشته باشند و سلامت آن‌ها با خطر کمتری روبه‌رو شود.

 

۳. دقت و نظم بالا

با استفاده از سامانه نوبت دهی پزشکان به صورت آنلاین، نظم و ترتیب بیشتری بر مراجعه بیماران حاکم می‌شود. مدیریت زمان بیشتر می‌شود و از بروز اشتباهات انسانی جلوگیری به عمل می‌آید. به این ترتیب تمامی کارها در زمان درست خود پیش می‌رود و بسیار دقیق و با نظم خواهد بود.

 

۴. کار کمتر برای منشی

معمولا منشی‌ها در مطب پزشکان کارهای بسیاری برای انجام دادن دارند که زنگ خوردن تلفن می‌تواند موجب شود تا از دیگر کارهای خود باز بمانند. زمانی که نوبت دهی پزشکان به صورت آنلاین شکل گیرد، بسیاری از تلفن‌های پزشکان کم شده و منشی می‌تواند زمان خود را برای کارهای دیگر موجود در مطب بگذارد و به این ترتیب وظایف خود را با دقت بیشتری انجام دهد.

 

۵. حضور حتمی بیمار در مطب

یکی دیگر از مزایایی که استفاده از سیستم آنلاین برای نوبت دهی در مطب پزشکان دارد، حضور حتمی بیماران است. بیماران زمانی که قرار است نوبت اینترنتی خود را دریافت کنند، لازم است بخشی یا تمام مبلغ هزینه ویزیت را بپردازند و این موضوع سبب می‌شود تا بیمار نسبت به حضور خود تعهد بیشتری را داشته باشد. به این ترتیب از هدر رفتن زمان پزشک جلوگیری می‌شود و پزشک نیز برنامه دقیق‌تری را برای خود خواهد داشت.

 

۶. امکان انتخاب زمان مناسب

با استفاده از سیستم آنلاین برای نوبت دهی پزشکان، بیمار توانایی آن را دارد که در زمان ملاقات با پزشک را خود مشخص کند. زمانی که قرار باشد با تماس تلفنی زمان ملاقات مشخص شود، معمولا یک یا دو گزینه بیشتر برای انتخاب بیمار وجود ندارد؛ اما در حالتی که این موضوع به صورت اینترنتی صورت گیرد، بیمار گزینه‌های بیشتری را برای انتخاب خود دارد.

 

۷. دسترسی راحت برای بیمار

در بسیاری از موارد ممکن است بیماران با مطب پزشک خود تماس بگیرند و تلفن مشغول باشد یا کسی پاسخگو نباشد. در نوبت دهی اینترنتی این مشکل وجود ندارد و در هر شرایطی امکان دسترسی برای بیماران وجود دارد. بیماران حتی ساعت ۱۲ شب نیز می‌توانند زمان نوبت خود را رزرو کنند. در حالتی که در شرایط رزرو تلفنی، باید در ساعات و زمان خاصی با تلفن مطب تماس بگیرند.

 

۸. افزایش بیماران مورد ویزیت پزشک

با استفاده از نوبت دهی پزشکان به صورت آنلاین، امکان ویزیت بیمار بیشتری برای پزشک وجود دارد؛ زیرا با کاهش زمان پرت و از دست رفته و صرفه‌جویی در زمان، مدیریت زمان بسیار راحت‌تر می‌شود. به این ترتیب بیماران بیشتری به ویزیت پزشک می‌رسند. البته باید به یاد داشته باشید که استفاده از این سیستم برای نوبت دهی، می‌تواند بسیاری از بیماران دیگر را نیز به استفاده از خدمات شما مشتاق کند!

 

۹. ارسال پیامک و نوتیفیکیشن برای یادآوری

در بسیاری از نرم‌افزارها و پلتفرم‌های نوبت دهی پزشکان که به صورت آنلاین صورت می‌گیرد، در روز ملاقات و ویزیت، پیامی جهت یادآوری برای بیمار ارسال می‌شود. این موضوع سبب می‌شود تا امکان فراموشی برای بیمار کمتر شود و بیمار نوبت پزشک خود را فراموش نکند.

 

۱۰. گزارشات نوبت دهی دقیق به منشی

در استفاده از سیستم نوبت دهی پزشکان به صورت آنلاین، امکان گزارش‌گیری به صورت کامل وجود دارد. به این ترتیب منشی هر روز برنامه و گزارش بیمارانی را که نوبت رزرو کرده‌اند، دریافت می‌کند. این موضوع سبب ایجاد نظم بیشتر در روند ملاقات بیماران با پزشک می‌شود و برای منشی مطب کار را بسیار راحت می‌کند.


این مطالب را هم بخوانید:

۷ فایده مهم استفاده از سامانه نوبت دهی پزشکان

راهنمای توسعه مراکز پزشکی: چگونه خود از رقبا جدا کنیم؟

آیا نوبت دهی اینترنی مناسب دندانپزشکان است؟

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.