پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

نوبت دهی پیامکی چیست؟

0 86

نوبت دهی یکی از ملزومات کسب‌وکارهایی است که مراجعه کننده حضوری دارند، یک سیستم نوبت دهی خوب می‌تواند ضمن صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری کارکنان رضایت حداکثری مشتریان را هم به همراه داشته باشد. نوبت دهی پیامکی یک از راهکارهای مدیریت هوشمند صف است که بیشتر برای تعیین وقت قبلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب پلنوین به این سوال که نوبت دهی پیامکی چیست پاسخ می‌دهیم و شما را با مزایا و معایب آن آشنا می‌کنیم.

 

نوبت دهی پیامکی به چه معنا است؟

سیستم نوبت دهی پیامکی به شما این امکان را می‌دهد که به افراد به صورت پیامکی نوبت مراجعه بدهید و با کمک ارسال پیام یادآوری آن‌ها را از زمان مراجعه بعدی خود آگاه سازید.

تعیین فواصل بین نوبت‌ها هم در نوبت دهی پیامکی امکان پذیر است تا بهتر بتوانید کار مدیریت زمان را انجام دهید. بسیاری از کسب‌وکارها از پزشکان، مراکز درمانی، آرایشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و وکلا می‌توانند از این سیستم استفاده می‌کنند. سیستم برای هر درخواست یک زمان تعیین می‌کند و درخواست کننده بعدی با فاصله زمانی مشخص نوبت بعدی را دریافت می‌کند.

نحوه کار این سیستم به این شکل است که یک کلمه خاص مثل «نوبت»، «nobat»، «visit» از طرف متقاضی پیامک می‌شود و سیستم به صورت اتوماتیک و در هر ساعت از شبانه روز کار نوبت دهی و ثبت آن را انجام می‌دهد. زمان ثبت شده هم از طریق پیامک که متقاضی اطلاع رسانی می‌شود.

 

مزایای نوبت دهی پیامکی چیست؟

مهم‌ترین مزیت استفاده از نوبت دهی پیامکی صرفه‌جویی در زمان است. مدیریت صف منظم می‌شود و مراجعین و کارکنان بدون اتلاف وقت و نارضایتی می‌توانند کار خود را انجام دهند. به این ترتیب از شکل گیری صف‌های طولانی در محل کار شما پیشگیری می‌شود و مشتریان بدون دغدغه و در زمانی نزدیک به نوبت خود به محل کار شما مراجعه می‌کنند.

بهره‌وری کارکنان افزایش پیدا می‌کند و می‌توانند روی خدمات رسانی به مشتری تمرکز بیشتری داشته باشند. به کمک ارسال پیامک‌های یادآوری تعداد نوبت‌های کنسلی را به حداقل برسانید و درآمد خود را افزایش دهید.

سیستم نوبت دهی پیامکی شما را به صورت ۲۴ ساعته در دسترس مشتریان قرار می‌دهد و کمک می‌کند تعداد مشتریان راضی و وفادار خود را افزایش دهید.

معمولا در این سامانه‌ها امکان تعیین نوبت برای یک روز خاص یا برنامه هفتگی نوبت دهی وجود دارد تا بر اساس ساعت‌های فعالیت شما نوبت‌ها با نظم خاصی ثبت شوند.

سیستم نوبت دهی پیامکی چه امکاناتی را دراختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد؟

معمولا در این سیستم‌ها این امکان در نظر گرفته شده که صاحب کسب‌وکار متن دلخواه خود را تعریف کرده و در زمان مقرر برای مشتری ارسال کند. گاهی مشتری یا مراجعه کننده هنگام ارسال متن درخواست ثبت نوبت کد اشتباه یا کلمه نادرست را وارد می‌کند. برای اینکه شخص به درستی راهنمایی شود امکان تعریف پیام‌های راهنمایی و آموزشی وجود دارد تا مشتری را برای ثبت نوبت راهنمایی کند.

شما در این سامانه قادر هستید زمان آغاز و پایان کار خود را تعریف کنید تا نوبت‌ها خارج از زمان اداری و حضور شما در محل کار ثبت نشوند.

اگر مشتری نوبت خود را ثبت کرده باشد و مجددا برای دریافت نوبت اقدام کند، سیستم به صورت هوشمند مطلع می‌شود و به او گوشزد می‌کند که قبلا نوبت خود را ثبت کرده است.

پیامک‌ها با یک سرشماره خاص به مشتری ارسال می‌شود که می‌تواند طولانی (۱۶ رقمی) یا کوتاه‌تر باشد. معمولا شماره‌های کوتاه و رند گران‌تر هستند و برای دریافت آن باید هزینه بیشتری متقبل شوید.

در ایران این سامانه‌ها نخستین بار در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن سایر کسب‌وکارها به استفاده از آن ترغیب شدند.

اگر قصد خرید سیستم نوبت دهی پیامکی را دارید باید قبل از هر چیز یک جستجو انجام دهید و از بین شرکت‌های مختلف بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. بعد از آن می‌توانید برای راه اندازی سامانه اقدام کنید.

سیستم نوبت دهی پیامکی امکان گزارش گیری دارد و به شما این امکان را می‌دهد که لیست نوبت‌های دریافت کرده را مشاهده کنید و یک نسخه از آن را داشته باشید.

شماره تک‌تک مشتریان در سیستم شما ثبت می‌شود تا بتوانید در آینده با آن‌ها به صورت مستمر در ارتباط باشید و به اطلاعات تماس آن‌ها دسترسی داشته باشید.

 

برای استفاده از سیستم نوبت دهی پیامکی به چه چیزهایی نیاز است؟

همانطور که از این متن بر می‌آید قبل از هر چیز برای راه اندازی نوبت دهی پیامکی باید سامانه مربوطه را از یک شرکت معتبر خریداری کنید. بعد از آن به یک شماره پیامک نیاز دارید تا به کمک آن پیام‌های خود را ارسال کنید. کارشناسان سامانه پنل مربوطه را در سیستم شما راه اندازی می‌کنند. بعد از آن باید پیام دلخواه خود را ثبت کنید. در سامانه ساعات کار خود را مشخص کرده و فاصله زمانی نوبت‌ها را تعیین کنید.

پنل پیامکی یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که برای راه اندازی نوبت دهی به آن نیاز دارید. این سامانه قابلیت تعریف سطح دسترسی، تعداد نوبت‌های هر روز و متن پیام‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 پنل پیامکی چیست و به چه کار می‌آید؟

پنل پیامکی امکان ثبت و ارسال پیامک‌های نوبت دهی را در اختیار شما قرار می‌دهد. کلیه اقداماتی که برای ثبت و مدیریت نوبت‌های پیامکی انجام می‌دهید در این سامانه ثبت و اجرا می‌شود.

پنل پیامکی باید طراحی مناسب و ساده‌ای داشته باشد تا شما به کمک آن به راحتی بتوانید کار کرده و نوبت‌های مشتریان را ثبت کنید.

این سامانه امکان نوبت دهی خودکار در فاصله‌های زمانی مختلف را در اختیار دارد تا بدون نیاز  به نظارت نیروی انسانی نوبت‌ها اتوماتیک ثبت شوند.

پنل‌های پیامکی دارای امکانات متعددی هستند که شما بسته به کاربردی که از آن‌ها انتظار دارید و نیازتان می‌توانید ماژول‌های مربوطه را خریداری و راه اندازی کنید.

طی سال‌های اخیر پنل‌های پیامکی حسابی پیشرفت کرده‌اند و امکانات متعددی به آن‌ها اضافه شده است. ساعت شروع و پایان ملاقات هر مشتری در سیستم ثبت می‌شود تا یک نوبت به دو شخص داده نشود.

 

 خرید سامانه پیامکی به چه طریق امکان پذیر است؟

شما ابتدا شرکت مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید و نیازهای خود را به آن‌ها اعلام می‌کنید. پس از توافق نهایی قرارداد امضا می‌شود و دسترسی‌های لازم پنل به شما داده می‌شود.

شرکت وظیفه پشتیبانی خدمات خود را به عهده دارد و در صورت بروز هر مشکل موظف است برای رفع هر چه سریعتر آن اقدام کند.

درحال حاضر شرکت‌های مختلفی در این زمینه مشغول فعالیت هستند که با یک جستجوی ساده می‌توانید بهترین را برای خود انتخاب کنید.

بهتر است با مجموعه‌ای کار کنید که سابقه ارائه خدمات موفق به مجموعه‌های مشابه کسب‌وکار شما را داشته باشد. سامانه باید ساده و کاربردی باشد به نحوی که همه کارکنان شما بدون داشتن دانش فنی خاص بتوانند از آن استفاده کنند.

 

معایب نوبت دهی پیامکی چیست؟

سامانه‌های نوبت دهی پیامکی با وجود کاربردی بودن و مزایای زیاد خالی از اشکال هم نیستند، مشتری ممکن است برای ارسال پیامک با مشکل مواجه شود.

ارسال متن اشتباه ثبت نوبت را غیر ممکن می‌کند، گاهی مشتری حوصله ارسال چند پیامک پشت سرهم را ندارد و پرداخت هزینه پیامک‌ها را نمی‌پسندد.

اختلال در سیستم مخابرات یا اشکال در ارسال پیامک کار نوبت دهی غیر حضوری شما را مختل می‌کند و ممکن است نظم کار شما را به چالش بکشد.

با همه گیر شدن پیام‌رسان‌ها در سال‌های اخیر میزان استفاده از پیامک به میزان قابل توجهی کاسته شده و ثبت نوبت پیامکی برای بسیاری مشتریان چندان دلپذیر نیست.

در عصر اینترنت و شبکه جهانی وب بیشتر مشتریان دوست دارند نوبت خود را به صورت اینترنتی از طریق اپلیکیشن یا وب سایت‌ها انجام دهند.

طی سال‌های اخیر و روی کار آمدن نوبت دهی اینترنتی و آنلاین استفاده از پنل‌های پیامکی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. اگرچه خطای این سامانه‌ها کمتر از نیروی انسانی است اما سامانه‌های پیامکی هم معایت و مشکلات خاص خود را داشته‌اند که باعث شده مشتریان به سراغ راهکارهای جدید بروند.

این سامانه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت کسب‌وکارها قابل پیاده سازی نیستند و دریافت وجه آنلاین از طریق آن‌ها امکان پذیر نیست.

 

پلنوین چه خدماتی در زمینه سیستم نوبت دهی ارائه می‌دهد؟

پلنوین یک سامانه جامع نوبت دهی آنلاین است که به مشتریان این امکان را می‌دهد که وقت مراجعه خود را به صورت آنلاین و در تمام روزهای هفته حتی روزهای تعطیل ثبت کنند. پلنوین یک نرم افزار ساده و کاربردی است که به نظم دهی خدمات کسب‌وکارها کمک می‌کند.

امکان ارسال پیامک و ایمیل از طریق این سامانه برای مشتریان وجود دارد. تمامی رزروها آنلاین و آفلاین کسب‌وکارها در پلنوین قابل مدیریت است و شما با خرید این سامانه می‌توانید وجه خدمات خود را به صورت آنلاین دریافت کنید.

گزارش‌های جامع ارائه شده توسط این سامانه مدیریت کسب‌وکار را ساده‌تر می‌کند.

به کمک پلنوین می‌توانید با مشتریان خود به صورت هدفمند در ارتباط باشید و آن‌ها را مدیریت کنید. حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از طریق این سامانه بسیار ساده است.

وقت طلا است با خرید سامانه پلنوین می‌توانید ضمن صرفه‌جویی در وقت مشتریان، فروش خود را هم به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

اگر قصد آشنایی با خدمات پلنوین را دارید همین الان در سایت این مجموعه ثبت نام کنید و به مدت ۱۴ روز از خدمات آن به صورت رایگان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.