پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

کسب و کار اینترنتی چیست؟ چطور خدمات خود را بدون داشتن هیچ دانشی در اینترنت ارائه کنیم؟

0 38

این روزها همه ضرورت راه اندازی کسب و کار اینترنتی را درک کرده‌اند و دیگر لازم نیست حتی برای سنتی‌ترین کارفرمایان توضیح دهیم که چرا باید در فضای اینترنت حضور داشته باشند، بیشتر بحث‌ها در این زمینه است که چطور در اینترنت حضور موفقی داشته باشند. برای سرمایه گذاری در فضای اینترنتی باید شناخت خوبی از نیازها و ضرورت‌های این فضا داشته باشید، چرا که صرف حضور در فضای وب کمکی به فروش بیشتر و موفقیت کسب‌وکار شما نمی‌کند. اینترنت محل تجمع بخش بزرگی از مردم جهان است که از طریق آن می‌توان کسب درآمد کرد به شرط آنکه راه آن را بشناسید. در این مطلب پلنوین به این پرسش که کسب و کار اینترنتی چیست پاسخ می‌دهیم و هر آنچه برای حضور در این فضا نیاز دارید را به شما معرفی می‌کنیم.

 

فهرست مطالب

تعریف صحیح کسب‌وکار اینترنتی چیست؟

اول خوب است به این نکته توجه کنید که بسیاری از عبارت کسب و کار مجازی استفاده می‌کنند که یک واژه کاملا اشتباه است، «مجاز» متضاد «حقیقت» است و کسب‌وکاری که مجازی باشد یعنی حقیقی نیست! کارهای اینترنتی به ارائه کالا و خدمات در فضای وب می‌پردازند و با وجود شیوه متفاوت خدمت رسانی، کاملا حقیقی هستند و بکار بردن عبارت اینترنتی برای آن‌ها صحیح است، کار مجازی یک بار معنایی منفی‌ای دارد، هنگام راه اندازی کسب‌وکار خود از بکاربردن این عبارت پرهیز کنید.

فرقی نمی‌کند قصد ارائه چه کالا یا خدماتی را داشته باشید، شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از خدمات مثل آموزش اینترنتی تا مقاله نویسی و فروشگاه اینترنی را به صورت آنلاین ارائه کنید، به این دسته از مشاغل کسب‌وکار اینترنتی گفته می‌شود.

اینترنت و فناوری بخش مهمی از زندگی مردم جهان شده است و تلفن‌های هوشمند این فراگیری را بسیار گسترده‌تر از قبل کرده است، در عصری زندگی می‌کنیم که دور افتاده‌ترین روستاها هم اینترنت دارند یا به زودی به شبکه اینترنت متصل می‌شوند، به همین دلیل برای دستیابی به بازاری به گستردگی جهان باید راهکاری برای حضور موثر در فضای وب پیدا کنید.

 

چرا حضور در فضای اینترنت برای کسب‌وکارها حیاتی است؟

اتفاقات این چند ماه اخیر به ویژه همه گیری کرونا که دنیا را دگرگون کرد در نظر بگیرید، لزوم فاصله اجتماعی بار دیگر اهمیت دنیای اینترنت را برای کسب‌وکارها آشکار کرد و آن‌ها که برنامه مدونی در این بازار داشتند با افزایش بودجه تجارت الکترونیک خود توانستند استراتژی‌های بقای مناسبی را تدوین کنند.

بسیاری حضور در این فضا را تست کرده‌اند و به دلیل شکست‌هایی که خورده‌اند از حضور در دنیای وب می‌ترسند، فراگیری اینترنت پر سرعت در سراسر جهان و وابستگی بشر به آن روز به روز در حال افزایش است و برای حفظ کسب‌وکار خود باید ریسک حضور در اینترنت را به جان بخرید و تلاش کنید ضمن شناخت صحیح، راهکار مناسبی را برای ورود به این عرصه پیدا کنید.

مدل‌های کسب‌وکار مختلفی برای فعالیت در این فضا وجود دارد که تنها باید مشخص کنید، کدامیک برای شما مناسب‌تر هستند.

فراموش نکنید بدون حضور در فضای وب مرگ کسب‌وکار شما دیر یا زود رخ خواهد داد. بسیاری بر این باور هستند که برخی از کسب‌وکارهایی که الان وجود دارند در ۵ سال آینده از بین می‌روند و از سنتی به اینترنتی تغییر می‌کنند.

 

برای شروع کسب و کار اینترنتی چه باید کرد؟

بعد از درک ضرورت حضور در فضای اینترنت، باید گام‌های اولیه ورود به این فضا را بپیمایید. بسیاری متاسفانه دچار ساده انگاری می‌شوند و تصور می‌کنند بدون دانش و تجربه در فضای اینترنت موفق شد، در مقابل عده‌ای هم انقدر این فضا را سخت و پیچده می‌بینند که به خود جرات نمی‌دهند ریسک حضور در فضای وب را بپذیرند.

برای شروع کسب‌وکار اینترنتی باید دید درستی از این فضا پیدا کنید و دانش خود را در این زمینه بالا ببرید. در همین فضا آموزش‌های خیلی خوبی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید دید منطقی‌ای از حضور در فضای وب پیدا کنید.

اصول بازاریابی و فروش همان است که سال‌ها است از آن استفاده می‌کنید، فقط بستر و فضای فروش متفاوت است و ظرافت‌هایی دارد که باید آن‌ها را بشناسید و بکار ببرید.

برای حضور موفق در این فضا باید یک بستر مناسب مثل وب سایت داشته باشید یا از بسترهای موجود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید، یک تیم متخصص و کارشناس فروش اینترنتی هم لازم دارید که استراتژی‌های حضور را مشخص کرده و بر اجرای صحیح آن نظارد داشته باشند و در نهایت با تحلیل صحیح بازار استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی را تقویت کنند.

در مورد شبکه‌های اجتماعی این نکته را در نظر بگیرید که چون مالکیت بستر در اختیار شما نیست، ممکن است هر زمانی اطلاعات و پروفایل خود را از دست بدهید، به همین دلیل تکیه بیش از اندازه به این پلتفرم‌ها کار بیهوده‌ای است.

 

مراحل حضور در فضای اینترنت کدام است؟

برای ورود یک کسب‌وکار به اینترنت باید مراحلی طی شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  1. در زمینه اینترنت و مقرارت حضور حرفه‌ای در این زمینه اطلاعات کسب کنید.
  2. وضعیت رقبا و کسب‌وکارهای مشابه خود را بررسی کنید که در فضای اینترنت چه فعالیت‌هایی می‌کنند.
  3. نیاز بازار را پیدا کنید و یک استراتژی مدون برای حضور در فضای وب تدوین کنید.
  4. بستر مناسب را فراهم کنید و یک وب سایت خوب با رابط کاربری مناسب راه اندازی کنید.
  5. محتوای مناسب و تخصصی تولید کنید و تلاش کنید به راحتی در دسترس مخاطبان و مشتریان باالقوه قرار بگیرید.
  6. کمپین‌های مختلف بازاریابی پیداه کنید و میزان اثر گذاری آن را بررسی کنید.
  7. در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های مختلف ارتباطی در دسترس باشید.
  8. با مشتری ارتباط بگیرید و نیازهای اطلاعاتی او را تامین کنید.
  9. در فضای وب و خارج از آن، یک تصویر درست و مناسب از خود و برندتان ایجاد کنید، اصول دیجیتال مارکتینگ و برندیگ را با جدیت اجرا کنید.
  10. محصولات و خدمات خود را به فروش برسانید و خدمات پس از فروش مناسب در اختیار مشتری قرار دهید.
  11. فروش خود را افزایش دهید و از طریق بازاریابی دهان به دهان اعتبار خود را در بین مشتریان افزایش دهید.

فرقی نمی‌کند به عنوان یک شخص یا یک برند در فضای اینترنت حضور دارید، در هر صورت باید سعی کنید تصویر مناسبی از خود ارائه کنید و مشتری محصول شما را با علاقه شکل خریداری کند.

 

انواع کسب و کار اینترنتی و راهکارهای کسب درآمد از آن کدام است؟

شما می توانید هر چیزی را در بستر اینترنت عرضه و به فروش برسانید.
شما می توانید هر چیزی را در بستر اینترنت عرضه و به فروش برسانید.

مدل‌های کسب درآمد از طریق اینترنت بسیار متنوع هستند و حتی برای این کار لازم نیست یک شرکت بزرگ با چندین کارمند داشته باشید، به عنوان یک آزادکار(فریلنسر) هم به راحتی می‌توانید کسب درآمد کنید. در اینجا به برخی از متداول‌ترین مدل‌های کسب درآمد کسب‌وکارها از طریق اینترنت اشاره می‌کنیم.

 

۱. فروش اینترنتی کالا و محصولات شرکت

با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و استفاده از یک درگاه پرداخت معتبر که می‌تواند متعلق به یک بانک یا شرکت پرداخت یار باشد، می‌توانید کالا و محصولات خود را به فروش برسانید.

این معروف‌ترین مدل کسب درآمد اینترنتی است که اغلب کسب‌وکارها در پی پیاده سازی آن هستند تا در کنار سایر روش‌های فروش به افزایش درآمد آن‌ها کمک کند.

فروشگاه‌های اینترنتی انواع مختلفی دارند و برخی به صورت تخصصی روی یک حوزه خاص از محصولات فعالیت می‌کنند و برخی هم تنوع کالایی بیشتری دارند.

 

۲. فروش اینترنتی خدمات

خدمات هم شامل طیف گسترده‌ای هستند و از دوره‌های آموزشی متنوع و محتوا تا سرویس‌های مختلفی مثل تعمیر لوازم خانه مشغول فعالیت هستند. بسیاری از این سامانه‌ها در واقع پل ارتباطی متخصصان و افرادی هستند که به خدمات نیاز دارند و در مقابل دریافت وجه مشخصی این دو گروه را به یکدیگر معرفی می‌کنند.

 

۳. کسب و کارهای معرفی خدمات دیگران

این شرکت‌ها کار معرفی و تبلیغات برای کسب‌وکارهای مختلف در فضای وب را انجام می‌دهند و با ارائه مشاوره‌های تخصصی در این خصوص به افزایش سطح درآمد شرکت‌ها در اینترنت کمک می‌کنند.

مشاوره منحصر به فروش اینترنتی محصولات نیست و به انواع مشاوره‌های تخصصی مورد نیاز کسب‌وکارها هم پرداخته می‌شود.

آن‌ها کمک می‌کنند شما کالا و خدمات خود را به بازار هدف معرفی کنید و مزایای کسب‌وکار خود را برای آن‌ها شرح دهید.

 

چطور می‌توان یک کسب‌وکار سنتی را به فضای وب آورد؟

خوشبختانه اینترنت امکانات فراوانی را در اختیار کسب‌وکارها قرار داده که به کمک آن به راحتی می‌توانند خدمات خود را آنلاین کرده و به مشتریان آزادی عمل و راحتی بیشتری برای استفاده از خدماتشان بدهند.

بعد از اینکه به راهکارهای اقتصادی و عملی آن فکر کردید می‌توانید مراحل اینترنتی کردن کار خود را شروع کنید. در اینجا به چند بخش کسب‌وکارهای سنتی که قابلیت آنلاین شدن را دارند اشاره می‌کنیم.

 

۱. سیستم نوبت دهی آنلاین

این کار در وقت مشتریان شما صرفه جویی می‌کند و باعث می‌شود قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند، آن‌ها بر اساس زمان آزادی که در اختیار دارند می‌توانند وقت رزرو کنند و در زمان مقرر در دفتر شما حاضر شوند. در حال حاضر سیستم‌های تلفنی‌ای برای این منظور وجود دارند که کار کردن با آن‌ها چندان بی عیب هم نیست.

 

۲. ارتباط آنلاین با مشتری

به کمک اینترنت می‌توانید راه‌های ارتباطی نوینی با مشتریان خود ایجاد کنید و از طریق سیستم چت آنلاین، ایمیل و برگزاری وبینار با مشتریان فعلی و بالقوه خود در ارتباط باشید.  در حال حاضر حتی ربات‌هایی هم طراحی شده که به صورت اتوماتیک و بدون حضور اپراتور به پرسش‌های عمومی مشتری پاسخ می‌دهند. هرچه راه‌های ارتباطی شما پیشرفته‌تر باشد مشتری بیشتر به شما اعتماد می‌کند.

 

۳. ارائه خدمات آنلاین

فروش آنلاین کالا و خدمات بخشی از راهکارهایی است که به کمک آن می‌توانید کسب‌وکار خود را آنلاین کنید. همچنین

به کمک اینترنت می‌توانید اطلاعات محصول و خدمات خود را در معرض دید مشتری قرار دهید تا بیشتر با آن‌ها آشنا شده و انتخاب مناسب‌تری داشته باشد. آموزش آنلاین خدمات و پشتیبانی آنلاین از طریق سیستم تیکتیگ هم کمک می‌کند کسب‌وکار سنتی خود را به فضای وب بیاورید و سطح خدمات خود را به میزان چشم‌گیری افزایش دهید، به این ترتیب به در دراز مدت می‌توانید ارزش برند خود را ارتقا داده و به افزایش فروش دست یابید.

 

کسب‌وکارهای اینترنتی از چه مقررارتی تبعیت می‌کنند؟

برای ساماندهی هر چه بیشتر کسب‌وکارهای اینترنتی همه کشورها مقررات خاصی را در این زمینه وضع کرده‌اند تا حقوق صاحبان کسب‌وکار و مشتری به خوبی رعایت شود. برای ورود به این فضا باید با قوانین به خوبی آشنا باشید و مجوزهای مورد نیاز را دریافت کنید تا هم فعالیت شما جنبه رسمی به خود بگیرد و هم مشتریان راحت‌تر بتوانند به شما اعتماد کنند.

فراموش نکنید قوانین همگی ضمانت اجرایی دارند و عدم رعایت آن‌ها ممکن است با جریمه و مجازات همراه باشند.

این قوانین در کشور شامل قانون تجارت الکترونیک، قوانین جرائم رایانه‌ای، قانون حمایت از مصرف کننده و آیین نامه‌های مرتبط است. در نگاه اول خیلی پیچیده به نظر می‌رسد اما رعایت و اجرای آن‌ها چندان هم سخت و پیچیده نیست، به عنوان مثال به عنوان یک فروشگاه اینترنتی لازم است نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی(اینماد) را با مراجعه به سایت مربوطه و طی مراحل قانونی دریافت کنید، به این ترتیب صلاحیت سایت شما تایید می‌شود و با قرار دادن اینماد در سایت خود مشتری از اعتبار برند شما اطمینان حاصل می‌کند.

اگر یک بار وقت بگذارید و نکاتی که باید رعایت کنید را بشناسید یا از مشورت یک متخصص استفاده کنید به راحتی می‌توانید از عهده این کار بر بیایید و کسب‌وکار خود را در فضای اینترنت توسعه دهید.

 

Marketplace چیست و چطور به حضور کسب‌وکارها در اینترنت کمک می‌کند؟

مارکت پلیس
مارکت پلیس ها به ارتباط تامین کننده با مشتری کمک زیادی می‌کنند.

مارکت پلیس (marketplace) یا سامانه‌هایی که به فروش کالاهای مختلف در فضای اینترنت می‌پردازند، نمونه بارز مصادیق کارهای اینترنتی هستند، آن‌ها پاساژهای فضای وب هستند و قوانین و مقررات ویژه‌ای باید حقوق کاربران، تامین کنندگان و مالکان پلتفرم را مشخص کند، این یکی از پیچیده‌ترین مدل‌های حضور در فضای اینترنت است، اگر شما تولید کننده محصولات خاصی هستید شاید به صرفه نباشد یک فروشگاه اینترنتی مستقل برای خود راه اندازی کنید و به کمک این پلتفرم‌ها می‌توانید، محصولات خود را به مشتریان سراسر کشور و حتی بازارهای جهانی عرضه کنید و از امکانات لجستیک و عملیاتی این مارکت پلیس‌ها برای حضور در بازار استفاده کنید.

این سامانه‌ها دارای محدودیت‌هایی هم هستند و قوانین خاص آن‌ها به همراه پورسانتی که برای دریافت خدمات این مجموعه‌ها باید پرداخت کنید، مهم‌ترین نقاط ضعف آن به شمار می‌آیند.

بسته به نوع کسب‌وکار و فعالیتی که انجام می‌دهید باید بررسی کنید لازم است از خدمات این مجموعه‌ها استفاده کنید یا بهتر است به صورت مستقل در وب حاضر شوید و راسا با مشتریان ارتباط برقرار کنید.

 

آیا حضور در اینترنت دشوار و پیچیده است؟

پاسخ این سوال منفی است، در مقایسه امکانات و شرایطی که برای راه اندازی یک کسب‌وکار سنتی به آن نیاز دارید راه اندازی یک کسب‌وکار در فضای اینترنت بسیار ساده‌تر و کم هزینه‌تر خواهد بود.

شما به نیروی انسانی کمتری نیاز پیدا می‌کنید و از طریق اینترنت می‌توانید بدون نیاز به راه اندازی دفاتر مختلف در سراسر کشور به راحتی در دسترس مردم ایران و جهان در هر موقعیت مکانی قرار بگیرید.

با کمک اینترنت محدودیت‌های زمانی و مکانی از بین می‌رود و شما به صورت ۲۴ ساعته در دسترس مشتریان خواهید بود. حضور در فضای اینترنت به آن معنی است که برای زمان مشتری ارزش قائل هستید و به او احترام می‌گذارید به این ترتیب شانس اینکه اعتماد مشتری به شما بیشتر شده و به یک مشتری وفادار تبدیل شود افزایش می‌یابد.

افزایش درآمد شما در نتیجه دسترسی به بازارهای گسترده‌تر از دیگر مزایای استفاده از اینترنت است که حضور در این فضا را به صرفه کرده است.

برای حضور در اینترنت تنها کافی است یک برنامه مشخص داشته باشید، هزینه‌های حداقلی اولیه را تامین کنید و ضمن نظارت بر عملکرد خود بهترین راهکارها را در پیش بگیرید.

با توجه به مزایایی که در بالا به آن شاره شد و روند ورود به فضای نت که بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد متوجه می‌شوید هزینه کردن برای اینترنتی کردن کسب‌وکارتان یک سرمایه گذاری است که در کوتاه مدت به افزایش اعتبار برند شما کمک می‌کند، در میان مدت میزان فروش شما را افزایش می‌دهد و در دراز مدت استراتژی بازاریابی شما را ارتقا می‌دهد.

حضور در این بازار نه پیچیده است و نه دشوار فقط باید شناخت کافی از آن داشته باشید.

 

راهکارهای حضور موفق کسب‌وکارها در فضای اینترنت کدام است؟

برای حضور موفق در فضای وب علاوه بر ارائه محصول خوب و با کیفیت باید چند مساله را جدی بگیرید که اغلب مستقیم وغیر مستقیم به بازاریابی دیجیتال مرتبط هستند.

اول اینکه باید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و این میسر نمی‌شود مگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، به این ترتیب کاربران در نتایج جستجوهای گوگل شما را راحت‌تر پیدا می‌کنند و همواره در دسترس آن‌ها خواهید بود.

بازاریابی محتوایی را هم جدی بگیرید، باید متن‌های ترغیباتی مناسب بنویسید که قادر باشند مشتری را جذب کنند و به فروش هر چه بیشتر محصولات شما کمک کنند.

به سوالات و نیازهای محتوایی مشتری پاسخ دهید تا هنگام تصمیم گیری برای خرید شما را به عنوان گزینه اول بشناسد.

در شبکه‌های اجتماعی و تمام پلتفرم‌هایی که محل حضور مشتری است باید در دسترس باشید و خود را در معرض دید مشتری قرار دهید.

سادگی رمز موفقیت است، طراحی سایت، لحن کلام و شیوه ارتباط با مشتری باید ساده و صریح باشد تا مشتری به سرعت متوجه منظور شما شده و ارتباطات موثری بین شما شکل بگیرد.

موبایل را فراموش نکنید، امروزه بخش عمده‌ای از حضور مردم در اینترنت به تلفن‌های همراه هوشمند محدود می‌شود، بنابر این سایتی که طراحی می‌کنید باید برای کاربران تلفن همراه مناسب سازی شده باشد و همچنین استفاده مناسب از اپلیکیشن‌ها را هم می‌توانید در دستور کار خود قرار دهید.

مهم‌ترین اشتباهاتی که افراد در کسب‌وکارهای اینترنتی مرتکب می‌شوند کدام‌ها هستند؟

حضور در فضای وب یک فرایند مستمر و زمان‌بر است به همین دلیل نتیجه گیری از آن مدتی طول می‌کشد، نباید انتظار داشته باشید ظرف چند روز به فروش چند برابر و ثروت برسید.

برخلاف تصور عموم استفاده از اینترنت کار غیر ممکنی نیست و همه می‌توانند کار خود را در اینترنت شروع کنند به شرط آنکه به یادگیری علاقه داشته باشید و برای راه اندازی کسب‌وکار خود وقت بگذارید.

یکی از اشتباهاتی که برخی افراد مرتکب می‌شوند این است که فروش سنتی خود را متوقف می‌کنند و تمام تمرکز خود را روی حضور در اینترنت می‌گذارند، منابع درآمد پیشین خود را حفظ کنید و از اینترنت به عنوان یک روش تکمیلی استفاده کنید، شاید در دراز مدت درآمد اینترنتی شما از سایر روش‌های فروش سنتی بیشتر شد.

فروش اینترنتی یک کار پرزحمت است و نیاز به تلاش و تجربه دارد، اگر تنبل هستید و دوست ندارید برای کسب درآمد وقت و زمان بگذارید وارد این حوزه نشوید.

برخی فراموش می‌کنند فروش اینترنتی و راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی یک تخصص است که به دانش و آگاهی نیاز دارد، پس باید آماده یادگیری باشید و دانش خود را مدام افزایش دهید.

در زمینه بازاریابی و فروش دانش خود را افزایش دهید و در صورتکیه لازم بود از کمک یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید. کمک گرفتن از حرفه‌ای‌ها گاهی یک گام هوشمندانه است که برخی آن را جدی نمی‌گیرند.

 

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی در منزل چطور امکان پذیر است؟

درحال حاضر بسیاری از افراد فریلنسر در منزل مشغول کار هستند و درآمد خوبی هم کسب می‌کنند، تا پیش از دوران کرونا و رواج دورکاری تصور کسب درآمد اینترنتی در منزل کمی سخت بود، اما این روزها مردم تصور بهتری به این موضوع پیدا کرده‌اند.

به عنوان یک برنامه نویس، نویسنده و دیجیتال مارکتر می‌توانید به راحتی در منزل کسب درآمد کنید، داشتن یک کسب‌وکار اینترنتی در منزل برای سایر افراد هم ساده است، شما با تهیه یک اینترنت پرسرعت و دریافت مجوزهای لازم می‌توانید در منزل یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و کارهای دست ساز خود را به فروش برسانید.

فروش صنایع دستی، آثار هنری و زیورآلات در اینترنت و شبکه‌های مجازی یک شغل پردرآمد است که طی سال‌های اخیر بسیاری به آن روی آورده‌اند و با به کار بردن اصول بازاریابی حرفه‌ای توانسته‌اند در آن به موفقیت‌های قابل توجهی هم دست یابند.

بلاگرها، فشن بلاگرها و تمام افرادیکه مهارتی دارند که تصور می‌کنند می‌توانند از راه دور به دیگران آموزش دهند یا تجربیاتی دارند که فکر می‌کنند ارزش انتقال از طریق اینترنت به مخاطبان میلیونی را دارد می‌توانند با کار در منزل به درآمدها خوبی دست یابند.

 

آیا راه اندازی کسب‌وکار اینترنتی با سرمایه کم امکان پذیر است؟

راه اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی حرفه‌ای با خدمات مناسب نیازمند در اختیار داشتن بودجه مناسب و دانش کافی است، اما بر خلاف تصور عموم راه اندازی آن کار چندان دشواری نیست و حتی با بودجه حداقلی هم امکان پذیر است.

شما می‌توانید با حداقل بودجه و قدم‌های کوچک شروع کنید و به مرور زمان سرمایه خود را افزایش داده، خدمات خود را گسترده کنید.

راه انداختن این نوع از کسب‌وکار ساده است اما به درآمد زایی رسیدن به زمان و اقدام هوشمندانه نیاز دارد. برای در اختیار داشتن کار شخصی خودتان هیچ محدودیتی ندارید و با هر سن، جنسیت و سطح تحصیلات می‌توانید وارد این حوزه شوید، اما برای ماندگاری و رسیدن به درآمد لازم باید پشتکار داشته باشید و به یادگیری مسائل جدید علاقه‌مند باشید.

در مقایسه با شغل‌های سنتی عمر این نوع از کسب درآمد بسیار جوان است و به همین دلیل اصول و راهکارهای آن دائما در حال تغیر و به روز رسانی است. سامانه‌های مختلفی از سوی متخصصان حرفه‌ای طراحی و پیاده سازی شده که به کمک آن‌ها می‌توانید کار خود را شروع کنید.

اگر تصور می‌کنید برای این کار آمادگی یا اعتماد به نفس لازم را ندارید باید بدانید برخلاف روش‌های سنتی، حضور در فضای وب و کسب درآمد از این طریق چندان پیچیده نیست، اگرچه یک تخصص کاملا جدی است که آگاهی از آن نیازمند تلاش و کوشش است اما اگر واقعا در کار خود جدی باشید و از تمام ظرفیت‌های خود درست استفاده کنید موفق خواهید شد.

 

 کسب و کار اینترنتی مطمئن چگونه کاری است؟

اگر عبارت «کسب‌وکار اینترنتی مطمئن» را در موتورهای جستجو سرچ کنید به پیشنهادهای وسوسه کننده و پر رنگ و لعابی بر می‌خورید که بسیاری از آن‌ها قابل اعتماد نیستند. کار در منزل با درآمدهای میلیونی، کسب‌وکار اینترنتی پر سود بدون نیاز به تخصص و سرمایه وعده‌هایی است که از سوی برخی سودجویان مطرح می‌شود، باید بدانید این وعده‌ها پوچ و خطرناک هستند و چنین کسب‌وکارهایی وجود خارجی ندارند.

کلاهبرداران از علاقه مردم به راه اندازی کسب‌وکارها در فضای وب سوء استفاده می‌کنند تا بتوانند دارایی‌های آن‌ها را به سرقت ببرند.

برای راه اندازی یک کسب و کار موفق باید یک ایده ارزشمند داشته باشید که کالا و خدمات را سریع‌تر، ارزان‌تر و با کیفیت‌تر در اختیار مشتری قرار دهد و ارزش جذابی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

یادگیری و کنجکاوی بخش مهمی از فرایندی که که به شما در تحقق این هدف کمک می‌کند. برای رسیدن به درآمد میلیونی باید کاری را شروع کنید که به آن علاقه داشته باشید و با دانش و آگاهی در مسیری پیش بروید که محصول و خدمات ارزشمندی را به مشتری ارائه کند.

در نهایت کسب‌وکار اینترنتی مطمئن از نظر مشتری کاری است که مجوزهای قانونی لازم را دریافت کرده باشد و مخاطب با یک نگاه به سایت آن بتواند این مجوزها را مشاهده کند.

 

پلونین چه خدماتی را برای حضور در فضای اینترنت در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد؟

پلونین راهکارها متنوعی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد که به ساده‌ترین شکل ممکن فضای سنتی کار خود را به روز کنند. خدماتی مثل راه اندازی سیستم نوبت دهی اینترنتی، مدیریت هوشمند مشتریان، ارتباط از راه دور با کارکنان و مشتریان  بخشی از خدمات این سامانه برای اینترنتی کردن کسب‌وکارها است.

شما در این سامانه می‌توانید ضمن تعریف کارکنان خود سطح دسترسی متفاوتی به سیستم را هم در اختیار آن‌ها بگذارید. همچنین گزارش‌های جامعی در خصوص نحوه عملکرد کارکنان و سیستم دریافت کنید که به اتخاذ تصمیمات مدیریتی منسجم‌ و نتیجه بخش کمک کند.

برای استفاده از این سیستم به هیچ نرم افزار خاص یا دانش فنی ویژه‌ای نیاز ندارید و کارکنان شما با سطح دانش متنوع به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

پلنوین امکان راه اندازی یک وب سایت نوبت دهی ساده و کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهد که مشتری به راحتی و در ۲۴ ساعت شبانه روز و حتی روزهای تعطیل هم بتواند به شما دسترسی داشته باشد.

این سامانه یک تقویم قرارهای آنلاین را هم در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانید در جریان ملاقات‌های روزانه خود قرار بگیرید و از طریق پیامک و ایمیل با مشتریان خود در ارتباط باشید.

سادگی استفاده از این سیستم سبب شده تمام کسب‌وکارها در زمینه‌های مختلف کاری بتوانند به راحتی و بدون دغدغه وارد فضای اینترنت شده و یک کسب‌وکار اینترنتی حرفه‌ای داشته باشند.

اگر در مورد راه اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی تجربه‌ای دارید که دوست دارید با خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.