پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

چگونه رزرو رستوران را مدیریت کنید؟

0 140

در صنعت رستوران داری، رزرو میز همیشه با مشکلاتی همراه بوده. شما دوست دارید به همه افرادی که وارد رستوران شما می‌شوند سرویس دهید. اما دوست ندارید مشتریان وفادارتان منتظر بمانند یا احساس ناامیدی کنند. حتی اگر مشتریان خود را الویت‌بندی کنید، ممکن است با ریسک نیامدن و یا با تاخیر آمدن آن‌ها مواجه شوید. وقتی خللی در رزرواسیون صورت می‌گیرد، ممکن است باعث کاهش درآمدزایی شما شود. به همین دلیل، تمرکز روی موضوع رزرو رستوران‌ ها بسیار مهم است. در این مقاله، سعی کرده‌ایم برخی از استراتژی‌هایی را که می‌توانید پیاده سازی کنید تا گردش مالی خودو وفادری مشتریان را به حداکثر برسانید، با شما به اشتراک می‌گذاریم.

 

چرا رزرو رستوران مهم است؟

واقعیت این است که رزرو رستوران هم برای مشتری و هم برای رستوران مفید است. با این کار شما می‌دانید که مهمان‌ها چه موقع می‌رسند و این باعث می‌شود تا سرویسی که ارائه می‌دهید به طور موثری اجرا شود. اگر همه موارد را به درستی ساماندهی کنید، مشتریان شما دقیقا خدمات خود را در زمانی که درخواست رزرو داده‌اند، خواهند گرفت و این باعث رضایت آن‌ها می‌شود و به مشتریانی وفادار تبدیل خواهند شد. در نتیجه، یک رزرواسیون به موقع می تواند بل به حداقل رساندن تعداد میزهای باز در یک رستوران، به حداکثر رساندن درآمد روزانه کمک کند.

 

نکاتی برای بهبود مدیریت رزرو هتل شما

شما باید بین رزرواسیون و مشتریانی که سرزده وارد رستوران شما می‌شوند، تعادل برقرار کنید. صرف نظر از نوع رستورانی که در اختیار دارید، باید برای بهبود روند کلی آن قدم بردارید. در ادامه به چند نکته که می‌تواند به بهبود رزرو در رستوران شما کمک بکند را توضیح می‌دهیم.

 

ارسال پیام یا تفلن زدن به مهمان‌هایتان را فراموش نکنید

بسیاری از افراد ممکن است اقدام به رزرو بکنند اما درست ساعتی قبل از آمدن کنسل کنند یا اصلا در رستوران حاضر نشوند. این موضوع برای بسیاری از رستوران‌ها موضوعی مداوم است. یک مطالعه نشان می‌دهد که ۱۰ تا ۲۰ درصد افرادی که اقدام به رزرو می‌کنند، پشیمان شده یا حتی قرار خود را فراموش کرده و در ساعت مقرر در رستوران حاضر نمی‌شوند. یک راه آسان برای پایین آوردن این نرخ وجود دارد و آن هم درخواست تایید یا ارسال پیامک یادآوری است. پلنوین برای این مورد راه‌حل ساده‌ای دارد و آن ارسال پیامک یادآوری است. شما با ارسال پیامک یادآوری به مشتریان‌تان علاوه بر این‌که به آن‌ها زمان رزرو را یادآوری خواهید کرد، باعث می‌شوید که اگر آن‌ها قصد لغو رزرو را داشته باشند، با شما تماس بگیرند.

 

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین و در زمان رزرو، یک راه حل بسیار مناسب است. شما می‌توانید برای دریافت برخی از خدمات از قبل وجه آن را دریافت کنید یا برای رزرو، مبلغی را به عنوان «جریمه کنسلی» دریافت کنید. با این کار می‌توانید نرخ کنسلی رزرواسیون را به شکل قابل توجهی کاهش دهید.

 

وظایف رزرو در رستوران به کارمندان خود بسپارید

در رستوران‌هایی که همه کارمندان مجاز به ثبت رزرو هستند، اغلب باعث ایجاد تداخل می‌شود. رویکرد درست این است این کار را بر عهده یک کارمند خاص در هر شیف کاری قرار دهید. این کارمند شرایط لازم برای رزرو یک میز و در دسترس بودن برای شام ، ناهار ، چای سلام ، شام و غیره را می داند ، و آنچه را که از قبل برنامه ریزی شده است ، نظارت خواهد کرد. پلنوین به شما کمک می‌کند تا برای کارمندان خود دسترسی ایجاد کنید و به آن‌ها اجازه مدیریت رزرواسیون را بدهید.

 

از یک سیستم رزرو آنلاین مدرن استفاده کنید

استفاده از سیستم نوب دهی آنلاین باعث می‌شود تا میهمانان بتوانند میز مورد نظر خود را به راحتی در رستوران رزرو کنند. اما این نگرانی وجود دارد که با ورود میهمان‌های سرزده تداخل داشته باشد. خوشبختانه پلنوین مانع این امر می‌شود. پردازش رزروها با سرعت بالا و امکان تماس با میهمانان باعث مدیریت بهتر و راحت‌تر این مورد می‌شود.  همچنین دانستن این نکته که چه تعداد میز قابل رزرو وجود دارد، باعث افزایش کارایی کارمندان شما در امکان درآمدزایی بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.