پلنوین
پلنوین ابزاری برای نوبت دهی اینترنی، مدیریت و آنلاین کردن هوشمند کسب‌وکار شماست

چگونه یک آرایشگاه را با موفقیت مدیریت کنیم؟

0 94

آرایشگری یکی از مشاغل پردرآمد است و بسیاری در آرزوی داشتن یک سالن آرایشگاه موفق و پرطرفدار هستند، اما برخلاف تصور عموم این کار به هیچ عنوان ساده نیست و هرساله آرایشگاه‌های زیادی ورشکسته شده یا به دلیل نداشتن مدیریت کارآمد تعطیل می‌شوند. هیچ سالن آرایش یا پیرایشی از روز اول سودآور و مشهور نبوده است، مدیران هوشمند در کنار ارائه خدمات مناسب و رعایت اصول مدیریت از ابزارهای مدرن استفاده می‌کنند که در موفقیت این کسب‌وکار تاثیر بسزایی دارد. در این مطلب پلنوین به بررسی راهکارهایی می‌پردازیم تا با موفقیت بتوانید آرایشگاه خود را مدیریت کنید.

 

چرا برخی از آرایشگاه‌ها ورشکسته می‌شوند؟

برای اینکه بتوانید یک آرایشگاه موفق داشته باشید، قبل از هرچیزی لازم است دلایل شکست و تعطیل شدن سالن‌های آرایش متعددی که سالانه در محله‌های مختلف حذف می‌شوند را بشناسید. وقتی به واکاوی دلایل عدم موفقیت این سالن‌ها می‌پردازیم بیش از هر چیزی عدم آشنایی با اصول علم مدیریت به چشم می‌آید. برای آگاهی از اصول مدیریت حتما لازم نیست به صورت تخصصی این رشته را در دانشگاه دنبال کرده باشید، بلکه با کمی تحقیق و مطالعه می‌توانید با اصول این علم در حد نیاز خود آشنا شوید و از ارتکاب اشتباهات جبران ناپذیر پرهیز کنید. استفاده از این راهکارها به افزایش درآمد شما و حذف هزینه‌های اضافی که بار زیادی را به کسب‌وکار شما تحمیل می‌کند منجر خواهد شد.

موفقیت یک مسیر پر پیچ و خم و طولانی است، نباید انتظار داشته باشید که یک شبه ره صد ساله را طی کنید و به قله‌های آن برسید. اگر کفش پولادین به پا کنید و راهکارهای مناسب را بشناسید به مرور زمان نشانه‌های موفقیت آشکار می‌شود.

 

رعایت چه نکاتی مسیر موفقیت آرایشگاه‌ها را هموار می‌کند؟

مدیران هر کسب‌وکار همواره باید مسائل را به صورت همه جانبه نگاه کنند و کنترل اوضاع را به دست بگیرند. در این مسیر ابزارهای مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند بهتر بتوانید عمل کنید. هر چه سرمایه گذاری بیشتری داشته باشید و برای موفقیت وقت بگذارید و صبوری کنید دستیابی به موفقیت سریع‌تر و آسان‌تر می‌شود. در هر محله تعداد زیادی آرایشگاه وجود دارد اما همیشه تعداد محدودی از آن‌ها است که در بین مردم محبوب هستند و همه دوست دارند به آن‌ها مراجعه کنند. اگر می‌خواهید به این هدف دست پیدا کنید باید این نکات را مد نظر داشته باشید.

۱. کارها را اتوماتیک کنید

امروزه بسیاری از کارهای مدیریت سالن‌های آرایشی را می‌توان به کمک ابزارهای روز اتوماتیک کرد. تصور عموم این است که اتوماتیک کردن کارها فقط برای آرایشگاه‌های بزرگ است، این درحالی است که مجموعه‌های کوچک هم با این راهکار ضمن مستند کردن کارهای روزانه خود می‌توانند دقت عمل و سرعت انجام امور را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

انجام کارهای حسابداری، نوبت دهی مراجعه کنندگان و محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان با سامانه‌های موجود در بازار گام موثری در سرعت گرفتن مسیر موفقیت شما است.

 

۲. مدیریت زمان و کارایی سالن را جدی بگیرید

هر آرایشگاهی در برخی از روزها و ساعت‌های هفته مراجعه کنندگان کمتری دارد، نقطه مقابل این زمان هم روزهایی است که تعداد مشتریان به بیشترین حد می‌رسد، مدیریت صحیح زمان باعث می‌شود بتوانید مراجعه مشتریان را ساماندهی کنید تا کمتر با این مشکل مواجه شوید.

در مدیریت زمان بحث کاهش نوبت‌های کنسلی هم مطرح می‌شود، این زمان‌ها هزینه زیادی را به آرایشگاه تحمیل می‌کند که با برنامه ریزی صحیح می‌توانید آن‌ها را ساماندهی کنید. تهیه سامانه‌های نوبت دهی اینترنتی یکی از این راهکارها است که می‌تواند از طریق ارسال ایمیل و پیامک یادآوری مشتریان را ترغیب کند در زمان تعیین شده به آرایشگاه مراجعه کنند.

زمانیکه از سامانه‌های آنلاین برای تعیین وقت مراجعه و نوبت دهی استفاده می‌کنید مشتری در هر زمان و مکانی که بخواهد نوبت مراجعه بعدی را به سلیقه خودش تعیین می‌کند همین امر در مدیریت بهتر زمان و کاهش نوبت‌های کنسلی تاثیرگذار است، چراکه با حذف هر نوبت به صورت اتوماتیک امکان دریافت آن برای دیگران آزاد می‌شود.

۳. برای مدیریت کارکنان برنامه ریزی کنید

کار اغلب آرایشگاه‌ها به این صورت است که پرسنل در روزهای خاصی از هفته به صورت نوبتی فعالیت می‌کنند. هر کدام از آرایشگرها طرفداران خاص خود را دارند و مشتریان علاقه‌مند هستند با فرد خاصی کار کنند. شما با مدیریت صحیح کارکنان می‌توانید جدول زمانبندی مناسبی را تدوین کنید و با نظارت مستمر بر زمان ورود و خروج کارکنان بهره‌وری سالن و نیروهای انسانی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. نرم افزارها و سامانه‌های مختلفی هم در این خصوص وجود دارد که اجرای این فرآیند را برای شما ساده‌تر می‌کنند.

 

۴. مشتریان وفادار داشته باشید

مشتریان وفادار در کنار کارکنان، بزرگترین سرمایه هر آرایشگاهی هستند. برای اینکه به مشتریان خود را وفادار کنید باید بهترین خدمات را به ایشان ارائه کنید و برای زمان آن‌ها ارزش قائل باشید. هیچ مشتری‌ای دوست ندارد مدت زیادی در آرایشگاه منتظر بماند. رفتار کارکنان هم در وفادارسازی مشتریان تاثیر مستقیم دارد، شما موظف هستید در این خصوص آموزش‌های لازم را به کارکنان خود بدهید.

مشتریان وفادار بهترین افرادی هستند که به صورت دهان به دهان برای شما تبلیغ می‌کنند و مراجعه کننده جدید برای آرایشگاه می‌آورند. ادامه حیات شما به جذب مشتریان تازه و حفظ مشتریان قبلی وابسته است، پس این امر را جدی بگیرید. با ارسال پیامک‌های مناسب، تخفیف‌ها و برنامه‌های جذاب مشتری را به خود علاقه‌مند کنید تا شما را به سایر رقبا ترجیح دهد، این راز بزرگ موفقیت بسیاری از آرایشگاه‌های مطرح جهان است.

۵. هزینه‌ها را کاهش دهید

بسیاری از آرایشگاه‌ها روی خدمات رسانی و تبلیغات متمرکز می‌شوند و از امر هزینه‌ها غافل می‌مانند. هزینه‌های اضافه و غیر ضرور می‌تواند کسب‌وکارها را تا مرز ورشکستگی پیش ببرد. لازم است هزینه‌های ماهانه خود را به دقت ثبت کنید و هر کجا که اشتباهی در این خصوص صورت گرفته، اصلاح کنید تا روند کارها شکل بهتری به خود بگیرد. تمام اقلامی که برای سالن خریداری می‌شوند و میزان استفاده ماهانه آن‌ها باید ثبت و ضبط شود. برای خرید وقت بگذارید و سعی کنید بهترین لوازم مورد نیاز را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید.

 

۶. تبلیغات هدفمند داشته باشید

تبلیغات هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری است که در طولانی مدت می‌تواند به رونق کسب‌وکار شما منجر شود. با هر بودجه‌ای که در اختیار دارید حتی با کمترین حد حتما کمپین تبلیغاتی داشته باشید و در فضای آنلاین و آفلاین خود را به دیگران معرفی کنید. تبلیغات یک فرآیند پیچیده است و برای اینکه اثرگذاری بیشتری داشته باشد ناچار هستید آزمون و خطا کنید، کمک گرفتن از افراد متخصص در این خصوص می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد.

پلنوین چطور به موفقیت آرایشگاه شما کمک می‌کند؟

پلنوین یک سامانه نوبت دهی اینترنتی است که هر آنچه برای مدیریت آرایشگاه خود به آن نیاز دارید را به صورت یکجا برای شما فراهم آورده است. به کمک این سامانه می‌توانید کارکنان خود را به بهترین شکل مدیریت کنید و در یک جدول زمانبندی فعالیت‌های ایشان را ثبت کنید. این سامانه به شما کمک می‌کند در شبکه‌های اجتماعی و سایت خودتان امکان نوبت دهی اینترنتی آریشگاه را برای مشتریان فراهم کرده و نوبت‌های کنسلی را به حداقل برسانید. به این ترتیب اغلب امور اجرایی آرایشگاه اتوماتیک شده و مدیریت زمان به بهترین صورت انجام می‌شود. پلنوین برای آرایشگاه‌ها برنامه ویژه‌ای دارد و تمامی نیازهای شما را در قالب امکانات متخلف گردآوری کرده است. برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های ما می‌توانید در سایت پلنوین ثبت نام کنید و به مدت ۱۴ روز از خدمات آن به صورت رایگان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.