پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

راهنمای جامع انتخاب سامانه نوبت دهی پزشکان

0 51

سامانه نوبت دهی پزشکان به یک نیاز ضروری تبدیل شده است. پزشکان متخصص در کنار تخصص، تعهد و اخلاق کاری باید امکانات رفاهی خوبی برای مراجعان خود فراهم کنند، تا وقت آن‌ها در صف‌ انتظار مطب پزشک تلف نشود، این تفاوت یک پزشک متعهد با یک پزشک معمولی است که باعث می‌شود محبوبیت آن‌ها دو چندان شود. سامانه نوبت دهی پزشکان فقط یک ابزار تشریفاتی نیست، در شرایطی که اغلب مردم، امور روزمره خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند انتظار دارند پزشکان که قشر تحصیلکرده و پیشرو جامعه هستند امکانات لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهند. دور از ذهن است که یک پزشک متخصص هنوز از سیستم نوبت دهی سنتی استفاده کند و در فضای اینترنت فعالیتی نداشته باشد. در این مطلب پلنوین چک لیست انتخاب یک سیستم نوبت دهی آنلاین پزشکی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

سامانه نوبت دهی پزشکان به چه شکل عمل می‌کند؟

نوبت دهی پزشکان و ارائه حق انتخاب به مشتری برای زمان حضور در مطب، یکی از چیزهایی است که این روزها همه پزشکان به دنبال آن هستند، سامانه نوبت دهی پزشکان به شما این امکان را می‌دهد که به صورت ۲۴ ساعته برای مراجعان وقت ویزیت صادر کنید، اطلاعات جامعی از بیماران خود در اختیار داشته باشید که در صورت لزوم بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

اگر وب سایت خاصی هم در اختیار نداشته باشید یک پروفایل یا سایت ساده برای نوبت دهی در اختیار شما قرار می‌گیرد که در نتایج جستجو، رتبه می‌گیرد و شما را در معرض دید تعداد بیشتری از متقاضیان درمان قرار می‌دهد.

پس از انتخاب زمان مراجعه از سوی بیمار پیامک تایید وقت برای او ارسال می‌شود و به این ترتیب امکان لغو نوبت ویزیت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

به کمک این سامانه امکان خطای انسانی، مثل نوبت دهی هم‌زمان به دو نفر برای همیشه از بین خواهد رفت. امکان تعریف روز‌ها و ساعت‌هایی که امکان حضور در مطب و ویزیت بیماران را دارید هم فراهم شده تا از هر گونه خطای احتمالی پیشگیری شود.

همچنین این امکان وجود دارد که منشی در مطب هم برای بیماران وقت رزرو کند و از طریق پیامک به او اطلاع رسانی شود.

با تکمیل پروفایل مراجع یک پرونده پزشکی دقیق در اختیار خواهید داشت که در هر زمان و مکان که بخواهید به آن دستری دارید.

مزایای استفاده از نوبت دهی آنلاین پزشکان کدام است؟

به کمک چنین سامانه‌هایی، مدیریت مراجعین به مطب ساده‌تر می‌شود و از ازدحام جمعیت که ممکن است باعث بروز بیماری‌های متخلفی شود، پیشگیری می‌کند.

کارکنان مطب و دستیاران پزشک هم فرصت بیشتری برای بررسی وضعیت مراجعان و تعامل بهتر با آن‌ها خواهند داشت، یک منشی خسته و گرفتار که روزانه باید به صدها تماس برای رزرو وقت پاسخ دهد، قطعا برخورد خوبی با مراجعان نخواهد داشت و البته به پزشک و نیازهای او هم بی‌توجه خواهد بود.

سامانه‌های نوبت دهی همچنین فرایندهای رزرو را سرعت می‌بخشند و پزشک می‌تواند در طول روز تعداد بیشتری از بیماران را ویزیت کند. بسیاری از پزشکان برای مدیریت مسائل مالی خود ناچارند یک حسابدار استخدام کنند که این افراد معمولا روزهای خاصی از سال به مطب مراجعه کرده و به حساب‌ها رسیدگی می‌کنند.

قطعا ساماندهی مسائل مالی به این شکل دشوار است و در بسیاری موارد اختلاف حساب‌هایی بروز می‌کند که کشف عامل آن کار دشواری است. سامانه آنلاین نوبت دهی پزشکان این مشکل را برطرف کرده و به مدیریت مسائل مالی کمک می‌کند.

یک سامانه نوبت دهی آنلاین چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

درحال حاضر سیستم‌های نوبت دهی اینترنتی مختلفی در بازار مشغول فعالیت هستند که هر کدام امکانات متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. قبل از هر چیز باید این نکته را در نظر بگیرید که سیستم نوبت دهی‌ای که در یک مطب مورد استفاده قرار می‌گیرد با یک شرکت یا آرایشگاه بسیار متفاوت است و سیستمی که خریداری می‌کنید، باید به صورت تخصصی برای نوبت دهی به مراجعان مطب طراحی شده و امکانات مورد نیاز را در اختیار داشته باشد.

برخی از ویژگی‌هایی که یک سامانه نوبت دهی تخصصی حوزه پزشکی باید داشته باشد عبارت است از:

  • امکان ارسال پیامک یاداوری وقت مطب به مراجعان
  • مدیریت ساده سامانه آنلاین بدون نیاز به دانش و تخصص زیاد
  • دسترسی ساده در هر زمان و مکانی با ضریب امنیت بالا
  • امکان فعال سازی روی شبکه‌های اجتماعی و وب سایت
  • گردآوری یک بانک اطلاعاتی قوی و در دسترس
  • مدیریت ساده مراجعان و پیشگیری از ازدحام
  • نوبت دهی آنلاین و امکان انتخاب مشتری
  • مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری
  • عدم نیاز به نصب نرم افزار خاص و به روز رسانی‌های مستمر

 

چطور یک سامانه نوبت دهی پزشکان مناسب انتخاب کنید؟

برای انتخاب یک سامانه نوبت دهی مناسب ابتدا باید امکانات و شرایط خود را بررسی کنید، آیا یک وب سایت مناسب در اختیار دارید یا در شبکه‌های اجتماعی فعال هستید یا خیر.

بعد باید ببینید چند سیستم ارائه این خدمات در اطراف شما مشغول فعالیت هستند و کدامیک از آن‌ها طرفداران بیشتری دارند. از همکاران خود بپرسید از چه سیستم نوبت دهی‌ای استفاده می‌کنند و چه میزان از خدمات آن راضی هستند.

از چند شرکت استعلام قیمت کنید و بخواهید پروپازال امکانات خود را برای شما ارسال کنند به این ترتیب انتخاب ساده‌تر می‌شود. بعد که به یک طیف معقول قیمت و امکاناتی که سامانه‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهند به دست آوردید، وقت انتخاب فرا می‌رسد.

امکانات مورد نیاز خود را لیست کنید و بررسی کنید کدامیک از سامانه‌های موجود همه این امکانات را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهند.

بعد از انتخاب با آن شرکت تماس بگیرید و بخواهید قرارداد مناسب را تنظیم کنند، پس از مطالعه دقیق قرارداد و اطمینان از برخورداری مناسب از خدمات پس از فروش و آموزش مناسب استفاده از سیستم نوبت دهی به کارکنان، قرارداد را امضا کنید.

 

پلنوین چه امکاناتی را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد؟

پلنوین یک سامانه نوبت دهی تخصصی در اختیار پزشکان، مراکز درمانی، دندان‌پزشکان، کلینیک‌های زیبایی و مراکز روانشناسی و روانپزشکی قرار می‌دهد. این سامانه امکان نوبت دهی آنلاین را فراهم آورده و در صورت نیاز یک سایت ساده هم در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید از طریق بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به تعداد بیشتری از مراجعان دست پیدا کنید.

سامانه نوبت دهی پزشکان پلنوین پایگاه داده مشتریان غنی‌ای دارد و به شما این امکان را می‌دهد که برای مراجعان پیامک یاداوری ارسال کنید. گزارش‌های مالی و عملکردی دقیق این سیستم به مدیریت بهتر مطب و مراکز پزشکی کمک می‌کند، همچنین امکان پرداخت آنلاین یا دریافت پیش پرداخت از متقاضیان رزرو نوبت هم برای کاربران در نظر گرفته شده است.

یک تقویم کاری آنلاین دقیق هم در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بهتر بتوانید برنامه‌های روزانه و ویزیت بیماران را مدیریت کنید. این سامانه به صورت تخصصی به شکلی طراحی شده که دیگر نیازی به سیستم‌های سنتی نوبت دهی یا نوبت دهی تلفنی که در بسیاری موارد دردسر ساز می‌شود نداشته باشید.

پس از ثبت نام در سایت پلنوین می‌توانید با امکانات این سامانه آشنا شوید و در صورت تمایل به مدت محدود از ویژگی‌های آن استفاده کنید و برای خرید آن تصمیم گیری کنید. همین الان از پلنوین استفاده کنید تا دیگر هیچ‌گاه مشکل ویزیت بیمار و نابه‌سامانی مطب نداشته باشید.

اگر قبلا از سامانه نوبت دهی پزشکان استفاده کرده‌اید یا تجربه‌ای دارید که می‌خواهید با سایر پزشکان و کادر درمانی به مطرح کنید، می‌توانید از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.